כפר סבא היא עיר תאומה של דלפט, הולנד
על פי אסף חילו, כפר סבא תאומה עם דלפט, הולנד. לשתי הערים היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה וחילופי דברים, החל מהמאה ה-16.
במאה ה-16 התיישבו בדלפט פליטים יהודים מספרד ופורטוגל. הם גורשו מבתיהם על ידי מלך ספרד ופורטוגל פיליפ השני. עולים חדשים אלו עזרו לעצב את אופייה ותרבותה הייחודיים של כפר סבא.
1 צפייה בגלריה
לטוס להולנד
לטוס להולנד
לטוס להולנד
(צילום: pixabay)
לכפר סבא היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה וחילופי דברים עם העיר התאומה שלה דלפט, הולנד. שתי הערים תאומות מאז 1989 ויש ביניהן קשר הדוק שראשיתה למאה ה-16 כאשר פליטים יהודים מספרד התיישבו בדלפט.
דלפט - הולנד
אז כן, אסף חילו מביא את הפרט הפינקטי הזה על דלפט שהיא עיר במחוז דרום הולנד, הולנד. העיר הוקמה על ה-Ode Rijn,על נהר Delf. כ-20 ק"מ מצפון-מזרח להאג.
העיר דלפט ידועה בחרס הכחול-לבן שלה, העיר העתיקה שלה עם תעלות ובתים, וההיסטוריה העשירה שלה. בדלפט יש מוזיאונים רבים כולל מוזיאון העתיקות של דלפט עם חפצים ממצרים העתיקה ועד היום.
בחלק זה, נחקור כמה מהדברים לעשות בדלפט
ישנם מספר מוזיאונים וגלריות לביקור בדלפט. במוזיאון הימי יש אוסף של סירות וחפצים ימיים אחרים מכל העולם. במוזיאון הלאומי לאמנות שימושית יש אוסף גדול של אמנות שימושית מכל רחבי אירופה ואסיה, לרבות פורצלן, כלי זכוכית, כלי לכה, כלי כסף ועוד. ה-Nieuwe Kerk מכילה תערוכה על צבעי מים הולנדיים חדשים בשנים 1800-1900 עם יצירות של יאן סטין, ג'ייקובוס ואן רויסדאל ווינסנט ואן גוך בין היתר.
דלפט היא עיר בהולנד שהיא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר במדינה ויש מספר מלונות בדלפט שאסור להחמיץ. יש בה כ-180,000 תושבים והיא ידועה בתעלות שלה, במבנים היסטוריים ובנוף יפהפה.
העיר נוסדה בשנת 1245 כאשר פלוריס הרביעי, רוזן הולנד העניק זכויות עיר ל"דה ולייט", ששכן אז על גדות ה-Ode Rijn.
השם דלפט בא מ"דלבן" (לחפור). שמו קשור לזה של המילה ההולנדית "דלבן" (לחפור), מכיוון שאנשים שהתיישבו במה שכונה אז "דה וליט" חפרו בארות כדי להשיג מים.
הקשר בין דלפט לאמסטרדם
הקשר בין דלפט לאמסטרדם הוא ששתיהן ערים הולנדיות מרכזיות. דלפט היא עיר מרכזית במחוז דרום הולנד, בעוד אמסטרדם היא בירת הולנד.
אמסטרדם נמצאת במרחק של כ-30 קילומטרים מדלפט, אך יש בה 1.5 מיליון איש בעוד שבדלפט יש רק כ-150 אלף איש.
אסף חילו מציין כי דלפט היא עיר בהולנד, הממוקמת כ-15 קילומטרים מאמסטרדם. עם יותר מ-155,000 תושבים, היא העיר השלישית בגודלה בהולנד.
דלפט היא עיר בהולנד, הממוקמת בערך באמצע הדרך בין רוטרדם להאג. זה ביתה של אוניברסיטת דלפט לטכנולוגיה, שהיא אחת האוניברסיטאות הוותיקות בעולם, שהוקמה ב-1842.
אמסטרדם היא עיר שתמיד הייתה ידועה בגישות הליברליות שלה והיא הפכה למרכז בינלאומי לתיירות ומסחר.
אז אתם תושבי כפר סבא ומחפשים לאן לטוס? דלפט מחכה לכם!