"הבניין קרס עם כל הדברים שלנו, שמלת החתונה, החליפה, הטבעות, הטלית, הכל שם, רק את החתולים הספקנו להציל".
3 צפייה בגלריה
נועה יחזקאל ושרידי הבניין בסרלין
נועה יחזקאל ושרידי הבניין בסרלין
נועה יחזקאל ושרידי הבניין בסרלין
(צילום: פרטי, דוברות כב"ה)
נועה יחזקאל (26) צפתה בקריסת ביתה ברחוב סרלין 38 דרך סרטון שצילם לה בן זוגה שנכח במקום בזמן שהיא ממתינה בדירת הוריה בכפר סבא. בעוד שבועיים בלבד הם אמורים להתחתן - וכעת העתיד לוט בערפל.
"נתנו לנו דקה לצאת", היא סיפרה ל-mynet, "פשוט רצנו ואפילו לא לקחנו שום דבר כי לא העלנו על דעתנו שאנחנו לא חוזרים. כשהבנו את המצב ביקשנו להיכנס להוציא את שני החתולים שלנו ולוחמי האש ממש התעקשו לסייע ולקחו על עצמם את האחריות. הם ליוו אותי פנימה, לקחתי את החתולים ויצאנו".
בעוד שבועיים יחזקאל ובן זוגה עומדים להתחתן אבל ברגעים אלו קשה לה לדעת מה יקרה בעוד רגע. "אנחנו חיים משעה לשעה", מודה יחזקאל, "הבית שלנו קרס עם הכל - שמלת הכלה, חליפת החתן, טבעות, טלית, הכל שם. אנחנו סטודנטים וגם המחשבים שלנו עם כל הלימודים היו בדירה, אין לי מושג איך ממשיכים מכאן, בערב נשב יחד ונדבר, נחשוב מה אנחנו עושים".
3 צפייה בגלריה
נועה יחזקאל עם החתולה ג'ון. ניצלו בנס
נועה יחזקאל עם החתולה ג'ון. ניצלו בנס
נועה יחזקאל עם החתולה ג'ון. ניצלו בנס
(צילום: פרטי)
למרות הטראומה, יחזקאלי מבינה היטב שהיא ושכניה ברי מזל. "אם לא היו נתקעות דלתות של שכנים אתמול בבוקר כולנו היינו שם עד עכשיו, הרי בגלל כמה סדקים לא היינו מתפנים - אבל זה נס גדול שזה קרה ככה ושיצאנו בזמן, אחרת כולנו היינו שם כשהוא היה קורס".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: באדיבות התושבים)
סיפורם הדרמטי של בני הזוג לא הותיר את תושבי כפר סבא אדישים ותוך זמן קצר יחזקאל הוצפה בהצעות לסיוע. בין היתר פנו מעצבות שמלות כלה, חנויות לחליפות חתן, מאפרות וספרים וגם חנויות יודאיקה. כולם הציעו סיוע ותמיכה לזוג.
רבים מהתורמים הם צעירים, שהתחתנו לאחרונה בעצמם, ומבקשים להעביר את הדברים הלאה. "אני לא מסוגלת לדמיין מה זה להיות במצב כזה" סיפרה אחת הקוראות שפנתה למערכת ונישאה לפני כשבועיים. "הייתי כל כך לחוצה ונרגשת לקראת החתונה, אם הייתי צריכה להתמודד עם משבר כזה זה היה שובר אותי. הלוואי שנוכל לעזור להם, יש לנו מלא ציוד וכמובן בגדים", היא אומרת.
בני הזוג הודו לכולם מקרב לב, אך ביקשו מספר שעות על מנת לבחון את מצבם, זאת לאור העובדה כיוון שדירתם הייתה בחזית הבניין, וקיימת אפשרות כי יהיה ניתן לחלץ ממנה מעט ציוד. אם כי בשלב זה לא ברור אם ניתן להיכנס לשטח מבחינה בטיחותית.