הפגנות, השבתת לימודים וזעם רב בקרב הורי החטיבה בשכונה הירוקה בכפר סבא על הכוונה לאכלס בתוכה שש כיתות א' ו־ב' בשנת הלימודים הקרובה: "הבטיחו שיהיה בית ספר יסודי חדש בשכונה בשנה הקרובה, אז הבטיחו. הבטיחו שלא יפגעו בתלמידי החטיבה, אז הבטיחו. אמרו שהכל זמני, אז אמרו. שבענו מהבטחות ודיבורים. הגיע הזמן לדרוש את הזכויות המגיעות לנו". בעירייה מבטיחים למצוא פתרונות בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה מול בניין העירייה השבוע
ההפגנה מול בניין העירייה השבוע
ההפגנה מול בניין העירייה השבוע
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
לאור כמות הילדים ההולכת וגדלה בשכונה הירוקה, הודיעה עיריית כפר סבא בחודש מאי אשתקד, כי בשנת 2022 ייפתח שם בית ספר יסודי חמישי והוא ימוקם בשכונה 80. בינתיים, טענו אז בעירייה, בשנת הלימודים תשפ"ב, זאת שמסתיימת עכשיו, יפעל בית הספר החדש במסגרת של "פונדקאות במוסד קיים" במבנה החטיבה החדשה בירוקה, ולשם כך יתוחם חלק מהמבנה בקומה הראשונה. למרות חילוקי הדעות בהנהגת ההורים בבית הספר בזמנו, הוחלט בסופו של דבר לאפשר את אירוח התלמידים ובתנאי שהוא יהיה, לפי הבטחת העירייה, זמני לשנה אחת.
אלא שכעת מתברר להורים כי מבנה בית הספר היסודי החדש אינו מוכן כלל ועיקר, וכי התלמידים שבינתיים נוספה להם שכבה נוספת של כיתות א' ימשיכו ללמוד במבנה החטיבה, וכי כל קומת הכניסה של החטיבה תיוחד לתלמידים אלו. בעקבות כך החליטו בהנהגת ההורים הבית ספרית לצאת למאבק נגד העירייה: "עד כאן, יש גבול לכמה אנחנו יכולים להבליג. אנחנו מצטערים היום שלא שמענו אז לחברים בוועד ולחלק מההורים שלא סמכו על העירייה, ודרשו שלא נוותר ולא ניתן דריסת רגל. טעינו פעם אחת ולא נטעה פעם שנייה, בית הספר הצומח לא יהיה בחטיבה שלנו. נקודה". בסוף השבוע האחרון החליטו בבית הספר להשבית את הלימודים, וכך גם ביום ראשון השבוע, בנוסף להפגנה שקיימו הורי התלמידים מול בניין העירייה.

צפיפות ורעש

בישיבה שקיים ועד ההורים של החטיבה השבוע תוארה תכניות העירייה: "על פי התוכניות בית הספר הצומח יקבל את קומת הכניסה של החטיבה, לרבות את המעבדות הנמצאות שם, חדרי שירותים וממ"דים. כמו כן, העירייה מתכננת בנייה מסיבית של 80 קירות גבס, סורגים ועוד בתוך החטיבה על מנת ליצור שטח סטרילי לבית הספר היסודי. ההשלכות שיהיו לצעדים אלו רעות מאוד. 
"בשנת הלימודים תשפ"ג, החטיבה תאכלס לראשונה כ־600 תלמידים בשכבות ז'־ח'־ט'. זה אירוע מורכב הדורש זמן התאקלמות לצוות ההוראה, לתלמידים ולצוות הניהול. כולם ייאלצו להצטופף בשתי קומות, תהיה צפיפות במדרגות ותלמידי החטיבה יצטרכו להשתמש רק במדרגות החרום, שטחים ציבוריים מצומצמים, מחסור בכיתות פנויות אשר יבוא על חשבון חדרי רכזים, יועצות, פיצול להקבצות ועוד. הפסקות נפרדות לשני בתי הספר, שמשמעותן רעש רב בזמן שיעורים או בחינות, פחות זמן מגרש שיחולק בין שתי בתי ספר".
הנהגת ההורים בראשות רן כהן ומשתתפי הישיבה החליטו על השבתת הלימודים בחטיבה החדשה ועל קיום הפגנה. גם בהנהגת ההורים בבית הספר היסודי הצומח מתנגדים למהלך והחליטו להצטרף למאבק.
מחזיקת תיק השכונות הירוקות בעירייה, חברת המועצה עדי לוי סקופ, מסרה השבוע: "לא ניתן להתעלם מדרישות ועמדות ההורים ורחשי ליבם, החינוך הוא הדבר החשוב לנו ביותר ואני מצפה ודורשת שתיהפך כל אבן וייצא עשן לבן עד שיימצא הפתרון המיטבי שלא פוגע, לא בילדי/ות השכונה הרכים ולא בתלמידי/ות החטיבה הבוגרים. אני דורשת ששני בתי החינוך יקבלו את מלוא תשומת הלב, המשאבים הכספיים וההון האנושי הנדרש כדי להעמידם במקום המאפשר פתיחת שנת הלימודים באופן שוויוני ומכבד. הנושא הזה חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות, ועד שזה לא יקרה אמשיך לתמוך בכל החלטת השבתה של ההורים באשר היא".
מעיריית כפר סבא נמסר: "לאחר פגישות ממושכות במהלך השבועות האחרונים של אגף החינוך עם הנהגת ההורים העירונית אתי בוים וסער ורדי, ובשיתוף הנהגות ההורים של בית הספר היסודי הצומח 80 והחטיבה החדשה בשכונה הירוקה הוחלט על הרחבת בית הספר הצומח כמתן פתרון לילדי בית הספר היסודי. הפתרון, המסוכם על כל הצדדים, הינו פועל יוצא של מדיניות אגף החינוך להיות קשובים להורי שני בתי הספר".
אתי בוים וסער ורדי, הנהגת ההורים העירונית: "בחודשים האחרונים עסקנו רבות בשאלה היכן ילמדו תלמידי בית הספר הצומח 80 במהלך שנת הלימודים תשפ"ג. המתווה שלגביו הוסכם בסופו של דבר נעשה כשטובתם ורצונם של הורי בתי הספר במתחם עומדים לנגד עינינו. מדובר בפתרון שיוחל לשנת הלימודים הקרובה, כאשר כולנו שותפים לתקווה שכבר החל מספטמבר 2023 (קרי, שנה"ל תשפ"ד), ילמדו התלמידים במבנה קבע - כפי שתקצב משרד החינוך".