2 צפייה בגלריה
קרמבו. צילום: תומריקו
קרמבו. צילום: תומריקו
קרמבו. צילום: תומריקו
מומחים שונים לכלכלת המשפחה מייעצים לזוגות רבים לנהל תקציב שפוי באמצעות חישוב הוצאות והכנסות. כך פעל גם גבר מהאזור, אלא שלטענת אשתו הוא נסחף יותר מדי ובגלל התנהגותו היא הגישה בקשה לגירושים.
האישה הנסערת הגיעה לעו"ד זהר רון ואמרה לה ש"נמאס לי מכל ההתחשבנויות שלו, אי אפשר לחיות כך יותר. כבר ביום החתונה הבנתי שמשהו לא בסדר. הוא ביקש שנכין רשימה – כמה כל אחד נתן ונחלק את הכסף בינינו על פי המקורבים שלנו. הצעתי שנפתח חשבון בנק משותף ונכניס לשם את כל הכסף כדי שתהיה לנו התחלה כלכלית משותפת. הוא הזדעזע מהרעיון ואמר שכל אחד אחראי לכספים שלו".
עו"ד רון, מה בעצם השתבש שם?
"האישה סיפרה כי חיי הנישואים התנהלו כמו משרד לראיית חשבון. לדבריה, ניהל הבעל טבלאות אקסל על כל שקל שנכנס ויצא. היא אמרה שזה 'פשוט אובססיבי ובלתי נסבל. החיים איתו הפכו לתרגיל חשבוני מתמשך. אפילו הוצאה קטנה מהמכולת הייתי חייבת לרשום. הוא הפך את האובססיה של החישובים והרישומים לתחביב והוא כל הזמן תיעד בקפדנות. יש לו פנקס קבוע בכיס להוצאות כדי שלא ישכח חלילה להזין את הנתונים במחשב'".
מה היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתה?
"האישה אמרה שיום אחד היא חזרה מהגן עם בנה, והוא ביקש שתקנה לו קרמבו. היא נענתה לבקשתו. היא סיפרה 'שכשהבעל חזר בערב הביתה הוא התחיל לחקור את הילד ושאל אותו מה 'עשיתם אחרי הגן? אימא קנתה לך משהו?' הילד סיפר בהתלהבות שקניתי לו קרמבו והוא התחיל לעשות סצנה 'למה לא רשמת שקנית לו את הקרמבו? איך נוכל לעשות מאזן הוצאות מדויק אם את לא משתפת פעולה? למה את מעלימה הוצאות?
"'ביקשתי שיירגע והסברתי לו שמדובר בהוצאה חד־פעמית ושולית וזה לא ממש ישבש לו את הסכום הסופי כי מדובר בשקלים אחדים בלבד, אבל הוא ממש התעצבן ואמר כי אני לא שותפה אמיתית! השבתי לו שאני מוכנה לספוג את ההוצאה של הקרמבו עליי ושאני לא צריכה חצי בחזרה ממנו'. באותו הרגע היא הבינה שהגבר התחתן איתה מהסיבות הלא נכונות מבחינתה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עוד מציינת עו"ד רון כי האישה הבהירה לה ש"הבנתי כי אין לי בעל ובן זוג אלא שותף להוצאות ואפילו כשותף הוא גרוע ולכן החלטתי להתגרש. שאלתי אותו אם גם להורים שלו יש חשבונות נפרדים ואם הם מחשבים כל הוצאה. הוא אמר שלא, כי אצלם זה שונה מאחר שרק אביו עבד, ולכן לא היה אפשר לחלק את הסכום. הסברתי לו שלא חיפשתי שותף להוצאות אלא שותף לחיים בכל המובנים. אמרתי לו שאני לא מוכנה להמשיך לחיות ככה וזה ממש מצער, מכביד ולא נעים לי.
"התחננתי שנשנה את ההתנהלות הכלכלית כדי שתהפוך לנורמטיבית כמו בכל בית ומשפחה, אבל הוא הסביר שמבחינתו זה לא בא בחשבון. עכשיו הוא יצטרך לחשב את צעדיו הכלכליים מחדש בלעדיי".
עו"ד רון, מה מוסר ההשכל מבחינתך?
"שהבעל לא הבין כי הוא בעל משפחה. ההתנהלות שהוא דרש מהאישה קיצונית ובלתי נסבלת. מדובר באנשים שמצבם הכלכלי טוב ולא דורש התחשבנויות כאלה. אני מבינה את מרשתי שניסתה לעשות כל דבר אפשרי כדי לשנות את גישתו של בעלה, אבל ניסיונותיה העלו חרס. הצדדים מתבצרים בעמדתם ואין מנוס מגירושים".