רכבת ישראל הגישה אתמול (שני) בקשה לצו מניעה מבית הדין האזורי לעבודה בבת ים נגד ועד העובדים - והקו החשמלי אשקלון-הרצליה לא ייפתח במועד המתוכנן.
1 צפייה בגלריה
עיצומים ברכבת
עיצומים ברכבת
עיצומים ברכבת
(צילום: עידו ארז)
קראו גם >>>
ברכבת מקדמים בשנים האחרונות את פרויקט החשמול שמטרתו העברת רשת הרכבת להנעה באמצעות חשמל במקום באמצעות דיזל. לפרויקט כמה מטרות אסטרטגיות לשירות הרכבות בישראל והוא יאפשר הפסקת שימוש בקרונות ובקטרים ישנים ותקולים ולהשתמש בצי חדש וחשמלי. הנעה כזו תאפשר פחות זיהום אוויר, פחות תקלות ושיבושים ויותר וודאות ומהירות לנוסעים. אלא שבין ההנהלה לוועד העובדים מתנהל סכסוך על תנאי העבודה והשכר.
לטענת רכבת ישראל במסגרת העיצומים העובדים מונעים עבודות תחזוקה של רכבות חשמליות. בין השאר לא ניתן לבצע נסיעות הרצה בקווים החשמליים או להכניס רכבות חשמליות חדשות לפעולה סדירה. בעקבות כך נדחתה פתיחת קו אשקלון-השרון ונרשמו שיבושים בקו ירושלים-הרצליה.
לפי בקשת ההנהלה, ועד העובדים סיכל הלכה למעשה את יכולות החברה לעמוד בהתחייבותה לציבור ולממשלה, והדבר הוביל לנזקים חמורים שעלולים לסכן את היכולת לעמוד בהמשך לוח הזמנים של פרויקט החשמול ובכך לפגוע בעשרות אלפי נוסעים. ברכבת מבקשים מבית המשפט להתערב בנעשה באופן שיאפשר את המשך העבודות.
מוועד העובדים של רכבת ישראל נמסר כי "העיצומים שננקטים ברכבת ננקטים בחסות בית הדין הארצי ובאישורו. בכל מקרה הצעדים הארגוניים לא פוגעים בנוסעים".