עשרות דיירי מתחם ששת הימים ומשפחותיהם הגישו התראה לפני תביעה על סך 30 מיליון שקל נגד עיריית כפר סבא. העילה: העירייה עיכבה את פרויקט התמ"א (הריסה ובניה) של המתחם הכולל שישה בניינים ו-48 דירות, שאושר כבר בקדנציה הקודמת.
2 צפייה בגלריה
מתחם ששת הימים. עיכוב שגרם לנזק כלכלי
מתחם ששת הימים. עיכוב שגרם לנזק כלכלי
מתחם ששת הימים. עיכוב שגרם לנזק כלכלי
(צילום: פרטי)
לטענת הדיירים, התוכנית החדשה שהוצעה על ידי העירייה, במקום התכנית המקורית שבוטלה על ידה, צמצמה את שטח הדירות באופן ניכר, ובשל העיכוב גרמה, שלא בתום לב, לחוסר כדאיות ליזמים.
פרקליטם של הדיירים, עו"ד יצחק נטוביץ, טען בהתראה ששוגרה לעירייה כי היא פעלה בחוסר תום לב ובשרירות לב כאשר עיכבה את האישור בשבע שנים ובכך גרמה לדיירים נזק של מאות אלפי שקלים לכל דייר, ובסך הכל לנזק של 30 מיליון שקל.

תקדים מסוכן

טל ברוך, TABA קידום פרויקטים, אשר מלווה בעלי דירות בפרויקטים רבים בעיר ומכיר טוב את דיירי השכונה הגיב: ״לא מפתיע אותי שהדיירים שוקלים לתבוע את העירייה על נזקים, הם עבדו מעל עשור על הפרויקט מול ויחד עם גורמי העירייה הקודמים, ואז באחת, בא ראש עיר חדש ומחליט לבטל אישור וועדה חיובי שכבר התקבל לפרויקט ועושה זאת באופן חסר תקדים ולטעמי גם חסר אחריות.
"העירייה יצר כאן תקדים מסוכן, שבו למעשה החלטת וועדה שהתקבלה ע״י העירייה, יכולה להתבטל במצב שבו מתחלף השלטון בעיר, או כשמתחלפת פקידות בכירה בעירייה וזה כשיש המון גורמים כמו יזם ודיירים שהסתמכו על האישור הזה והמשיכו להוציא כספים לקבלת היתר.
2 צפייה בגלריה
טל ברוך
טל ברוך
טל ברוך
(צילום: פרטי)
"לא יכול להיות מצב שבו ראש עיר לא מכבד החלטת וועדה שאישרה פרויקט לפני תקופתו, כי הרי שאם זה תקין, אז גם על החלטות וועדה של פרויקטים שמאושרים כיום ע״י ראש העיר בעצמו לא ניתן להסתמך כי ראש העיר הבא יוכל מעכשיו לבטל אותם, והפרויקט ייפול. אלא אם כן השלטון יישמר.
"נקווה לטובת כולם, שיימצא מתווה מוסכם על העירייה, שיוכל לתת לדיירים אפשרות להמשיך במתווה הפרויקט שכבר אושר עם שינויים קלים, אחרת כולם רק יפסידו והבניינים יישארו ישנים ומתפוררים עוד שנים רבות".

יו"ר הוועדה נחשד בפלילים

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מקדמת ומובילה התחדשות עירונית ברחבי העיר, בין היתר במתחם ששת הימים – כחזון עירוני לפיתוח העיר, ומתן אפשרות התחדשות לשכונות ומבנים ותיקים ברחבי העיר, תוך שמירה על המרחב הציבורי ושיפורו. הפרויקט המדובר אושר שבועות ספורים לפני קיום הבחירות המוניציפליות – תקופה בה הוועדות המקומיות כלל אינן רשאיות לקבל החלטות עקרוניות בעניינים משמעותיים, בוודאי שלא ביחס לבקשה להיתר בעל משמעויות כה חשובות לעיר כפר סבא.
"כמו כן, במועד בו התקיים הדיון בוועדת המשנה, לא היה מהנדס עיר בוועדה המקומית והחלטת ועדת המשנה התקבלה בתאריך 09.10.18, בצמוד כאמור למועד הבחירות ברשויות המקומיות ובתקופה בה יו"ר הוועדה המקומית נחשד בפלילים ותוך שהחליף אותו ממלא מקום, ומבלי לקחת בחשבון עקרונות יסוד בתכנון העיר כפר סבא.
"כפי שנמסר לוועדת הערר המחוזית, התוכנית אותה מבקשים הדיירים לקדם מציגה תכנון לקוי, שאינו עולה בקנה אחד עם ראייה תכנונית כוללת של המתחם והאזור כולו, כאשר מספר יחידות הדיור המבוקשות אינו תואם את מדיניות הוועדה המקומית ואת תוכנית המתאר של העיר. מנגד, התוכנית אותה מקדמת העירייה כוללת תכנון מתקדם, מושכל, מיטבי וכולל לאזור כולו, שייתן מענה נרחב, לרבות פתרונות תחבורה, תשתית ומבני ציבור.
"חשוב להדגיש, כי הנושא נידון בוועדת הערר המחוזית, אשר סברה כי יש להורות על סגירת הערר, על מנת לאפשר לוועדה המקומית לקדם תוכנית בראייה תכנונית רחבה, החלטה שנתקבלה לבקשה ובהסכמת מבקשי ההיתר, כך שלא ברורה טענתם. באם תתקבל תביעה, תגיב העירייה בערכאות המשפטיות המתאימות ולא על גבי דפי התקשורת".