כמעט שבוע שלם של הפסקות חשמל שהגיעו לשיאן אתמול (רביעי) עם אחת ארוכה במיוחד שהתחילה בעשר בבוקר והסתיימה בשש בערב, נרשמו בכפר סבא. מדובר בהפסקות לא מתוכננות ולתושבים אין כל צפי לדעת מתי הן יסתיימו. "בשבוע האחרון אני מרגיש שחי בימי הביניים", אומר ליאור, תושב העיר.
1 צפייה בגלריה
ענפים שיצרו קצר ברחוב אימבר בכפר סבא
ענפים שיצרו קצר ברחוב אימבר בכפר סבא
ענפים שיצרו קצר ברחוב אימבר בכפר סבא
(צילום: חברת חשמל)
קראו גם >>
"ההפסקות התחילו בסוף השבוע הקודם, משחזר ליאור, אני גר ברחוב אימבר, אבל אני יודע שהיו הפסקות ארוכות גם ברחוב סוקולוב ובמקומות נוספים, ויש לציין שאפילו לא ירד גשם אז". "למעשה, מאז כל יומיים יש הפסקת חשמל. לפעמים שלוש או ארבע שעות, ואתמול כאמור היתה ההפסקה הארוכה מכולן".
גם הניסיונות ליצור קשר עם חברת החשמל דרך האפליקציה העלו חרס: "כשניסינו להבין מתי כל זה יגמר ולחצנו על 'הצג צפי' באפליקציה, התגובה שהתקבלה בכל פעם היתה שההפסקה תימשך שעה קדימה", מוסיף ליאור, "אף אחד לא דיבר איתנו".
בנוסף לאי הנוחות, יש חשש גם לפגיעה גם במכשירי החשמל הביתיים "מי יחזיר לי כסף, על מכשירי החשמל, אם יתקלקלו"? תוהה ליאור, ומוסיף כי "צריך לרכוש מגיני ברקים כדי לא להסתמך על חברת החשמל".
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מדי שנה בעונת המעבר חברת החשמל יוצאת במסע הסברה ללקוח על המשמעויות של שינוי מזג האוויר על רשת הולכת החשמל. השילוב של אבק שמצטבר על הרשת, עם לחות גבוהה וגשם מייצרים קצרים וגורמים לפגיעה בתשתיות. לצד זאת, ענפים שטרם נגזמו נוגעים בכבלים ויוצרים ניתוקים.
"בכפר סבא ורעננה נרשמו מספר מקרים בשבוע האחרון, חלקם עקב ענפים שנפלו על הרשת, וכולם טופלו בצורה המיטבית. משך הטיפול בתקלה תלוי בסגירת כביש לצורך כניסת רכבים כבדים, פינוי עץ שקרס על חוטים והחלפת רכיבים מורכבים וכבדים. אנו פועלים ככל שרק ניתן לצמצם את משך הפגיעה בלקוחות, אולם ישנם מקרים בהם התיקון ממושך. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות.
"חשוב לציין שבשבועיים האחרונים נערכה פעילות נרחבת של גיזום עצים גם בכפר סבא וגם בעיר רעננה, על מנת לנסות ולצמצם פגיעה של ענפים ברשת וכתוצאה מכך הפסקות חשמל.
"לעניין האפליקציה, הצפי שניתן הוא ראשוני, לרב הטיפול מהיר יותר, אולם כאמור ישנם מקרים בהם נדרש תאום בין מספר גורמים ולא תמיד המידע מתעדכן מיידית מהשטח. אנו פועלים לטייב ולשפר את השירות ללקוחותינו".