התנדבות יכולה לעזור לכם להתיידד, ללמוד כישורים חדשים, לקדם את הקריירה שלכם ואפילו להרגיש מאושרים ובריאים יותר!
אחת השאלות הנפוצות היא, למה להתנדב? עם חיים עמוסים, זה יכול להיות מאגר למצוא זמן להתנדב. עם זאת, היתרונות בהתנדבות יכולים להיות עצומים. ההתנדבות מציעה עזרה לאנשים הזקוקים לה, לארגונים, חברות, קהילות, בעלי עסקים ועוד. אך היתרונות יכולים להיות גדולים יותר עבורכם, המתנדבים, הנה כמה מהם:
פיתוח כישורים חברתייםהתנדבות מעניקה הזדמנות לתרגל ולפתח כישורים חברתיים. מכיוון שאתם נפגשים באופן קבוע עם קבוצות אנשים בעלי תחומי עניין משותפים.
1 צפייה בגלריה
התנדבות טובה לנשמה
התנדבות טובה לנשמה
התנדבות טובה לנשמה
(צילום: FREEPIK)
כך תוכלו לקדם את הקריירה שלכם- אם אתם שוקלים לפתח קריירה חדשה, התנדבות יכולה לעזור לכם לצבור ניסיון ולפגוש אנשים שעוסקים בתחום העניין שלכם. גם אם אינכם מתכוונים לשנות קריירה, ההתנדבות נותנת לך את ההזדמנות לתרגל מיומנויות חשובות המשמשות במקום העבודה, כמו, עבודת צוות, תקשורת, פתרון בעיות, תכנון פרויקטים, ניהול משימות וארגון.
ההתנדבות מביאה כיף והגשמה לחיים- התנדבות יכולה להיות דרך מהנה, קלה ומעשית לחקור את תחומי העניים והתשוקות שלכם. התנדבות שתהיה בעלת עניין ומשמעות עבורכם יכולה להיות שבירת שגרה מבורכת, מקום לפרוק אנרגיות, להירגע ולהיטען מחדש! התנדבות מספקת אפשרות לבטא את היצירתיות, להתמלא במוטיבציה וחזון חדשים שיכולים לסייע לכם בחייכם האישיים והמקצועיים.
התנדבות טובה לגוף ולנפש- פעילות התנדבותית מספקת יתרונות רבים לבריאות הנפשית והפיזית כאחד! נתינה מסייעת להתמודד עם תופעות כמו, מתח, כעס וחרדה. לפעילות חברתית הכוללת עזרה לאחרים יכולה להיות השפעה עמוקה על רווחתכם הפסיכולוגית.
התנדבות מעניקה לכל אדם תחושת מימוש והגשמה. כך תפתחו בטחון מול עצמכם וחווית יכולות יוצאת מהכלל.
ההתנדבות מחברת אתכם לאחרים- אחד מהיתרונות הידועים בהתנדבו היא ההשפעה על הקהילה. התנדבו מאפשרת לכם להתחבר לקהילה ולהפוך אותה למקום טוב יותר. אפילו המעשים הקטנים ביותר יכולים לעשות הבדל של ממש בחייהם של אנשים, בעלי חיים וארגונים במצוקה. התנדבות היא כמו רחוב דו כיווני: היא יכולה להועיל לכם ולסביבתכם לא פחות מהאנשים שלהם בחרתם לעזור.
חוקרים גילו כי פעילות התנדבותית מסבה אושר, על ידי מדידת הורמונים ופעילות המוח, התגלה כי עזרה לזולת מספקת הנה עצומה דווקא לאלו שבוחרים לעזור. ככל שאנו מעניקים יותר כך אנחנו מרגישים מאושרים יותר.
כמה מילים לסיכום
אם אתם רוצים להגדיל את ארגז הכלים שלכם ובאותה נשימה לעזור ולסייע למי שזקוק לכך כנראה שהתנדבות תעניק לכם את מה שאתם מחפשים! מוזמנים להצטרף לקהילת טריביו, הבית שלכם להתנדבות משמעותית. עם מגוון תחומי התנדבות, גם אתם תוכלו למצוא את המקום האולטימטיבי להתפתח, להתבטא ולעזור לאחרים.
המאמר בחסות STG משרד פרסום