אחד המשפטים המוגדרים כ"משפטי האמא הפולנייה" הוא שאם אתם מתעוררים בבוקר והגוף כואב, הכל בסדר. ביום שתקומו והוא לא יכאב, אז תתחילו לדאוג.
צחוק בצד, המציאות מלמדת כי רבים מאיתנו מתעוררים בכל יום עם כאבי גוף שונים, וזה לא רק עניין של גיל ושחיקה טבעית, אלא כתוצאה של מאמץ יתר, הרגלים רעים ותנועתיות לא נכונה של הגוף.
על מנת לטפל בכאבי הגוף השונים, יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות של הרפואה המשלימה, כיוון שזו מציעה שיטות עבודה שונות המתאימות באופן מדויק לכל אחד בנפרד, כאשר הן מביאות בחשבון את החוזקות והחולשות של גוף האדם.
גפן צביקה - ספורטאצ': לא נותן לכאבים בגוף לנצח
3 צפייה בגלריה
גפן צביקה - ספורטאצ'
גפן צביקה - ספורטאצ'
גפן צביקה - ספורטאצ'
(צילום: יח"צ)
צביקה גפן הוא אלוף משנה במילואים, ולאורך הקריירה הצבאית שלו הוא שירת בחיל הטכנולוגיה והאחזקה. בעיניו של צביקה יש קווים מקבילים בין מערכת מכנית כמו זו שיש לטנקים עליהם הוא פיקד לבין גוף האדם.
"כאשר הטנק צריך לנוע מנקודה אחת לשנייה הוא נעזר בזחל, לעומת זאת לאדם יש את השרירים בגוף שייקחו אותו אל הכיוון המבוקש. בשונה ממערכת מכנית כמו זו של הטנק, לאדם יש את היכולת להגיד מתי קשה וכואב לו בדרך, וכאן אני נכנס לתפקיד", הוא מספר.
בדיוק כפי שעשה כקצין בצה"ל, כך צביקה גפן פועל במהלך 9 השנים האחרונות בקליניקה שלו ביישוב צור יגאל. מדובר באיש עבודה מחויב, מקצועי, מדויק ובעיקר רגיש ויודע להקשיב לכל אחת ואחד, היכן כואב ומה מציק להם. זאת כדי לאסוף את השברים ולחבר מחדש, פיזית ומנטלית.
כישוריו של צביקה כוללים מנעד רחב של מיומנויות מעולמות הכירופרקטיקה, אוסטאופתיה, טכניקות עיסוי פשוטות ומתקדמות, דיקור סיני לסוגיו השונים, ספורטתרפיה ועוד. אך כיצד יודעים באיזו שיטה לפעול?
"זו שאלה מצוינת, והעובדה שאני בקיא במספר טכניקות טיפול מאפשרת לי לעשות קומבינציה בהתאמה לכל לקוח בנפרד בהתאם לבעיה שלו, לא רק מבחינת הטיפול עצמו אלא גם בכל הנוגע לנוחות האישית.
למשל, יש מי שלא מוכנים לשמוע על דיקור ולא רוצים להתקרב למחטים, גם אני אם ממליץ על כך. כך שאת התוצאה הסופית אני אשיג עבורם אבל בדרך טיפול שונה.
עוד קודם לבחירה של טיפול בטכניקה כזו או אחרת אני מבצע אפיון מעמיק, והמטרה שלי היא לא לטפל ולהעלים רק את הכאב הנקודתי, אלא למצוא את מקור הבעיה.
זה אולי יפתיע חלק, אבל כאשר מתלוננים למשל על כאבים בכתף, זה לא אומר שהבעיה מגיעה משם אלא ממקום אחר, ואת זה צריך לחפש בדרכים שונות.
התהליך הזה שבו צריך לחשוב ולגלות את הקשר בין הכאב המוקרן לבין מקור הבעיה הוא החלק החשוב והמאתגר ביותר, כי לאחריו הטיפול הטכני הוא פשוט יחסית", צביקה גפן הסביר על הליך העבודה מולו.
גפן צביקה - ספורטאצ': קצין וג'נטלמן
3 צפייה בגלריה
גפן צביקה - ספורטאצ'
גפן צביקה - ספורטאצ'
גפן צביקה - ספורטאצ'
(צילום: יח"צ)
למרות הידע, הניסיון וההצלחה שצבר, לרגע אחד צביקה לא עומד במקום. בימים אלו הוא ממשיך ללמוד והפעם מדובר בקורס שיקום עצבי, כאשר המטרה היא לעזור למי שעברו תאונות דרכים ואירוע מוחי.
האם לכל בעיה הוא מוצא פתרון?
"לא, יש גם רגעים שבהם איש מקצוע כמוני חייב להניף דגל אדום, כאשר ישנה בעיה מורכבת הרבה יותר מאשר בעיה בשרירים.
לא מזמן הגיע אלי מטופל שהכרתי היטב, וכבר בבדיקה הראשונה זיהיתי שהוא סובל מדרופ פוט – זו תופעה של צניחת כף הרגל שיכולה להגיע כתוצאה ממגוון של פגיעות שונות, חלקן אף מסוכנות. לכן לא בזבזתי זמן מיותר ומיד שלחתי אותו לבדיקה אצל רופא מומחה", צביקה הסביר.
הטיפולים ושיקום הגוף שצביקה גפן מעניק זמינים לכולם - ילדים, בני נוער, מבוגרים ובני הגיל השלישי. באופן טבעי לצביקה יש פינה חמה גם ללובשי המדים, חיילים בצבא הקבע ובסדיר, עבורם הוא זמין גם במהלך סופי השבוע.
"אני יודע איך זה מרגיש כאשר תקועים בבסיס או בפעילות מבצעית במהלך השבוע, וכשיוצאים הביתה בימי שישי רוב המקומות שבהם אפשר לקבל טיפול משלים סגורים. לכן עבור החיילים אני זמין מתי שהם צריכים, אפילו בשבתות", צביקה סיכם את הדברים.
גפן צביקה - ספורטאצ': יצירת קשר
3 צפייה בגלריה
גפן צביקה - ספורטאצ'
גפן צביקה - ספורטאצ'
גפן צביקה - ספורטאצ'
(צילום: יח"צ)
בין טיפול אחד לשני, צביקה מבלה את זמנו גם בקבוצת אופניים בשם "בגלגול הזה" ומשמש כאחד המדריכים בה. כך שהוא חווה גם על בשרו את השילוב של ספורט ופציעות, והצורך לטפל ולשמור על הגוף כהלכה.
לפרטים נוספים ולתיאום תור: 054-646-1988