כתב: יניב משיח.
את חג הפסח הקרב ובא אנחנו רגילים לכנות חג האביב וחג החירות, אך בשנים האחרונות נראה שהוא הפך לחג הבשמים. חברות הבישום משיקות ניחוחות חדשים למותגים אהובים וברשתות השיווק מתחיל קרנבל המכירות כבר בתחילת חודש מרס.
שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה וקטלוגים צבעוניים יגרמו לנו להיסחף במערבולת הניחוחות האינסופית בדרך לבחירת הבושם הנכון. אנחנו אולי אוהבים להתייחס אל עצמנו כאל "העם הנבחר", אבל זה לא שחברות הבישום ומעצבי העל באמת חושבים מה הם יכינו לכבודנו בפסח, כאן בישראל הקטנה.
2 צפייה בגלריה
לכתבת סטייל בלבד
לכתבת סטייל בלבד
לכתבת סטייל בלבד
"פסח הוא חג הבשמים בישראל על זה אין עוררין, אך המועד של החג הוא לא נקודת השיא בהשקות הבינלאומיות", אומרת גליה תורן חן, יועצת אסטרטגית למותגי טיפוח ובישום. "מה שמשחק לטובתנו והופך את פסח לחג בישום חזק יותר מראש השנה, הוא שהרבה מאוד חברות בינלאומיות מתאמצות להשיק בדצמבר, לפני חג המולד, בשמים חדשים. בשל הביורוקרטיה בכל הקשור ליבוא ולשילוח מוצרים, שזמנם ארוך, נוצר מצב שאנחנו מקבלים את השקות המוצרים רק במהלך חודשי פברואר-מרס".
העובדה שניחוחות מרעננים של ניקיון ושל התחדשות משתלבים לנו היטב בקונספט של חג הפסח, גם משחקת טוב מבחינת חברות הבישום.
"חג האביב מסמל התחדשות והמותגים השונים עושים הכול כדי לעזור לנו להתחדש. רובם מציעים בשמים שמשדרים רעננות, ניקיון, התחדשות וקלילות. זאת למען האמת הזדמנות נהדרת להיערך לקראת הקיץ החם, עם ניחוחות קלילים ועדינים יותר", מוסיפה תורן חן.
ניחוח עונתי
המעבר לשימוש בבושם אביבי וקליל הכרחי בתקופה זאת. חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת להחליף את הבושם בו השתמשנו בימי החורף בבושם אביבי וקליל. "החלפת הבושם קריטית מבחינה מקצועית, הרבה יותר מאשר החלפה לבושם חורפי", מציינת תורן חן. "זאת משום שסבילות האף לניחוחות במזג אוויר קר גבוהה יותר. כך למשל, אם הגזמנו בשימוש בבושם בניחוח חושני או אוריינטלי בחורף, זה יהיה הרבה יותר נורא עם נתיז את אותו בושם 'כבד' ועשיר בחודשי הקיץ".
2 צפייה בגלריה
לכתבת סטייל בלבד
לכתבת סטייל בלבד
לכתבת סטייל בלבד
בכל שנה מושקים בעולם 2,000 בשמים חדשים, בהם גם בשמי בוטיק ומהדורות מוגבלות. זה אומר שההיצע הוא בלתי נגמר, אבל לדברי תורן חן, לנשים ולגברים יש העדפות ברורות בבואם לבחור בושם חדש.
"משפחת הבושם הפופולארית ביותר לנשים היא פרחונית ולגברים עצית", מסבירה תורן חן. "מגמה זו נשמרת גם לקראת קניות הפסח. המשפחה הפרחונית מזכירה כמובן אביב ופריחה, ולכן הולמת את טרפת הניקיון. לעומתה, ההעדפה הגברית לניחוח דומיננטי עצי לאו דווקא תואמת את העונה החמה, אך בהחלט משרתת את אופיו הים תיכוני של הגבר הישראלי, ששואף לסמן טריטוריה ולהיות דומיננטי במרחב".
לסיום, מעניקה תורן חן טיפים שיסייעו לכם בבחירת הבושם ובשימוש בו. לדבריה, כלל הברזל בבחירת ניחוח הוא בהתאמה לאישיות ולמה שאנחנו מעוניינים לשדר. כשמנסים בושם חדש, מומלץ להתיזו לתוך פנים כף היד - זאת "המעבדה" הטבעית לניחוחות. כך תדעו מהר יותר אם הניחוח הספציפי מתקבל עליכם היטב. הנקודה האסטרטגית ביותר להתזת בושם היא סביב הטבור - האזור הרגיש הזה יפיץ את הניחוח למשך זמן רב. התזת בושם על השיער לפני היציאה מן הבית, תבטיח שהניחוח שבחרתם ישרוד לאורך זמן.