בית המשפט השלום בפתח תקוה חייב את חברת מטרופולין לפני כשבוע לשלם לשני אחים, לקויי ראיה, שנסעו מהוד השרון לכפר סבא 55 אלף שקלים בתביעת לשון הרע לאחר שאחד מהנהגים השפיל אותם בפומבי ונהג בהם בצורה מזלזל ופוגענית, כך פרסמה היום (ראשון) מערכת "פסקדין" באתר ynet.
1 צפייה בגלריה
"התנהג בצורה מזלזלת ופוגענית"
"התנהג בצורה מזלזלת ופוגענית"
"התנהג בצורה מזלזלת ופוגענית"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
על פי הפרסום, מדובר במקרה שאירע לפני שלוש שנים עת עלו שני האחים לקו 68 בדרכם מהוד השרון לכפר סבא.
על פי כתב התביעה, כשהאח הצעיר תיקף את הרב-קו הבחין הנהג שכתוב עליו "עיוור" ושאל: "אתה עיוור אתה? על מי אתה עובד?". לאחר מכן, כשהתיישבו, הוא צעק "אתה המתחזה לעיוור, בוא, בוא, יש לך תעודת עיוור?". כמו כן, כינה את הנערים "דתיים מסריחים". בהמשך, הוא התקשר למשטרה ודיווח על "מתחזים לעיוורים".
הנערים יוצגו על ידי עו"ד זוהר הלוי בתביעת דיבה ופיצויים נגד הנהג. הנהג מצידו, שיוצג יחד על חברת מטרופולין על ידי עורך הדין איתי כרמון, הכחיש את הטענות כליל, ואף הגיש תביעת פיצויים נגדית שנדחתה.
השופטת מירב כפיר דחתה את גרסת הנהג וזאת בעקבות עדויות הנערים העקביות והמהימנות, שנתמכו בסרטון ובדו"ח הפעולה של המשטרה.
השופטת ציינה שגם בבית המשפט הוא המשיך לזלזל בנערים וללגלג עליהם, וגם בחקירתו במשטרה כינה אותם "פושטקים" רק בשל המראה החיצוני שלהם. בנוסף, הוא עצמו אישר שלא האמין שהנער עיוור. "הנה כי כן, מכלול הראיות ואף עדות הנהג עצמו יש בהם אישור חד משמעי כי הנהג מתייחס לתובעים כאל מתחזים ובאמירה זו... יש משום לשון הרע", כתבה.