רעי חורב, שרצח את הנער אסף שטיירמן ז"ל בשנת 1996, ביקש קיצור בעונש, אבל ועדת השחרורים המליצה השבוע לנשיא המדינה יצחק הרצוג שלא לקצר את עונשו.
2 צפייה בגלריה
הרוצח רעי חורב
הרוצח רעי חורב
הרוצח רעי חורב
(צילום: שאול גולן)
בהמלצה לנשיא כתבו השופטים בדימוס ציון קאפח וחיותה כוחן עומר, המכנהים בוועדת השחרורים, שאין הם רואים מקום להמלצה להקלה נוספת בקציבת עונשו של האסיר. "כאן המקום להזכיר כי נסיבות הרצח מופלגות בחומרתן כפי שבאו לידי ביטוי בגזר דינו של האסיר, ובהחלטת הוועדה המיוחדת", כתבו חברי ועתד ה שחרורים, "הרצח בוצע מתוך אטימות לב ואטימות נפש, וכי האסיר איבד צלם אנוש. לא בכדי גזר עליו בית המשפט המחוזי מאסר עולם חרף היותו קטין וחרף העובדה כי מכוח גילו לא קמה חובה לגזור עליו מאסר עולם".

2 צפייה בגלריה
אסף שטיירמן ז"ל
אסף שטיירמן ז"ל
אסף שטיירמן ז"ל
(צילום: אלבום משפחתי)

כזכור, רצח אסף שטיירמן אירע ב־4 בדצמבר 1996 ביער אוסישקין בכפר סבא. חורב, יחד עם סיגלית חיימוביץ' וליהי גלוזמן, שהו בדירת הוריה של חיימוביץ' ברחוב ארלוזורוב בעיר. באותו הזמן עבר מתחת לבית שטיירמן, אז בן 18.
קראו גם >>>
לאחר שיח שהתפתח בינו לבין השלושה הם הציעו לו להצטרף אליהם לעשן מריחואנה ביער. כשהגיעו לשם דקר חורב את שטיירמן ואף היכה אותו עם אבנים וגרם למותו, כאשר חיימוביץ' באותו הזמן תקפה אותו באגרופים. הרצח פוענח רק בדצמבר 2000 לאחר שאשתו של חורב התלוננה במשטרה על אלימות מצדו, וסיפרה שחורב התוודה בפניה על הרצח. חורב נעצר והודה במעשה.
גלוזמן, שהייתה עם הרוצחים אך לא לקחה חלק ברצח וגם לא דיווחה עליו, הפכה לעדת מדינה. חורב נידון למאסר עולם וחיימוביץ' למאסר של 24 שנים. היא שוחררה שחרור מוקדם בנובמבר 2021.