הכול התחיל לפני שנה. תושב הרצליה אלי פילו (72) הגיע לרופאת המשפחה שלו במכבי שירותי בריאות בעיר. כשהמתין לתור שלו, ראה מודעה על פרויקט התנדבות חדש של מכבי וביקש להירשם "כל חיי התנדבתי במסגרות שונות והיה נשמע לי מעניין להתנדב באמצעות היכרות עם אנשים חדשים. התנדבות זה מעשה אצילי וחשוב ולכן מייד נרשמתי" מספר.
1 צפייה בגלריה
גיורא מעוז ואלי פילו
גיורא מעוז ואלי פילו
גיורא מעוז ואלי פילו
(צילום: דוברות מכבי)
מאז יציאתו לפנסיה, אלי מטפח כבר כמה שנים תחביב ועוסק בחקר יהדות מרוקו לדורותיה, המדינה ממנה עלה "נולדתי וגדלתי בקזבלנקה שבמרוקו. עליתי לארץ לפני כמעט חמישים שנה וספגתי את התרבות של המדינה הזאת. עכשיו, כשאני בפנסיה, יש לי זמן להעמיק במחקר. הקמתי ספריה וירטואלית עם תמונות ומידע על התרבות, השפה, מקומות, מזג האוויר ומנהגי מרוקו", הוא מספר.
תוך כמה שבועות הגיע אלי לביתו של גיורא מעוז (77, הרצליה) לשעבר איש מערכת הביטחון שבשנים האחרונות נאלץ להתמודד עם מגבלה פיזית שמקשה עליו לצאת מהבית.
החיבור ביניהם, לא היה מובן מאליו על פניו. אלי וגיורא מגיעים מתרבויות שונות, תחומי עניין שונים, מנהגים ומנטליות שונה ובכל זאת- הקליק היה מיידי "כשאני מפסיק לדבר אני מפסיק לנשום", מספר אלי על נטייתו להתחבר עם אנשים. "אני אוהב לדבר ולספר סיפורים. תמיד מוצא נושא שיחה עם כל אדם וכך גם היה במקרה של גיורא".
באופן מפתיע הנושא שחיבר ביניהם והפך כל מפגש לשיחה קולחת ומרתקת הוא דווקא התחביב של אלי. בכל פעם היה מגיע עם סיפור חדש, תמונות מעניינות, גילוי מרעיש וגיורא היה מרותק לדבריו "למרות שגיורא הוא צבר שהוריו עלו בכלל מליטא והקשר שלו ליהדות מרוקו מקרי בהחלט, הדברים שלי תמיד מאוד מעניינים אותו. הוא אדם סקרן מטבעו וצמא לשמוע עוד ועוד בכל פעם מחדש. אנחנו אולי שונים במנטליות, במנהגים וברקע ממנו אנחנו מגיעים אבל מהר מאוד השוני והפערים בינינו, התבטלו לגמרי" מספר אלי.
מידי שבוע הם נפגשים ביום קבוע וצוללים לתוך שיחה מרתקת בת שעה, לפעמים יותר. בכל שבוע הקשר מתהדק ומתקרב הם מספרים אחד לשני על החיים, העבר, החלומות, אפילו גילו באחד המפגשים, במקרה לגמרי ששתי בנותיהן למדו יחד באותה כיתה. גיורא מספר על הקשר עם אלי "לא חשבתי שבגיל כזה אפשר להכיר חברים חדשים אבל אלי הוא ההוכחה לכך. אני יכול להגיד שהקשר עם אלי מאוד מיוחד ואין לי קשר כזה עם אף אחד. הכרתי אדם מרתק שאני יכול לקרוא לו חבר אמת".
גם אלי וגם גיורא התנדבו לאורך כל חייהם וממליצים בחום לכל אדם לפנות לפחות שעה בשבוע לפעילות התנדבות "כל חיי התנדבתי בין אם זה במסגרת תפקידי במערכת הביטחון ובמסגרות שונות. ההתנדבות נותנת כל כך הרבה לשני הצדדים. אני ממליץ בחום" מספר גיורא.