הבוקר (ראשון) הסתיים הליך הגישור בתביעת הדיבה שהגיש ראש עיריית כפר סבא רפי סער נגד חברת מועצת העיר הדר לביא בהתנצלות ותשלום כספי.
2 צפייה בגלריה
רפי סער והדר לביא
רפי סער והדר לביא
רפי סער והדר לביא
(צילומים: ראובן קופיצ'ינסקי, פרטי)
מדובר בתביעת דיבה שהגיש סער נגד חברת המועצה בעקבות שאילתה שהוגשה נגדו ופורסמה גם בעיתונות ולפיה נשאל סער על רקע מינוי מהנדסת העיר האם הוא הועסק בעברו, או העניק שירותים לעיריית רמת גן, תחת סמכותה של מהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות.
בעקבות שאילתה זו הגיש ראש העירייה תביעת דיבה נגד לביא משזו סירבה לחזור בה. כעת, כאמור, לאחר הליך גישור שהסתיים הבוקר הוחלט כי לביא תתנצל וכי חברת הביטוח של חברי המועצה תשלם לראש העירייה סכום של 30 אלף שקל.
רפי סער הגיב בתקיפות: " מיום בחירתי לראשות העיר כפר סבא הצהרתי כי ערכי השקיפות ואמון הציבור הם עבורי ראשונים במעלה. לא אסתיר ולא אשקר למי שנתן לי את הזכות להוביל את העיר שלנו לעתיד טוב יותר.
2 צפייה בגלריה
פסק הדין לאחר הליך הגישור
פסק הדין לאחר הליך הגישור
פסק הדין לאחר הליך הגישור
(צילום מסך)
מיד לאחר שהעלתה (הדר לביא א.א) טענות שקריות נגדי, נתתי לחברת המועצה הזדמנויות לחזור בה, עוד באותה ישיבת המועצה, וכשזו סירבה לא נותרה לי ברירה אלא להוציא לאור את האמת בבית המשפט. בהסדר הגישור שאושר על ידי חברת המועצה כתב בית המשפט "הנתבעת מתנצלת על כך שפרסמה טענה לא נכונה ופוגעת כלפי התובע בעניין מנוייה של מהנדסת העיר... התובעת תשלם סך של 30,000 שקל".חשוב לי להדגיש - את הסכום שאקבל לאחר ניכוי הוצאות משפט, אתרום. צר לי שהגענו למצב כזה, ועוד יותר צר לי שחברת המועצה מנסה היום לצייר תמונה לא נכונה, לפיה פעלתי בכוחניות כלפיה, בעוד ההפך כפי שאתם רואים - הוא האמת".
לביא מנגד פרסמה הבוקר גם היא תגובה לפרשה: "התביעה שהגיש נגדי ראש העיר בסכום של יותר מחצי מיליון שקלים, הסתיימה עם הבקשה המשותפת שהוגשה לביהמ"ש. בעיניי לא היה מקום להגשת תביעה מסוג זו מלכתחילה. לא ראוי שראש עיר משתמש בהליך המשפטי ככלי הרתעה או כאמצעי השתקה (וסכום התביעה המפלצתי והמנופח מעיד על כך). שיהיה ברור - אמשיך לעבוד עבורכם ללא פחד".