כנגד כל הסיכויים: חמוטל מדעי, בת ה-45 מהרצליה, רצתה תינוק. היא כל כך רצתה תינוק, עד שבחרה להמשיך בהריון למרות שמספר רופאים שונים אמרו לה מפורשות שההריון מעמיד אותה ואת התינוק בסכנת חיים, ועליה לסיים אותו. הצוות הרפואי בחטיבת הנשים ויולדות במרכז הרפואי קפלן, שראה עד כמה היא נחושה להמשיך בהריון, החליט לעשות כל שביכולתו לסייע לה להשלים את ההריון בביטחה, ולפני מספר ימים היא ילדה בן במשקל 2.804 ק"ג בניתוח קיסרי מתוכנן.
1 צפייה בגלריה
מימין: פרופ' בן אריה, חמוטל מדעי ופרופ' אדי ויסבוך
מימין: פרופ' בן אריה, חמוטל מדעי ופרופ' אדי ויסבוך
מימין: פרופ' בן אריה, חמוטל מדעי ופרופ' אדי ויסבוך
(צילום: דוברות קפלן)
קראו גם >>>>
"כבר עשור שאני עוברת טיפולי פוריות במרכז הרפואי קפלן, וגם את הבת הקודמת שלי הבאתי בטיפולים. מאוד רציתי ילד נוסף, וממש שמחתי כשגיליתי שנקלטתי", מספרת חמוטל ממיטתה במחלקת היולדות במרכז הרפואי קפלן. "כבר באולטרסאונד הראשון, הרופא הודיע לי שההריון השתרש על הצלקת של הניתוח הקיסרי הקודם שעברתי, ושעליי לסיים את ההריון, משום שהוא מעמיד אותי ואת העובר בסכנה". בשלב הזה, חמוטל, שמסרבת לוותר על ההריון, מחליטה לעבור בין מספר בתי חולים, בציפייה לשמוע שאולי יש להריון סיכוי. אולם כל הרופאים אותם היא פוגשת ממליצים לה לסיים את ההריון.
חמוטל מספרת: "הלכתי לרב, וקיבלתי אישור לעשות זאת, ובלב כבד הגענו לקפלן לבצע את ההליך. עשו לי אולטרסאונד נוסף וביקשתי פעם נוספת לבחון האם אפשר להמשיך את ההריון בכל זאת. מאותו רגע, החל סשן ארוך של התייעצויות בין הרופאים בקפלן".
פרופ' אדי ויסבוך, מנהל יחידת אם ועובר ומחלקות היולדות במרכז הרפואי קפלן, מסביר: "היה נראה שיש סיכון משמעותי להריון בשל המיקום בו השתרש שק ההריון - בתוך הצלקת הניתוחית של הקיסרי הקודם שעברה חמוטל. להריונות שהשתרשו על הצלקת הניתוחית יש סיכוי קטן מאוד להצליח, ויתרה מכך, הם מעמידים את היולדת ואת העובר בסיכון משמעותי, בין היתר בשל סיבוכי הריון כגון קרע של הרחם, דימומים מרובים, מות עובר ברחם ועוד.
"לכן, במרבית המקרים הנשים הללו עוברות הליך של הפסקת הריון, בהמלצת הרופאים. יחד עם זאת, ראינו עד כמה עמוק רצונה של חמוטל להמשיך את ההריון, והחלטנו ללוות אותה ליווי הדוק לאורך ההריון, בתקווה שתצליח להשלים את ההריון במלואו". הוא מוסיף ואומר: "חמוטל נדרשה להגיע אחת לשבוע למעקב וביקורת, ובסוף ההריון, היא היתה מאושפזת לסירוגין במחלקה להריון בסיכון בקפלן במשך כשלושה חודשים, והצליחה להגיע לתאריך היעד אותו קבענו - שבוע 36, אז עברה ניתוח קיסרי מתוכנן ומורכב מאוד. מהלך הניתוח היה תקין, והעובר חולץ בשלום".
חמוטל מוסיפה: "הגעתי לבית החולים פעם בשבוע לערך, ולעיתים אפילו יותר - כל פעם שהרגשתי קצת לא טוב, הגעתי לוודא שהכל בסדר. לולא הצוות המקצועי של חטיבת הנשים והיולדות בקפלן, לא הייתי מצליחה להצליח להגיע לסוף ההריון. אני נרגשת מאוד, ומבקשת להודות מעומק ליבי לצוות הרפואי שעשה את כל המאמצים הנדרשים, ולא ויתר עליי ועל התינוק שלי".
פרופ' אלון בן אריה, מנהל חטיבת נשים ויולדות במרכז הרפואי קפלן, הסביר: "לאחר בחינה מקצועית מעמיקה של הסיכונים והסכנות, הגענו למסקנה שבאמצעות ליווי צמוד יהיה לחמוטל סיכוי גדול יותר לסיים את ההריון בביטחה. ההחלטה שלנו ללוות את ההריון של חמוטל עד סופו נובעת מהתפיסה של החטיבה- אנחנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו על מנת ללוות ולהילחם יחד עם הנשים על כל הריון, ככל שניתן. אנו שמחים לראות את חמוטל חובקת בן בריא, ומגשימה את חלומה לילד נוסף".