ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי וראש עיריית כפר סבא רפי סער מתחו השבוע ביקורת על גופי תכנון המטרו בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת שדנה בנושא ליקויים של ניהול, תכנון וקידום של תחבורה ציבורית במדינת ישראל ובהם פרויקט המטרו.
1 צפייה בגלריה
"ניאבק בתוואי הנוכחי של המטרו"
"ניאבק בתוואי הנוכחי של המטרו"
"ניאבק בתוואי הנוכחי של המטרו"
(צילומים: הדמיה נת"ע)
בדיון עצמו ביקש יו״ר הועדה לביקורת המדינה ח״כ עפר שלח מנציגי משרד התחבורה להציג עמדה ברורה בנודע לקידום תוכנית המטרו.
מבוכה רבה אחזה במשתתפי הדיון כאשר עמדת מנכ״ל משרד התחבורה בנוגע לתוכנית המטרו סתרה את עמדת הכפופים לו. מנכ״ל המשרד הסביר כי יש פרוייקטים רבים וחשובים לקדם, ותקציב התכנון והביצוע של המטרו מאיים להכשיל את כלל הפרוייקטים.
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר לאחר מכן כי פרוייקט המטרו הוא בעל חשיבות יוצאת דופן למטרופולין וכי טוב היה אם היו מקדמים אותו לפני כמה עשורים. עוד ציין כוכבי כי הוא עוסק בנושא מכניסתו לתפקיד אך אינו מתכוון להיות ראש עירייה כשהמטרו ייסע. את דבריו אלה הסביר בכך שכראש עירייה עליו להיאבק על מה שנכון עבור תושבות ותושבי העיר בעת הזאת וגם בעוד עשרות שנים.
עיקר הביקורת של כוכבי בדיון התרכזה בתכנון הלקוי לטענתו של קו המטרו בהוד השרון המתעלם משלושה אזורי תעסוקה ובמיוחד מאזור התעסוקה נווה נאמן. עוד ציין כוכבי כי במקום שהמדינה תרוויח הון עתק מהעצמת זכויות בניה באזור התעסוקה ובאזורי הפיתוח הקרובים אליו, היא נכנעת לתכתיבי נת״ע ומעבירה את הקו באזור של בנייה נמוכה עם שתי תחנות שלא ישרתו את תושבות ותושבי העיר.
דבריו של ראש העירייה גררו הסכמה וביקורת נוספת מנציגות פורום ה15, ח״כים וראשי עיריות נוספים.
רפי סער, ראש עיריית כפר סבא אמר בוועדה: "בנת״ע ובות״ל קובעים קודם כל את הדרך מראש ללא שום שיתוף אמיתי של הציבור וראשי הרשויות. אנחנו נילחם בכל הכח בהחלטה להפקיד את הדפו בצמוד לבתי התושבים בעיר בשטח אימתני של 400 דונם על שטחה של המועצה האזורית דרום השרון והמושבים גן חיים ושדה ורבורג. המקום הראוי הוא בסמוך לטירה או באזור התעשייה בנימין. מקום שיועד להיות אזור תעשייה ולא על שטחים חקלאיים וירוקים״.