על רקע בעיות שונות שהתגלו בתפקודי הריאות של חולים שנדבקו בקורונה והחלימו החליט בית חולים מאיר לפתוח מרפאת מחלימים בהם ינטרו את התפקוד ויינתנו טיפולים תואמים עד להחזרת החולים לתפקוד מלא.
1 צפייה בגלריה
מרפאת מחלימים מקורונה
מרפאת מחלימים מקורונה
מרפאת מחלימים מקורונה
(צילום: דוברות בית החולים)
פרופ' דוד שטרית מנהל מערך הריאות במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית: "מרפאת המחלימים שפתחנו לאחרונה במרכז הרפואי מאיר נועדה לוודא כי חולים אשר חלו בקורונה אכן החלימו באופן מלא ולא נשאר נזק בריאות.
"מחקרים שונים מלמדים כי חולים שחלו בקורונה בחומרה בינונית וקשה פיתחו פגיעה ריאתית בדרגות חומרה שונות. פגיעה זו מתבטאת בעיקר בקוצר נשימה במאמצים ובעת ביצוע פעילות גופנית. בבדיקת תפקודי ריאות המתבצעת נראית הפרעה בתבנית רסטרקטיבית, המונעת או מגבילה מהריאות להתרחב באופן מלא, בדרגות חומרה שונות. חשוב לדעת כי צילום חזה אינו בדיקה רגישה ולכן חיוני להגיע לרופא ריאות אשר יאזין לריאות ויבצע תפקודי ריאות מלאים כולל נפחים ודיפוזיה וכולל בדיקה במהלך שש דקות הליכה.
"במקרים מסוימים רופא הריאות ימליץ על שיקום ריאות או על שילוב של סטרואידים בטיפול. לסיכום, חשוב לוודא כי אין נזק בריאות לחולים שאובחנו בשלב מאוחר אשר עלול להביא לנזקים לא הפיכים".