עיריית כפר סבא הודיעה לבית המשפט לעניינים מקומיים כי אין בכוונתה להגיש כתב אישום נגד תושבת העיר הדס שפלר בגין קנס שקיבלה על השלכת פסולת ברחוב. הודעת העירייה באה בעקבות פסיקת בית המשפט לאפשר לשפלר להישפט למרות שכבר חלף המועד הנקוב בחוק.
1 צפייה בגלריה
שפלר. אסור להתייאש
שפלר. אסור להתייאש
שפלר. אסור להתייאש
( צילומים: ברצי גולדבלט, שאטרסטוק)
קראו גם >>>
הפרשה החלה באוקטובר 2019 בעת שפקחית העירייה מצאה ברחוב ערימת קרטונים עם אריחי מטבח שבורים ועליה הונחה שקית משלוחים עם טופס פרטי ההזמנה של שפלר. "לא השלכתי, לא הנחתי ולא הרשיתי לאף אדם מטעמי להשליך פסולת ברשות הרבים", טענה שפלר, "מנין לי אריחי בניין? אולי קבלן שיפוצים מתוחכם הניח בראש הערימה שקית עם הפרטים שלי, אולי השקית נפלה ממשאית הזבל?"
לטענת העירייה, הדוח נשלח לבית הוריה ברעננה, כיוון שטרם עדכנה את כתובתה בכפר סבא, ואחריו נשלחו כמה הודעות נוספות. בינתיים צבר הקנס רבית פיגורים ועלה מ-730 שקלים ל-1,128 שקלים. לטענת שפלר, ההוראה לתשלום שהגיעה לבית הוריה בסוף דצמבר 2020, הייתה הפעם הראשונה שנודע לה על הדוח. היא ביקשה לערער או להישפט אך בעירייה הודיעו לה שהמועד חלף.
שפלר לא ויתרה ועתרה לבית המשפט לעניינים מקומיים. בפסק הדין כתב השופט עמית פרייז: "בהיעדר ראיה למשלוח הודעת הקנס ודרישת התשלום הראשונה בדואר רשום, לא ניתן להסתמך על חזקת המסירה בכדי לראות את המבקשת כמי שקיבלה לידיה את המסמכים...היא גם לא התמהמהה בפנייתה לבית המשפט ביחס להודעת הקנס. במצב דברים זה, אני מתיר לה להישפט באיחור, ככל שהמשיבה תעמוד על הגשת כתב אישום כנגדה".
ואכן, לאחר קבלת פסק הדין הודיעה התובעת העירונית כי אין בכוונתה להגיש כתב אישום בגין הקנס.
בתגובה לפסק הדין אמרה שפלר: "עצוב מאוד שהעירייה לא קשובה לתושבים בתקופה כל כך קשה ולא מאפשרת מדיניות של גמישות ודלת פתוחה. אני מודה לבית משפט על ההזדמנות להגן על עצמי ועל הסיוע בביטול הדוח. חשוב לי להעביר את המסר לתושבים - לא להתייאש. אפשר להילחם בתחנות רוח, להתעקש ולבטל את הדוח מול הגורמים הרלוונטיים".
מהעירייה נמסר: "אנו מברכים על פתרון הסוגיה. העירייה פועלת באופן שוטף בניסיון לסייע ולתמוך בתושבים ככל הניתן ובמסגרת החוק. על כל אזרח לדאוג לעדכן כתובתו במשרד הפנים, על מנת לייתר הליכים מסוג זה, ולאפשר זכות ערעור ובקשה להישפט בפרק הזמן הקבוע בחוק".