נתיבי ישראל יוצאים לביצוע עבודות שלב א’ בשטח, להקמת כביש 561 החדש. כביש הרוחב האזורי יחבר בין כביש החוף במחלף השלום לכביש 4, במחלף “אילנות” העתידי. פרויקט זה הינו חלק מתכנית החומש של חברת נתיבי ישראל. עלותו מוערכת בסכום של רבע מיליארד שקלים.
1 צפייה בגלריה
הפקקים בדרך מנתניה לצומת רעננה
הפקקים בדרך מנתניה לצומת רעננה
הפקקים בדרך מנתניה לצומת רעננה
(צילום: אוראל כהן)
על פי התכנון, כביש 561 יתפרש על פני כארבעה קילומטרים לאורך 3 נתיבים, אשר אחד מהם ישמש את התחבורה הציבורית. בנוסף יכלול הפרויקט הקמת מדרכה ושביל לרוכבי אופניים – לרווחת תושבי האזור.
עם אישורה של תכנית 561 בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, קיבלה חברת נתיבי ישראל אישור להתקדם לשלב התכנון המפורט וביצוע עבודות בשטח – להקמת הדרך לה משוועים מאות אלפי משתמשי דרך.
כביש 561 הוא כביש רוחב אזורי, תלת מסלולי, כולל הפרדה מפלסית בגשר כפר נטר, שאמור לחבר את כביש (4), צומת הדסים – קדימה, דרך יער אילנות, עד כביש 2, קריית השרון – כפר נטר. לאלה המגיעים מזרחית לכביש 4, אמור הכביש לחבר את תושבי ישובי השרון (פרדסיה, קדימה – צורן, צור משה) לכביש החוף. מנגד, את תושבי מזרח נתניה, בהן שכונת עמליה וכן קריית השרון, אגמים, דורה וכן אזורים לכביש 4.
בכל בוקר וערב, אלפי כלי רכב, עושים את דרכם מיישובי השרון במזרח, לכיוון מערב, יוצרים פקקים אדירים ביציאות מיישובי השרון ובכניסה לעיר נתניה ואבן יהודה, בדרכם לאזור גוש דן ובחזרה. מנגד, אלפי תושבי נתניה יוצאים לכיוון כפר סבא ורעננה בבקרים לצורכי עבודה. בשעות העומס והחזרה לבתים בערב, התופעה הפוכה ומלווה גם-כן בעומסי תנועה נרחבים.
בימים אלה, כאמור, נכנס הפרויקט לשלב הביצועי, של עבודות קידום זמינות להעתקת תשתיות לפינוי התוואי וכן תכנון מפורט של הכביש.
ניסים פרץ, מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, ציין כי “מדובר בפרויקט חשוב כחלק מהראיה האסטרטגית –תחבורתית של המדינה באזור, חלק בלתי נפרד משורה של פרויקטים, אותם מקדמת החברה בהיקף של מיליארדי שקלים – החל מעוקף כפר יונה בכביש 5, מחלפי השרון ואילנות, דרך הקמת עשרות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית לאורך כביש 4 ועד למגה פרויקט 531 אותו ביצעה חברת נתיבי ישראל וכולל מסילת רכבת חדשה”.