היום בצהריים (שני) פרסם סגן ראש עיריית כפר סבא ויו"ר סיעת מר"צ בעיר עילאי הרסגור הנדין כי בקרוב עיריית כפר סבא תנפיק תעודות משפחה עירוניות גם לקהילה הגאה, בדומה לעיריות תל אביב ורמת השרון. בעירייה טוענים מנגד: "הוא מפרסם על דעתו".
2 צפייה בגלריה
סגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין
סגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין
סגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין
(צילום: עיריית כפר סבא)
בנוסח ההודעה שפורסם כתב הנדין כי מדובר ביוזמה עירונית: "אני שמח לבשר על כך שעיריית כפר סבא תשיק בקרוב תעודת משפחה עירונית. בעזרת תעודה זו, משפחות יוכלו להזדהות בפני מוסדות העירייה ולקבל את אותן זכויות של זוגות הרשומים כנשואים עם או בלי ילדים (בכפוף להוראות החוק). מעתה לא יהיה צורך בהסברים כמו של מי הילדים ומהי מהות הקשר בין ההורים, אלא פשוט להציג את התעודה. נודיע בהמשך על אופן קבלת התעודה והמסמכים הדרושים לצורך הנפקתה".
2 צפייה בגלריה
נוסח הפוסט שהעלה הרסגור
נוסח הפוסט שהעלה הרסגור
נוסח הפוסט שהעלה הרסגור
(צילום: מסך)
אלא שגורמים בכירים מאוד בעיריית כפר סבא טוענים כי הם כלל לא מודעים לעניין וכי "הפרסום הוא על דעת המפרסם בלבד", כדבריהם.
סגן ומ"מ ראש העיר, עו"ד איתן צנעני הגיב בחריפות: "לאחר בדיקה עם הגורמים המוסמכים לא התקבלה שום החלטה כזאת בעיריה. מדובר לטעמי בניסיון ציני ופסול מצד מר הרסגור לקבל כותרות על גבה של הקהילה הלהטבית. מוצע למר הרסגור להתמקד יותר בעשיה ופחות בכותרות ריקות מתוכן".
מסגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין נמסר: "ההחלטה התקבלה בפורום הסגנים, בניגוד לטענה השקרית המוצגת בכתבה. חבל שכלי תקשורת כמו mynet לא מברר את העובדות לאשורן".