במסגרת מיזם "מהיר לעיר" לסלילת נתיבי תחבורה ציבורית יוצבו תחנות אוטובוסים חדשות, בכפר סבא ובאזור השרון. התחנות החדשות שמציבה חברת נתיבי איילון הן גדולות ומרווחות יותר, יש בהן מסכי מגע שמסייעים בתכנון הנסיעה ואפילו שקעים להטענת הטלפון והטענת רב קו. הן גם עוצבו כך שיספקו כמה שיותר צל, עם דפנות זכוכית שמסננות קרינת שמש.
1 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס חכמה. הטענת רב קו
תחנת אוטובוס חכמה. הטענת רב קו
תחנת אוטובוס חכמה. הטענת רב קו
(צילום: עיריית רמת השרון)
קראו גם >>
התחנות החדשות צפויות להיפתח, בין היתר, בערים הוד השרון, הרצליה, רמת השרון (שם הוצבה תחנה אחת כפיילוט של חברת מטרופולין), רעננה כפר סבא ועוד.
התחנה החכמה מספקת מידע דיגיטלי בזמן אמת לנוסעים. כך למשל: פירוט הקווים העוברים בתחנה וזמני הגעת האוטובוסים אליה. בשונה מהתחנות קיימות, בתחנה החכמה ניתן בכל רגע נתון לראות על- גבי מפת דיגיטלית היכן נמצא הקו המבוקש וכך להתכונן להגעתו מראש.
בנוסף, קיימות בתחנה עמדות USB להטענות טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים.
החידוש העיקרי בתחנות החכמות הוא היכולת להטעין את כרטיס הרב-קו בתחנת האוטובוס עצמה. כידוע, בשנים האחרונות, בהתאם למתווה של משרד התחבורה, נאסר על הנוסעים לדבר עם הנהג במהלך העלייה לאוטובוס או במהלך הנסיעה, אלא במקרי חירום. על כן, במספר גדול של קווים, לנוסעים לא ניתנת אפשרות להטעין את כרטיס הרב-קו בהגיעם לתחנה או לאוטובוס.
הדבר יצר קושי אצל חלק מהנוסעים שנאלצו להטעין את כרטיסי הרב-קו מראש דרך אפליקציות או במקומות אלטרנטיביים אשר הציעו שירותי הטענת כרטיסים. בתחנה מקום ייעודי להטענת כרטיסי רב קו ע"י שימוש בכרטיס אשראי ישירות בעמדה וללא צורך להטעין את הכרטיס מראש.