חברת המועצה הדר לביא פנתה למנכ"ל העירייה, למהנדסת העיר וליועץ המשפטי בבקשה להחזיר לציבור שטחים ציבוריים בשיכון עלייה ובשכונת גאולים שאנשים פרטיים השתלטו עליהם.
2 צפייה בגלריה
שטחים ציבוריים שנתפסו
שטחים ציבוריים שנתפסו
שטחים ציבוריים שנתפסו
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
"עקב תלונות תושבים הגעתי לסיור בשכונת עלייה", היא מספרת, "באחד הרחובות שם נמצא שטח די גדול שאמור להיות פתוח לציבור, לצערי גיליתי שהוא חסום ומגודר, ובשטחו מאוחסן מה שנראה כציוד פרטי. משיחה עם תושבים בשטח, גיליתי שבהמשך הרחוב יש שביל גישה שלם שנחסם לציבור עקב השתלטות של תושבים פרטיים עליו שסיפחו אותו לשטח שלהם".
בעקבות הפרסום של חברת המועצה לביא באמצעי התקשורת על שיכון עלייה פנה אליה תושב שכונת גאולים והזכיר לה מקרה דומה בשביל ההיקפי של שכונת מגוריו, שעליו דיווח לפני למעלה מחצי שנה. לדברי התושב, השביל ההיקפי מסביב לשכונה אמור לשרת הולכי רגל ורוכבי אופניים, ואמור להגיע בסופו עד לרכבת, וההשתלטות עליו מונעת זאת. הוא צירף צילומים מהשטח, כולל מפות, ולדבריו, כשניסה להתריע על כך בפני גורמי העירייה גם ועד השכונה וגם בעירייה לא טיפלו בכך.
2 צפייה בגלריה
הדר לביא. "החלטה מקוממת"
הדר לביא. "החלטה מקוממת"
הדר לביא
(צילום: אסף פרידמן)
במייל ששלח לגורמי העירייה באגפים הרלוונטיים ולחברי מועצה (כולל הדר לביא) התלונן תושב שכונת גאולים על השתלטות אזרח על שטח ציבורי ללא תגובת העירייה או כל גורם. "מסביב לשכונת גאולים יש רצועת שטח ציבורי. השטח אמור לשמש שביל היקפי שבסופו אמור להגיע לרכבת. חלקו אפילו כבר פותח על ידי העירייה. אולם, אזרח השתלט על חלק מהרצועה, חסם אותה עם גדרות ומצלמות. איני מבין מדוע במשך שנים העירייה לא מפנה ופותחת את השטח לשירות הציבור.
"אם אני סוגר מרפסת אחרי שבוע אני מקבל דוח, כנ"ל גם אנשים בשכונה שלא מוציאים זבל לפינוי ביום הנכון".
לדברי המתלונן, בעקבות המייל פנה אליו התובע העירוני. "הוא דיבר איתי ואמר שיחדשו את הטיפול מול המשטרה והפרקליטות. ומאז כלום. לא שמעתי מהעירייה דבר. מה שבטוח, אף אחד לא יכול לומר שהוא לא מכיר את הנושא".
"שטח ציבורי, צריך כמובן להיות שייך לציבור", אומרת חברת המועצה לביא, שאף היא עדיין לא קיבלה תשובות מגורמי העירייה. "יכולה הייתה להיות שם גינה, מדשאה, ואפילו מבנה לשירות הציבור, אבל כיום ובצורה הזאת הוא לא משרת אותנו. ראש עיר שלא פועל נמרצות להחזיר שטחים לציבור, צריך להסביר את עצמו היטב. במבחן התוצאה, ואולי אפילו, במבחן הכוונה - הוא לא עובד בשבילנו".
מהעירייה נמסר בתגובה: "סוגיית השטחים אליהם פלשו תושבים הנה ותיקה מאוד. לאחר עשרות שנים של היעדר קבלת החלטות, פועלת כיום העירייה במטרה להביא לפתרון מיטבי ובהתאם לאינטרס הציבורי".