המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית רכש מכשיר סיטי מהמתקדמים בעולם. המכשיר, שהוצב במכון הדימות של המרכז הרפואי מאפשר הדמיות תלת ממד מתקדמות של הלב והמוח וקבלת עולם שלם של נתונים חדשניים המסייעים לתכנון הליכים רפואיים מורכבים של שבץ מוחי, אירועים לבביים ומקרי טראומה קשים.
1 צפייה בגלריה
מכשיר הסי-טי החדש
מכשיר הסי-טי החדש
מכשיר הסי-טי החדש
(צילום: דוברות בית החולים)
קראו גם >>>
"לסורק החדש CT Force של חברת סימנס העולמית, יש יכולת סריקה פנומנלית של סריקת הגוף בפחות משניה". מסביר שי שמואל, אחראי תחום CT במרכז הרפואי מאיר. "מהירות זו מושגת בזכות טכנולוגיה המשתמשת בשני מקורות קרינה בו זמנית, מה שמקצר את זמן הסריקה ואת זמן החשיפה לקרינה באופן דרמטי ומייצר עבורנו עולם שלם של נתונים חדשניים".
ד"ר רתם סיוון הופמן, מנהלת מערך הדימות: "השימוש במכשיר עם טכנולוגיה של שני מקורות קרינה מאפשר לעשות הפרדה ברורה בין מרכיבי דם ורקמות צפופות אחרות לבין חומר ניגוד, ובכך לקיים אבחנות מדויקות יותר במגוון רחב של מחלות ומצבים דחופים, החל מטראומה ועד מצבים כרוניים ומחלות מפרקים.
"הסי טי מייצר שחזורים בתלת ממד ברמה מאוד מתקדמת, למשל בשחזור עצם או בשחזור כלי דם" מפרטת ד"ר סיוון הופמן. "בנוסף, היכולת לייצר תלת ממד מאפשרת למשל להבין טוב יותר את המחלה הלבבית ואת הצורך בצנתור כולל הכנה לצנתור, ואף להשתלות של מסתמים. בשבץ, הסיטי מאפשר קבלת החלטות מהירה תוך שיפור הפרוגנוזה יחד עם הצוות המטפל בשבץ המוחי. יכולת זו מעמידה אותנו בשורה הראשונה עם המרכזים הרפואיים המתקדמים בעולם בטיפול ואבחון של שבץ מוחי. אנו הולכים ומרחיבים את השירות ומגיעים לעשרות בדיקות בשבוע".
השימוש במכשיר בילדים ובני נוער בעל יתרונות משמעותיים גם כן. ד"ר רודיקה סטצקביץ, מנהלת שירות דימות לילדים במרכז הרפואי מאיר, מסבירה כי "השימוש בסורק המתקדם מוריד את הקרינה. בנוסף, מהירות הסריקה יוצאת הדופן, לעיתים תוך שניות בודדות, מאפשרת במקרים רבים לחסוך בהרדמות ובסדציות לילדים".
הסי טי החדש מחזק משמעותית את מערך הדימות של בית החולים, ומצטרף לסורק מתקדם וחדשני נוסף בבית החולים.