אישה כבת 26 נפצעה ביום שישי האחרון במהלך נסיעה על טרקטורון בשטח סמוך למחלף ירקון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים מאיר בכפר סבא, במצב בינוני עם חבלה רב מערכתית. בוחני אגף התנועה במשטרת ישראל חוקרים את נסיבות התאונה.
1 צפייה בגלריה
פגיעה רב מערכתית
פגיעה רב מערכתית
פגיעה רב מערכתית
(צילום המחשה: ארכיון דוברות מד"א)
קראו גם >>>
בעמותת אור ירוק מסבירים כי : "טרקטורון מוגדר ככלי מסוכן מאוד. רבים נוסעים בו במקומות בהם הולכי רגל מטיילים, בפארקים, בחופי הים ובמקומות נוספים הומי אדם. מדובר בכלי שטח קטן וזריז עם מוטת גלגלים צרה, הטרקטורון נוטה להתהפך בקלות. בניגוד לרכב, בעל שלדה סגורה, אין לטרקטורון יכולת להגן על הנהג או הנוסעים היושבים בו, ולמעשה מדובר בכלי רכב פתוח, מה שהופך את הסבירות להיפגע בעת תאונה או התהפכות לגבוהה הרבה יותר. עוד חשוב לזכור כי לטרקטורון אין אביזרי בטיחות כמו ברכב כגון: ABS, ESP, חגורות בטיחות, אין כריות אוויר, משענת ראש ועוד.
"החוק הישראלי מתיר נסיעה בטרקטורון רק בשטח (שנועד מלכתחילה לעבודות חקלאיות), במהירות שאינה עולה על 40 קמ"ש, בחבישת קסדה בלבד וקשת הגנה למצב של התהפכות. אסור לכלי רכב, ובכללם טרקטורונים, לנסוע בחופי הים – רצועת רוחב 100 מטר מהים, או אם מדובר בחוף מוכרז – כל השטח המוכרז. כמו כן, חל איסור להסיע אדם נוסף אלא בהיתר מרשות הרישוי הרשום ברישיון הטרקטורון. גיל המינימום לנהיגה בטרקטורון הינו 16.
"על נהיגה או חניה של טרקטורון או כל כלי רכב אחר בחוף הים – הקנס יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, בהתאם להחלטת בית המשפט. מעבר – פסילת רישיון עד 120 יום, ובנוסף בימ"ש יכול לצוות על העבריין לשקם כל נזק שנגרם לסביבה כתוצאה מהעבירה שביצע".