זוגות שמתגרשים מבקשים בדרך כלל לוודא זמני שהייה עם ילדיהם ולעגן בהסכם המשפטי שימשיכו להיות חלק בלתי נפרד מחייהם. לגבר מהאזור שעבר הליך גישור לגירושים היתה בקשה מיוחדת ולא שגרתית – הסדרי ראייה גם לכלב המשותף.
2 צפייה בגלריה
כלב
כלב
כלב
(צילום המחשה: shutterstock)
"אנחנו משפחה קטנה", הוא סיפר לעורכת הדין זהר רון. "אימא, אבא, שני ילדים וכלב. בחרנו יחד את הכלב ביריד אימוץ. בהתחלה הוא נראה מסכן ועצוב, אבל אחרי שנים שהוא אצלנו הוא נראה שמח ומאושר ולמעשה הוא כמו ילד שלישי. אנחנו קשורים אליו ואוהבים אותו מאוד". האיש הסביר כי "הכלב הוא היחידי בבית שקופץ משמחה בכל פעם שאני חוזר הביתה. הוא אוהב אותי ואני אותו. זה לא סתם יחסים בין אדם לבעל חיים אלא אהבת נפש. זה לא כמו הילדים שלעתים עסוקים ולא מבינים למה אני מפריע להם. הכלב גם גורם לי לעשות פעילות גופנית, ואני מוציא אותו לטיולים שלוש פעמים ביום. לפעמים הוא מוביל אותי ואני מרגיש שהוא חכם כמו אדם. אני מבין אותו והוא מבין אותי".
האיש ציין כי בגלל הקשר המיוחד בינו ובין הכלב הוא אינו מוכן לוותר עליו בגירושים. "תמיד הוא הולך אחריי ומתיישב למרגלותיי", הוא הוסיף. "אנחנו קונים לו צעצועים, חטיפים וממתקים מיוחדים ועצמות בטעמים. קנינו לו גם ביגוד מיוחד לחורף ומטרייה מיוחדת לכלבים. הבעיה היא שגם אשתי לא מוכנה לוותר עליו. גם היא אוהבת אותו וקשורה אליו. האמת שגם הכלב אוהב אותה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
(צילום: יח"צ)
היא בדרך כלל נותנת לו אוכל ולוקחת אותו לחיסונים ולטיפולים אצל הווטרינר. "בתביעת הגירושים אשתי דורשת שהכלב יישאר אצלה וברשותה וגם דורשת שאשלם את כל ההוצאות הקשורות אליו כמו ביטוח לווטרינר, חיסונים, אוכל, פנסיון בחופשות. הודעתי לה שאני רוצה שהכלב יישאר ברשותי והיא לא תצטרך להשתתף בהוצאות ולשלם תמורתן דבר, אבל היא לא הסכימה. אפילו הצעתי שתבוא לראות אותו בתיאום כשהיא תרצה וגם לזה היא לא הסכימה". הזוג הציע להשאיר את הכלב בחדר, לצאת ממנו ולהיכנס אליו יחד ולראות על מי הוא יקפוץ ראשון. לדבריהם, המבחן הזה יקבע עם מי הכלב מעדיף להיות.
עו"ד רון, מה אמרת להם? "כעורכת דין שכבר נתקלה בדבר או שניים בעבר הצעתי להם את הפתרון האולטימטיבי – הכלב יגור בשני הבתים ויחלק את זמנו בין האב לאם. "נוסף על כך, כל צד יישא בהוצאות הכלב בזמן שהוא ברשותו, אבל תשלומים גדולים מאלה כמו טיפולים רפואיים יחולו על שני הצדדים באופן שווה. עוד הצעתי כי כשאחד הצדדים יהיה בחו"ל ישהה הצד האחר עם הכלב במקום לשלוח אותו לפנסיון לכלבים, והכלב יעבור עם הילדים מבית לבית בהתאם לזמני שהייה שנקבעו לילדים". הצדדים הסכימו להצעת הגישור, והסכם הגירושים ובו ההבנות בנוגע לכלב המשותף נחתם לשביעות רצונם.