בחסות הקורונה ומתחת לראדאר של הרשויות גובשה תכנית לאומית לבניית דיפו למטרו M1 - איזור תיפעול ומחסנים עבור קרונות ורכבות המטרו על שטח של 800 דונם על השדות של גן חיים מול בתי השכונות הירוקות.
2 צפייה בגלריה
השכונה הירוקה. מפלצת מתחת לאף
השכונה הירוקה. מפלצת מתחת לאף
השכונה הירוקה. מפלצת מתחת לאף
(צילום: עידו ארז)
בפוסט שפרסם ועד השכונות, נכתב כי "מדובר במאות דונמים של מסלולי הרצה, מוסכים לתיקון, תחנת מתח גבוה, אזור שטיפת קרונות, אזור אחסון פסולת, קירות הדף ואזורי אחסון ענק ל-כ 70 קרונות ועוד.
"התכנית ללא ספק תפגע באיכות החיים", המשיך ועד השכונה,"ותהווה מפגע רעש וזיהום אוויר ויותר מכל תהרוס את הנוף ותפגע באיכות החיים של תושבי השכונה הירוקה וגן חיים.
במקום השטחים הפתוחים והירוקים מצפון לשכונה ובסמוך לכביש 4 - היה מי שבחר להציע את המפלצת הזאת ליד הבית שלנו.
בפגישה עם ראשי גן חיים הוחלט על הקמת מטה מאבק. פוליטי, תקשורתי (חוץ ופנים), משפטי בנושא ואנו קוראים לציבור להצטרף".
2 צפייה בגלריה
קווי המטרו באזור השרון
קווי המטרו באזור השרון
קווי המטרו באזור השרון
(צילום תרשים: משרד התחבורה)
בעיריית כפר סבא פרסמו הבוקר התייחסות נרחבת לנושא:
"בימים האחרונים התעורר שיח באשר להקמת תחנת מטרו ודיפו למטרו בסמוך לכביש 4, מצפון לשכונה הירוקה. חשוב לנו לשתף ולעדכן אתכם בידוע לנו לגבי תוכנית המטרו, אותה מקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל.
1. תוכנית המטרו (רכבת תחתית) היא תוכנית תשתיות לאומית (תת"ל 101). קו המטרו המגיע לכפר סבא הוא קו M1 - קו המטרו הארוך ביותר, שמתוכנן מרחובות בדרום ועד לרעננה וכפר סבא בצפון, ולאורכו 72 תחנות.
2. בכפר סבא צפויות לקום 6 תחנות – ברחוב טשרניחובסקי ולאורך רחוב ויצמן, בסמוך לאזור התעסוקה תע"ש ובצמוד לתחנת הרכבת המזרחית המתוכננת סמוך לאזור התעשייה המזרחי.
3. תחנה נוספת, שהיא המשכו של קו המטרו העובר דרך רעננה והמהווה גם דיפו (חניון) לקרונות המטרו, מתוכננת מצפון לשכונת הירוקה 80 ומפעל קניאל.
4. התכנון של תחנה זו הוצג עד כה, כתחנה הנבנית לאורך מבנה מפעל קניאל מצפון ועד לאזור הקאנטרי המתוכנן להיבנות בשכונה. לפני מספר ימים הוצג לצוות המקצועי בעירייה תכנון אחר, בעל היקף נרחב מקודמו וטרם הועברו מסמכים משלימים אשר מאפשרים הבנה ולימוד התכנון המבוקש בכללותו. רק אתמול, 20.5.2020 פורסמו התוכניות באתר מינהל התכנון של המדינה.
5. התוכנית נמצאת בשלב זה טרום הצגתה למליאת הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות). הדיון בתוכנית יתקיים ביום ד' הבא, 27.5.2020. במסגרת הדיון, עיריית כפר סבא תוכל להתייחס לתכנון המוצע בהתאם לחומר שהועבר אליה ופורסם באתר. יצויין כי שלב זה אינו עדיין שלב בו ניתן להגיש הסתייגויות והתנגדויות לתכנון, משום שהתוכנית טרם נכנסה לשלב ההפקדה להתנגדויות.
6. פרויקט המטרו הוא פרויקט לאומי בעל חשיבות עצומה למטרופולין דן , הצפוי להביא לשינוי בהרגלי הנסיעה של תושבי ישראל ולהפחית את עומסי התנועה וזיהום האוויר. עיריית כפר סבא, תעשה ככל שיש בידה להבטיח כי תחנות המטרו הנמצאות בשטחה והגובלות בה, יענו על צורכי תושבי העיר מחד, וישמרו על איכות החיים בה מאידך. מסמכי התוכנית יילמדו, במטרה ברורה - שמירה ושיפור איכות חיי תושבינו".
למעוניינים להצטרף למאבק - לחצו כאן.