אילנית לוי, פנינה רוזנבלום, נעמה קסרי, רוית אסף, נטלי דדון, מירן בוזגלו, יעל בר זוהר, קרני כהן, יוליה פלוטקין, מיכל כלפון ועוד משפיעניות וידועניות רבות נרתמו בימים אלה לקמפיין הצובר תאוצה:
כולן צירפו לתמונת הפרופיל שלהן איור של שירה איסקוב ושל שכנתה עדי גוזי, שנרתמה להגנתה והצילה אותה בשעה שהותקפה בידי בעלה.
2 צפייה בגלריה
תהיו עדי
תהיו עדי
תהיו עדי
(צילום: מתוך האינסטגרם)
על פי נתוני משרד הרווחה מדי נרצחות כ-20 נשים בישראל ועוד רבות חוות אלימות באופן יומיומי. מגפת הקורונה אמנם הקפיאה תחומים רבים בחיינו, אך דווקא האיצה את אירועי האלימות במשפחה. מספר התלונות גדל פי שלושה ומקרים רבים לא מגיעים לידי דיווח.
בעקבות שידור כתבתו של בן שני, על מקרה שירה איסקוב שזעזע את המדינה, החליטה יערית שושן-סבג, מייסדת משרד הפרסום החברתי The Brand House, לצאת במהלך דיגיטלי התנדבותי, להשתמש בכוחן של הרשתות החברתיות ולהזמין גולשים להחליף את מסגרת הפרופיל שלהם באיור של שירה איסקוב ועדי שכנתה.
2 צפייה בגלריה
תהיו עדי
תהיו עדי
תהיו עדי
(צילום מתוך האינסטגרם)
במקביל מתבקשים הגולשים לתייג את האשטאג #תהיו עדי. מטרת הקמפיין היא להעלות את המודעות והשיח בנושא אלימות כלפי נשים וליצור שינוי אמיתי.
"כשראיתי בטלוויזיה את האלימות הקשה נגד שירה איסקוב הזדעזעתי עמוקות, לא רק כאישה, אלא כאדם", אומרת יערית שושן-סבג. "המדינה אומנם הציגה בשנת 2017 החלטה ליישם תוכנית למניעת אלימות נגד נשים, אבל זה לא מספיק.
כל מקרה של אלימות יכול להסתיים ברצח וכל מקרה של רצח יכול להימנע עם ערנות של הסובבים, חקיקה של הממשלה וטיפול של גורמי רווחה".
"החלטנו ליצור מהלך קטן עם חשיבות ענקית להעלאת המודעות נגד אלימות", מסבירה עו״ד רוני ססובר ומנכ״לית ‏The Brand House. "העלאת נושא האלימות נגד נשים מלמטה גורמת ללחץ ציבורי שיקדם עוד חקיקה ועוד עזרה לנשים אלו".
קריאייטיב וארט- Yaarit Shoshan sabag. איור. ART Luxury Porter