כן אדוני ראש הממשלה: אתמול (ראשון) פנו 15 ראשי רשויות באזור השרון, בהם גם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להפגש עימם בדחיפות ובתוך 24 שעות כדי שישטחו בפניו את הסכנות הבריאותיות, הסביבתיות, התחבורתיות וגם הבטחוניות שיש בהקמת שתי תחנות הכוח באזור (בסמוך לראש העין וכפר סבא).
2 צפייה בגלריה
מאבק בתחנות הכח
מאבק בתחנות הכח
מאבק בתחנות הכח
(צילום: מטה המאבק)
במכתב הפניה הנרגש פירטו ראשי הרשויות את הנימוקים לעצירת התוכנית להקמת שתי תחנות הכח ובנוסף פרטו גם על הנימים הבטחוניים שיש בהקמתם "באזור רגיש ונפיץ.. העלול להוות אתגר בטחוני ובטיחותי שיכול להמיט אסון על כולנו".
"בשם חצי מיליון תושבים", סיימו ראשי הרשויות את המכתב, "אנו מבקשים ממך לקיים את אחריעותך ולממש את סמכותך . פגמים רבים נפלו בהליך התכנוני לאישור התחנות..פגמים אשר יהיו בכיה לדורות. עדיין לא מאוחר לתקן את הפגמים הללו ולשם כך נדרשת התערבותך.
"אנו מעריכים את פועלך למען עצמאותה ועוצמתה האנרגטית של מדינת ישראל, ומצפים כי תעשה זאת תוך הבטחת בריאותם ושלומם של תושבי הארץ".
2 צפייה בגלריה
מכתב ראשי הרשויות
מכתב ראשי הרשויות
מכתב ראשי הרשויות
(צילום: מסך)
ובתוך כך, היום (שני) יתקיים כנס אזורי בהשתתפות ראשי רשויות מהאזור ונציגים ממשרדי הממשלה, במהלכו יוצג מידע אודות התוכנית להקמת שתי תחנות הכוח באזור. הכנס יתקיים ב"תרבותא - היכל התרבות אורנית" בשעה 20:00.