סערה ברעננה בעקבות כריעת ברך במסגד במהלך טיול דתות בחיפה: על פי דיווח באתר 'הקול היהודי', הילדים ביקרו גם באתרי תפילה וגם בכנסייה, אך כאשר הגיעו למסגד, מסר להם איש דת מוסלמי שיחה על ענייני דת, ולאחר מכן הילדים בני ה-12 כרעו על ברכיהם, וקדו קידה על רצפת המסגד כאשר המורים שהתלוו לטיול עומדים לצידם.
1 צפייה בגלריה
מסגד סיידנא מחמוד בחיפה
מסגד סיידנא מחמוד בחיפה
מסגד סיידנא מחמוד בחיפה
(צילום: המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל)
קראו גם >>>
כשהסיפור הוצף ברשת התלהטו הרוחות בעיר. חלק מהגולשים הגדירו את המקרה כ"מחדל" וטענו כי אם היו לוקחים את התלמידים לבית כנסת, היו גורמים רבים צועקים ל-"הדתה".
תושב אחר, יגאל מלכה כתב: "אלפי שנים עלו יהודים לגרדום ונשרפו על המוקד ובלבד שלא ישתחוו לאלוהי ניכר ואז באה המדינה היהודית ושולחת את ילדי בר המצווה שלה לטיול בית ספרי בו הם לומדים השתחוות למוחמד במסגד מוסלמי באופן שאף אנטיוכוס לא הצליח לעשות מעולם!".
מנהלת בית הספר הדר סיגל יהודאי הגיבה לסערה וכתבה להורי התלמידים: "תלמידי שכבת ו' יצאו היום לטיול שנתי בכרמל. הסיור לכרמל הינו מסורת רבת שנים בבית ספר הדר ונערך בתיאום ואישור משרד החינוך. הטיול בדגש עדות ודתות וכלל ביקור במספר אתרים בכרמל: מסגד האחמדיים בחיפה, כנסיית סטלה מאריס, גן הבהאיים, מערת אליהו הנביא ואירוח דרוזי בעוספיה".
"במהלך הביקור במסגד הם האזינו להסבר על האסלאם ומנהגיו מפי מנהיג העדה. במהלך ההסבר הוא הדגים את קידת התפילה וחלק מהתלמידים הצטרפו אליו לפעולה. אנו מבינים כי אקט זה פגע ברגשות הדת ולפיכך שלוחה התנצלותנו בפני כל מי שנפגע", התנצלה המנהלת.
בתגובה להורי התלמידים הוסיפה: "נחזור ונדגיש כי מטרת הטיול היא הכרות וקירוב לבבות בין הכתות והעדות החיות בארץ ישראל, ולאורך כל הטיול הודגשו מסרים של אחווה, סובלנות וקבלת השונה".
חלק מהתושבים הביעו את מורת רוחם על התנצלותה של מנהלת בית הספר: "למה לעזאזל היא צריכה להוציא הודעת התנצלות? ממש יופי של חינוך לתלמידים. שילמדו איך ישר רצים להתגונן ולהתנצל בפני חבורת מתלהמים גזעניים שאוהבים לעוות ולעשות רעש וספינים מכל שטות. תעמדו על שלכם".
מעיריית רעננה נמסר: "במהלך טיול שנתי לחיפה ביקרו התלמידים במגוון אתרים במסלול שהועבר מראש לידיעת ההורים, ובתיאום משרד החינוך. הטיול, בסימן עדות ודתות, כלל בין היתר ביקור במסגד, בו קיבלו הילדים הסבר על מנהגי האסלאם והודגמה בפניהם קידת התפילה, אליה בחרו מקצת התלמידים להצטרף מתוך רצון אישי להתנסות בפעולה. בשום שלב לא התבקשו התלמידים להצטרף לפעולת הקידה".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המנהלת הביעה את התנצלותה על הטעות"