בינואר 2017 מצאה המשטרה שתילים במשקל 2.079 קילו ועוד כ-16 גרם תלויים לייבוש, לצד כלי גידול בביתו של תושב כפר סבא בן 34. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה בעבירה של גידול סם אם כי טען שניסה לייצר שמן CBD שעוזר לו להתמודד עם קשיים כתוצאה מלקויות למידה.
2 צפייה בגלריה
מצב כלכלי קשה
מצב כלכלי קשה
מצב כלכלי קשה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
עו"ד עופר אלמוג מאתר "פסקדין" מסביר את פסק הדין: "במסגרת הטיעונים לעונש הפנתה המדינה להתרשמות של שירות המבחן, וציינה כי כמות הסמים והמצב הכלכלי של הנאשם מעידים שהגידול לא היה לשימוש עצמי. עוד נטען כי הזמן, התכנון והמשאבים שהושקעו בהקמת ה'מעבדה' מחייבים עונש מאסר בפועל, אם כי בצד הנמוך של מתחם שנע בין שמונה ל-18 חודשים.
"מנגד טען הנאשם כי בכתב האישום לא ערכו אבחנה של החומר הפעיל בשתילים כדי לבדוק את טענתו שלפיה הם נועדו לשמן טיפולי. עוד נטען כי יש להתחשב בשנים שחלפו מאז שביצע את העבירה ובכך שלא הסתבך בעבירות סמים נוספות. הסניגור ביקש לקחת בחשבון את נסיבות חייו של הנאשם ומצבו הכלכלי הקשה, ולהסתפק בעבודות שירות לתקופה קצרה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עופר אלמוג
עו"ד עופר אלמוג
עו"ד עופר אלמוג
(צילום: יקיר הכהן)
"בפסק הדין צוין כי ישנם לא מעט גזרי דין שהטילו בנסיבות דומות עונש של עבודות שירות. השופט הפנה למסקנות הוועדה לבחינת מדיניות הענישה מ-2015, שאושרו על ידי הממשלה, וקבעו כי "עונשי מאסר קצרים אינם משיגים, במרבית המקרים, את מטרות הענישה הקלאסיות, כגון הרתעה, אלא רק מעודדים את הנטייה לעבריינות". הוא אמנם קבע כי אין להקל על הנאשם מטעמי שיקום לנוכח סירובו לטיפול, אך בצד זאת ציין לטובתו את ההודאה המיידית, נסיבות חייו, הזמן שחלף מאז ביצוע העבירה, היעדרו של עבר פלילי בתחום הסמים והפגיעה הצפויה בו ובמשפחתו".
בסיכומו של דבר השופט החליט לגזור על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות במרכז יום לקשיש, קנס של 3,000 שקל, שני מאסרים על תנאי של חודש ושישה חודשים, וכן שישה חודשי פסילת רישיון על תנאי.