בשנים האחרונות קו 149, שיוצא מאזור התעשייה בכפר סבא ומגיע לכרמלית בתל אביב, עובר גם בבסיס גלילות, נכנס לתוכו ומסתובב בו לפני שממשיך במסלולו. נוסעים מעידים כי הדבר מאריך משמעותית את משך הנסיעה לעיתים אף ב-45 דקות וכי הדבר קשה במיוחד למי שאין אלטרנטיבה בדמות רכב פרטי.
1 צפייה בגלריה
קו 149 אוסף חיילים בבסיס גלילות
קו 149 אוסף חיילים בבסיס גלילות
קו 149 אוסף חיילים בבסיס גלילות
(צילום: באדיבות דובר צה"ל)
קראו גם >>
א' למשל, היא אם לילד עם צרכים מיוחדים המתגוררת בכפר סבא, היא אינה יכולה לצאת לפני שמונה מהבית כיוון שעליה להמתין להסעה של בנה. מצד שני, כך היא אומרת, אין שום סיכוי שעם העיכוב תצליח להגיע בזמן לעבודתה בתל אביב. האפשרות הנוספת, הלא אטרקטיבית שלה, היא לשלב קו אחר ורכבת, והיא לא היחידה.
"אני לא מבקשת שיבטלו את המסלול הזה חלילה, גם אני הייתי חיילת", היא אומרת, רק מבקשת שפעם בחצי שעה או שעה, יהיה גם מסלולי חלופי. כשפנתה א' למשרד התחבורה נאמר לה כי "מסלול קו 149 תוכנן על מנת לספק מענה לנוסעים אשר יעדם הוא הבסיס הצבאי בגלילות בו משרתים אלפי אנשים. שינוי מסלול הקו עלול לפגוע ברמת השירות לנוסעים אלו".
מחברת מטרופולין נמסר למיינט כי "קו 149 מכפר סבא לתל אביב הוא הקו היחיד המשרת את חיילי בסיס גלילות אשר מגיעים ויוצאים מהבסיס במהלך שעות היום. אנו פועלים בהתאם להנחיות משרד התחבורה בכל הקשור לקביעת מסלולי הקווים. יתרה מזאת, לציבור הנוסעים מכפר סבא קיימות חלופות נוספות איתן ניתן להגיע לתל אביב".