ראש עיריית כפר סבא תועד לאחרונה מפעיל צ'קלקה, הפנס הכחול המהבהב האופייני למכוניות משטרה, ברחובות העיר ללא היתר. הדבר נחשף לראשונה בדף הפייסבוק 'ביקורת בונה' שתהה האם לראש העיר יש היתר להשתמש בה.
1 צפייה בגלריה
רכבו של ראש העירייה עם הצ'קלקה
רכבו של ראש העירייה עם הצ'קלקה
רכבו של ראש העירייה עם הצ'קלקה
(צילום מתוך סרטון של אתר "ביקורת בונה" )
קראו גם >>
בעקבות הדברים פנה אמיר סילבר, חבר המועצה לשעבר לעיריית כפר סבא וביקש לדעת האם לרפי סער יש היתר כזה, ונענה בשלילה. במקביל, פנה יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון למשרד התחבורה וביקש לדעת האם היתר כזה קיים, ונענה בשלילה אף הוא.
גורמים בעירייה אמרו השבוע כי המקרה המדובר אירע ביום שבו התקיימו הפגנות ברחבי העיר, ראש העיר ששהה אז עם מפקד המשטרה הבין ממנו כי באחת מהן התרחשה תאונת פגע וברח בה נפגע ילד, נלחץ מהידיעה ורצה להגיע מהר לזירה. 'מפקד המשטרה שם צ'קלקה ורפי פעל כמותו', נאמר.
"זוהי הפרת חוק בוטה ושימוש באמצעים שלא נועדו עבור ראש עיר", אמר השבוע יו"ר האופוזיציה, יוסי סדבון, ל'ידיעות השרון', "אני מצפה מראש העיר שישלם את הדוח ויימנע מביצוע העבירה בעתיד. הוא חייב לשמש דוגמה אישית כפי שמצופה מראש רשות. גם אם יש מצב חירום זה לא התפקיד לטפל בו. בשביל זה יש רשויות חירום: יש לו קב"ט, שיטור עירוני, משטרה. שיגיע בזמנו החופשי ובנסיעה איטית בלי לסכן את עצמו ואת הסביבה.
למיינט כפר סבא נודע כי אחת השאילתות שיועלו על ידי חברי האופוזיציה בעיר בישיבה הקרובה תעסוק בנושא. "מאחר ועל ראש העירייה לשמש דוגמה אישית, נבקש להבין מדוע עשית שימוש במתקן זה ללא סמכות ובניגוד לתקנות התעבורה", כתבו חברי המועצה.
מעיריית כפר סבא נמסר: "ראש העירייה סייר בין מוקדי הפגנות ברחבי העיר יחד עם מפקד תחנת המשטרה, בזמן שהתקבל דיווח על אירוע חירום של דריסת ילד, בסמוך להפגנה. השניים סיכמו לנסוע בדחיפות לאירוע. בשל בהילות המקרה, ראש העירייה השתמש בצ'קלקה, שהגיעה יחד עם רכב ראש העיר, וזאת מתוך דאגה עמוקה ורצון להגיע במהירות לזירת התאונה. חבל שיש מי שבוחרים לעסוק בדברים כאלה, על אחת כמה וכמה בתקופת חירום בה אנו נמצאים".