דינה עיראקי (26, טירה) עובדת כבר שלוש שנים במעבדת מכבי שירותי בריאות בהוד השרון ובמקביל לומדת סיעוד. עם פרוץ נגיף הקורונה בישראל, דינה חלתה בשפעת ודלקת ריאות "הייתי מנוזלת, עם חום ושיעול. לכאורה שפעת רגילה אבל לא רצינו לקחת סיכון על רקע התפשטות הקורונה ולכן נשארתי בבית".
2 צפייה בגלריה
דינה עירקי במעבדת מכבי בהוד השרון
דינה עירקי במעבדת מכבי בהוד השרון
דינה עירקי במעבדת מכבי בהוד השרון
(צילום: דוברות מכבי)
השהות הממושכת בבית והצפייה בחדשות סביב השעון, לא היטיבה עם דינה "אני גרה עם אבא שלי שנמצא בקבוצת סיכון מבחינת גיל ומחלות רקע. שמעתי כל כך הרבה דיווחים, שמועות, הכול היה מאוד מעורפל בהתחלה ואני עקבתי באדיקות אחרי כל דיווח וכתבה. רמות החרדה רק הלכו ועלו" היא משחזרת "כל מה שרציתי זה להישאר בבית, בטח לא לבוא במגע עם מטופלים. בשביל לשמור על עצמי אבל בעיקר כדי לשמור על אבא שלי".
עם הזמן וככל שהעמיקה בחקר התסמינים, המגיפה והתופעות שלה, דינה הבינה שהיא יכולה להירגע. היא ראתה את צוותי הרפואה הממוגנים והבינה את חשיבות העבודה שלהם בשטח. ואז הגיע המהפך. דינה חזרה למעבדה של מכבי שירותי בריאות והייתה מוכנה להסתער על המשימה "אני הייתי המתנדבת הראשונה בצוות כשחיפשו עובדי מעבדה שיצטרפו למערך דוגמי הקורונה. עברתי הכשרה והתחלתי לעבוד סביב השעון. בבוקר עבדתי במשמרת רגילה במעבדה, בצהריים עבדתי במלון הקורונה בתל אביב וטיפלתי בחולי קורונה חברי מכבי ובערב הייתי עושה עוד משמרת במוקד במידת הצורך. בימי השיא של הקורונה הייתי יוצאת מהבית בשבע בבוקר וחוזרת ב11 בלילה. הייתי חוזרת הביתה עייפה אבל מרוצה וגאה. בחיים לא דמיינתי שאני אקח חלק במלחמה נגד מגיפה עולמית. זה היסטורי".
2 צפייה בגלריה
דינה עירקי (במרכז). מצטיינת מחוזית
דינה עירקי (במרכז). מצטיינת מחוזית
דינה עירקי (במרכז). מצטיינת מחוזית
(צילום: דוברות מכבי)
עם הזמן למדה דינה עוד על המחלה וככל שידעה יותר, הפחד והחשש ירדו "ככל שנפגשתי עם חולי קורונה, קראתי מחקרים ושמעתי עדויות מהשטח, למדתי יותר והבנתי מול מה אנחנו מתמודדים. אנחנו כאנשי צוות ממוגנים היטב מכף רגל עד ראש, אז גם זה מאוד מרגיע עבורי ועבור הבריאות של אבא".
השבוע קבלה דינה אות הצטיינות ממכבי על פעילותה מאז פרוץ המגיפה ועד היום "דינה דוגמת סביב השעון, מתנדבת לכל משימה, מגיעה לביקורי בית ומהווה השראה לכולנו. על כל אלה החלטנו להעניק לה אות הצטיינות על פועלה" מסבירה טלי טולמן מנהלת מרחב הוד השרון במכבי שירותי בריאות
אביה של דינה, שנמצא בקבוצת סיכון, מקפיד להישאר עדיין בבית אבל זה לא מונע ממנו להתגאות בבתו "אבא שלי מספר לכל מי שרק רוצה על מה שאני עושה. הוא מאוד גאה בי, למרות שהוא בקושי רואה אותי בחודשיים האחרונים. הוא גאה מרחוק".