מסמר שיער: כשלינדה רחמים (47) הגיעה למוקד לרפואה דחופה של מכבי שירותי בריאות באזור השרון, היא לא דמיינה שתסיים את הלילה בצנתור דחוף לאחר שני התקפי לב.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אודי דרוקר ולינדה רחמים
ד"ר אודי דרוקר ולינדה רחמים
ד"ר אודי דרוקר ולינדה רחמים
(צילום: דוברות מכבי)
הכול התחיל לפני כחודש כאשר לינדה חזרה מהמספרה בה היא עובדת וחשה כאבים בצד ימין אליהם התלוו הקאות ותחושת תעוקה בחזה "חשבתי שזה שפעת או צינון שכולם סובלים מהם בחורף האחרון. לקחתי משככי כאבים וקיוויתי שזה יעבור במהרה", מספרת לינדה.
על אף שעברו הימים, מצבה של לינדה לא השתפר ולקראת סוף השבוע הפציר בה בעלה ללכת ולהיבדק "ביום שבת תכננו לטוס לבוקרשט יחד כל המשפחה. בעלי אמר לי שכדאי שאלך להיבדק כדי שארגיש טוב בטיסה. זה מה ששכנע אותי בסופו של דבר ולכן נסעתי למוקד הרפואה הדחופה של מכבי ברמת השרון" משחזרת רחמים.
לינדה הגיעה למוקד ביום שישי בערב והמתינה לבדיקת רופא. עוד לפני שהספיקה להגיע לחדרו, פגש בה ד"ר אודי דרוקר רופא משפחה ומומחה ברפואת חירום והבחין במשהו לא שגרתי "הרופא בדיוק עבר בין חדרים והבחין בי. הוא אמר שאני נראית לא טוב וביקש שאכנס אליו לבדיקה" מספרת לינדה.
ד"ר דרוקר בדק את לחץ הדם של לינדה וביצע בדיקת א.ק.ג. על אף שתוצאות הבדיקות היו תקינות, הרופא לא היה שקט לגבי מצבה "אמנם הא.ק.ג היה תקין אבל לינדה סיפרה שהיא סובלת מצריבה בחזה ובשילוב עם רקע משפחתי של מחלות לב, לא רציתי לשחרר אותה הביתה". הוא ביקש ממנה להגיע למיון כדי לבצע בדיקת טרופונין- בדיקת דם הבודקת האם יש פגיעה בשריר הלב "זאת בדיקת דם שיכולה להצביע על פגיעה גם אם בדיקות אחרות יצאו תקינות" מסביר ד"ר דרוקר "לכן היה לי חשוב שתבצע אותה, עוד באותו ערב".
לינדה, שלא ממהרת לרוץ להיבדק ניסתה להתחמק מההפניה של הרופא אבל ד"ר דרוקר לא ויתר "הוא שכנע אותי במשך דקות ארוכות. הסביר שוב ושוב שזה חשוב, הסביר בעדינות וביקש ממני לא לדחות את זה אלא ללכת מייד למיון. בסוף השתכנעתי" מספרת לינדה.
רק כשהגיעה לבית החולים הבינה איזה מזל היה לה שד"ר דרוקר לא ויתר. כי זה מה שהציל את חייה. תוצאות בדיקת הדם שעשתה בבית החולים הצביעו על התקף לב ולינדה הייתה במצב שדורש טיפול דחוף ומיידי "האחות שקבלה את תוצאות הבדיקות בישרה לי שטיסה לבוקרשט כבר לא תהיה. אבל מה זה טיסה לעומת חיים שניצלו" אומרת לינדה בהתרגשות.
הצוות הרפואי בבית החולים החל לטפל בלינדה ולהכין אותה לצנתור "בהתחלה הרופאים אמרו שיחכו לבוקר ואז יעשו את הניתוח אבל אז, תוך כדי שיחה חטפתי עוד התקף לב והם החליטו לא לחכות ולהכניס אותי מייד לחדר הניתוח." שם, התברר עד כמה מצבה היה חמור- אחד מעורקי הלב היה חסום ב-100% והשני כמעט במצב זהה. במהלך הניתוח הותקנו שני סטנטים ותומך להרחבת עורקי הלב. כשיצאה מהניתוח הסביר לה הרופא המנתח שאלמלא עקשנותו של ד"ר דרוקר, לינדה ככל הנראה לא הייתה שורדת את הטיסה שתכננה.
כיום לינדה מתאוששת וחוזרת לשגרה אך לא מוצאת את המילים להודות לד"ר דרוקר "בלי העקשנות שלו, לא הייתי היום בחיים. הוא הצליח לגרום לי להגיע למיון והציל את חיי. אני אזכור אותו כל חיי. בלי ספק".
ד"ר אודי דרוקר מסכם את המקרה ומסביר: "במקרים של התקף לב עלולים להיות תסמינים מתעתעים ולכן עדיף לנהוג במשנה זהירות. מקרים דומים לזה של לינדה יצא לי לפגוש מספר פעמים בעבר ולכן התעקשתי שתיסע למיון ואני שמח שההתעקשות שלי התבררה כנכונה ומצילת חיים".
פורסם לראשונה: 20:30, 24.02.20