כללית רכשה 2 מכשירי אקמו שצפויים להגיע היום (שני) למרכז הרפואי מאיר״: לבית חולים מאיר ישנם שני מכשירי לב-ריאה (אקמו) בלבד, ולאחרונה גבר החשש שמא חולי קורונה הנזקקים לטיפול במכשיר עלולים להיות מועברים לבתי חולים אחרים בשל המחסור.
1 צפייה בגלריה
2 מכשירי אקמו
2 מכשירי אקמו
2 מכשירי אקמו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
קראו גם >>>
כידוע, הגל הרביעי שמכה בעוצמה בישראל מגביר את הצורך בשימוש באקמו, מכשיר הלב־ריאה, שעשוי להציל חיים. בבתי החולים יש עשרות מכשירים כאלה, שסביבם נדרשים משאבים יקרים מאוד של תשתיות וכוח אדם. בהיעדר אלה, נרשמת במערכת הבריאות מצוקה – וקבלת החלטות קשה וגורלית: את מי לחבר למכונה ואת מי לא.
האקמו לא מרפא חולי קורונה שמצבם הידרדר מאוד, עד סכנת חיים ממשית, אלא "מושך זמן" ומאפשר לריאות להחלים. מדובר בתהליך ארוך, לעיתים שבועות, כשצוותים שלמים לא עוזבים לרגע את החולים.
כאמור, כללית רכשה שני מכשירי אקמו שצפויים להגיע היום (שני) למרכז הרפואי מאיר״
אלי כהן, מ״מ מנכ״ל כללית ״אנו מגוייסים למאבק בקורונה בכל החזיתות ופועלים כדי להגדיל את היכולות הלאומיות לטיפול בחולי הקורונה. אנו הראשונים לתת טיפול בנוגדנים (רג׳נרון) בבתיהם של החולים ובמקביל נערכים להמשך ומגדילים את מספר מכשירי האקמו וזאת כדי להבטיח מענה לחולים בקהילה ובבתי החולים״.
ד"ר אורלי וויינשטיין, ראש חטיבת בתי החולים של כללית "רכישת 2 מכשירי אקמו מצטרפת לעוד עשרה מכשירים שכללית רכשה באופן עצמאי מתחילת המגיפה. הדבר יגביר עוד יותר את יכולות הטיפול בחולים הקשים וגם יצמצם את הצורך בניוד מכשירים וחולים בין בתי החולים. המכשירים שכללית רכשה ייכנסו לשימוש בימים הקרובים בתום הכשרה מעמיקה שבוצעה לצוותים והם יתווספו ל-27 מכשירי האקמו הקיימים בבתי חולים של כללית (בסורוקה, קפלן, כרמל, רבין, שניידר)".