הורים לילדים בגני עיכוב התפתחותי טוענים שעיריית כפר סבא לא מפעילה השנה קייטנות בגנים האלה בחודש אוגוסט. במכתב לראש העירייה רפי סער ולבכירים באגף החינוך, כותבים נציגי ועד הורי הגנים העירוני ונציגי מנהיגות הורים מיוחדים בכפר סבא: "העירייה פרסמה שהשנה תתקיים קייטנה בשבועיים הראשונים של חודש זה, והיא תהיה זמינה לכל ילדי הגנים בעיר. בפועל, מתברר לנו שילדי גני עיכוב התפתחותי (כ- 170 ילדים) נשארו מאחור, ללא פתרון מעשי וללא מסגרת לחודש אוגוסט והם ייאלצו להישאר בביתם. באוגוסט אשתקד פעלה קייטנה בגני העיכוב. מה נשתנה השנה?"
1 צפייה בגלריה
"היציבות היא מרכיב יסודי עבורם"
"היציבות היא מרכיב יסודי עבורם"
"היציבות היא מרכיב יסודי עבורם"
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם >>>>
לטענת ההורים, בפגישה של נציגי ועד הורי הגנים העירוני עם העירייה הובטח להורים שייעשה מאמץ כדי לתת מענה לילדי גני העיכוב כמו לכל יתר ילדי העיר. "מאז, על אף פנייתנו באופן אישי אל מנהלת מחלקת חינוך קדם יסודי וגם אליך, לא קיבלנו כל מענה".
לדברי ההורים, "מדובר בילדים שהיציבות היא מרכיב יסודי בשגרת יומם. ילדים שחייבים להיות מוקפים בצוות שהם מכירים ומתחברים אליו, צוות שמכיר אותם ואת המאפיינים הייחודיים שלהם...גם לילדים בגני העיכוב מגיעה הזכות להשתתף בקייטנה. גני העיכוב הינם גני עירייה לכל עניין ודבר, והדרתם מן הכלל הינה בגדר אפליה".
במכתבה לחברת המועצה הדר לביא, כתבה אחת אימהות: "אחרי שנה לא קלה שבה הילדים עברו טלטלה ובקושי היו בגן, אנחנו עומדים לפני תקופה לא פשוטה נוספת. מאלצים אותנו, ההורים, ללא שום ברירה, להפקיד את ילדינו בגן רגיל עם 30 ילדים ויותר, גן שהם לא מכירים, צוות שהם לא מכירים, ילדים שהם לא מכירים והכי כואב - התמודדות שהם לא מכירים! לא סתם הם בחינוך מיוחד. יש להם צרכים מיוחדים שאין לילדי גן רגיל. אני לא מבינה איך העירייה יכולה לקחת אחריות ולהרשות לדבר כזה לקרות?"
מעיריית כפר סבא נמסר: ״על מנת להיטיב עם ילדי כפר סבא והוריהם, האריכה עיריית כפר סבא את קייטנות הקיץ גם למחצית הראשונה של חודש אוגוסט. בין הנהנים מהארכת קייטנות הקיץ, הם גם ילדי הגנים עם עיכוב התפתחותי, אשר עבורם שנת הלימודים מסתיימת ב-30.7. עבור כלל ילדי העיר מוצעת מערכת קיץ מהנה ועמוסה בתכנים מעשירים. באוגוסט הפעלת הקייטנות נעשית על פי ביקוש, לכלל ילדי העיר ולא בהכרח על פי שיוך גני. חשוב לציין כי השתלבות ילדי הגנים עם עיכוב התפתחותי יעשה תוך מתן תשומת לב לצרכיהם האישיים. בנוסף, עיריית כפר סבא תעשה מאמץ ככל הניתן על מנת לאפשר את שילובם בקייטנות יחד עם חבריהם לשנת הלימודים".
יו"ר ועד הורי הגנים העירוני צביקה דווידוביץ: "מרבית הילדים אינם יכולים להשתלב בקייטנות במתכונת המוצעת ואנחנו בדיונים יחד עם העירייה על מנת למצוא את הפתרון המיטבי עבורם".