שירותי הסעות נדרשים בנסיבות שונות ונזקקים להם גופים עסקיים, ציבוריים, פרטיים ועוד. המטרה הראשית של הסעה מאורגנת היא להסיע קבוצות לעבודה, לבתי ספר ומוסדות חינוך אחרים, לבילויים וטיולים, לאירועים ולפעילויות אחרות. הרצון של מזמיני ההסעות הוא שהנוסעים יגיעו במהירות האפשרית, במועד שנקבע ובביטחון למחוז חפצם, ובנוסף, שהנסיעה תהיה נוחה עבורם. לכן, נשאלת השאלה מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים חברת הסעות בכל עת ותקופת הקורונה במיוחד? התשובה הברורה לכך היא שיש לבדוק את המוניטין של החברה על פי המלצות שיש עליה, ובנוסף, את מידת התאמתה לצרכים והכנתה לתקופה. קיימות הסעות מגוונות עם צרכים ודרישות שונות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

נסיעה בתקופת הקורונה

בדיקה חשובה מאוד בתקופת הקורונה היא שהחברה ערוכה להסעות בתקופה זאת על פי הוראות משרד הבריאות. כלומר, שהאוטובוס מצויד בנוזל אלכוג'ל לחיטוי, שהוא עובר תהליך ניקוי וחיטוי לפני כל נסיעה ואף אחריה. שהנהג חבוש במסכה, ובעת הצורך, מגיע עם חליפת קורונה, ובנוסף, שהוא מקפיד להודיע לנוסעים שעליהם לשבת עם מסיכה בשעת הנסיעה. קיימות הסעות מגוונות. הסעת ילדים לבית ספר שונה מאשר הסעת קבוצה לטיולים, ובטח, מאשר הסעת עובדים למשמרות עבודה במפעל. למשל, מפעל העובד 24/7 זקוק לחברה אשר מסוגלת לארגן עבורו אוטובוסים למשמרות העיקריות, במידיבוסים או במיניבוסים למשמרות לילה וכדומה. בכל הסעה כזאת ובאחרות נוספות חייבת להיות הקפדה כנ"ל.

דרישות בסיסיות

בכל מקרה, יש דרישות בסיסיות מכל חברת הסעות הנוגעות לבטיחות הרכב ולצורת הנהיגה ובנוסף, לקיום אבזור משמעותי ונוח עבור הנוסע. חברה מקצועית מקפידה עליהם בגלל החוקים הקיימים, שזה טבוע בדי אן אי שלה, כדי להשביע רצון הלקוחות ומאחר ומנהליה מקפידים עליהן הקפדה יתרה מתוך רצון לספק שירות איכותי. כל הרכבים הינם בטיחותיים ויש בהם אבזור רב לנוחיות הנוסעים. מדובר על מערכות מיזוג אוויר, תאורה כללית ותאורה אישית, תאי אחסון, כיסאות מרופדים ונוחים, חלונות עם הצללה ועוד. סביבת הנהיגה נוחה מאוד ולנהג יש מערכת מראות איכותית, מצלמות רוורס עם צלילי התרעה וכדומה. הרכבים מצוידים במערכות בטיחות משוכללות הכוללות מערכות לבלימת חירום, למניעת החלקה ועוד.

מגוון רכבים

בכל חברה גדולה ומקצועית יש מגוון רכבי הסעות החל מאוטובוסים גדולים היכולים להכיל יותר מ 50 עובדים בישיבה, מידיבוסים עם כ40 מקומות ישיבה ומיניבוסים בגדלים שונים בני 9 עד 20 מקומות ישיבה. כך, שהמגוון מאפשר גמישות מול הלקוחות. קצין בטיחות מטעמה אחראי לטיפולים קבועים במוסך ולכל נושאי הבטיחות הנדרשים, כאשר המטרה היא שהם יהיו בטוחים לנסיעה בכל רגע נתון. הנהגים עצמם מיומנים ומשתמשים בדרך על פי חוקי התעבורה. הם אדיבים מאוד כלפי הנוסעים. לאוטובוסים לטיולים ולהסעות תלמידים יהיו גם רמקולים ובמקרים רבים, גם מסכי טלוויזיה להנאת הנוסעים. הנהגים משתמשים באפליקציות ניווט כדי להגיע בדרך הטובה והקצרה ביותר ליעדם.

התנהלות מול לקוח

חשיבות רבה יש להתנהלות המקצועית של הנהלת החברה ליכולת שלה לגלות גמישות תפעולית. מפעלים רוצים מסלול קבוע עם נקודות איסוף ופיזור לאורך המסלול. הם היו רוצים לבצע גם שינויים מעת לעת ועל פי הצורך, לקבל נהג קבוע שמכיר את המסלול וכיוצא בזה. מזמיני הסעות לחתונה היו רוצים הסעה מאורגנת עם נקודות איסוף אשר תגיע במועד לקבלת הפנים. הסעות לטיולים מבקשות מערכות מולטימדיה איכותיות לטובת העברת הסברים והודעות, לצפייה בסרטים וכן הלאה. הנהלת הסעות וסדרני עבודה חייבים לספק לכל לקוח את ההסעה המותאמת לדרישתו בעיתות רגילות ובתקופת הקורונה, וכאשר הם עושים זאת, אזי השירות הופך למושלם.