אם תתייעצו עם חברים ותשאלו מאיזו חברה כדאי לרכוש ביטוח, כנראה שתקבלו כמה תשובות שונות, אבל השאלה "איפה כדאי לרכוש ביטוח?" פשוטה בהרבה, והתשובה היא "באינטרנט". הרבה ביטוחים נמכרים כיום ברשת, והנפוץ ביותר הוא ביטוח רכב, שכן המדינה מחייבת כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה, אבל גם ביטוח מקיף נמכר כך בכמויות גדולות. היתרון הברור של רכישת ביטוח רכב אונליין הוא הנוחות, האפשרות לעשות את זה בישיבה על הספה בבית דרך המחשב או הטלפון הנייד, אבל יש יתרונות נוספים שכדאי להכיר.
1 צפייה בגלריה
MAX ביטוח
MAX ביטוח
MAX ביטוח
(צילום: depositphotos)
היתרונות הבולטים של רכישת ביטוח דרך האינטרנט: • חוסכים זמן – למה צריך להשקיע זמן ואנרגיות בפגישות עם סוכני ביטוח, או בבירורים טלפוניים עם נציגי שירות? אפשר להשוות מחירים ולהכיר לעומק את כל התנאים ברשת, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אתם יכולים לקבל הצעה מכל חברת ביטוח בנפרד באתרים השונים, או להשתמש באתרי השוואות, בהם קל לאתר את הביטוח המתאים והמשתלם ביותר. חוסכים כסף – חברות הביטוח אשר מוכרות ביטוח רכב אונליין, יכולות להרשות לעצמן להציע מחירים יחסית נמוכים מאשר בעבר. הן לא זקוקות למתווכים ובאופן כללי המודל העסקי שלהן מאוד יעיל. כל זה עובד לטובת הלקוחות, שיכולים לרכוש ביטוח זול יותר מאי פעם. מנהלים את הפוליסה בקלות – החוויה הדיגיטלית לא מסתיימת ברכישה עצמה, היא נמשכת ככל שהפוליסה שנרכשה בתוקף. דרך האתר של חברת הביטוח (ולפעמים גם האפליקציה) אפשר לנהל את הביטוח שלכם, לעדכן פרטים, להוסיף או להסיר כיסויים והרחבות על פי הצורך ועוד.
אילו פרטים כדאי להכין מראש? על מנת שרכישת ביטוח רכב אונליין תהיה יעילה ומהירה אפילו יותר, מומלץ להתכונן לפני שניגשים למלאכה, עם המידע והנתונים שתצטרכו להזין באתרים של חברות הביטוח. פרטי הרכב - הצטיידו בכל פרטי הרכב המלאים, כפי שהם מופיעים ברישיון הרכב. מילוי פרטי הרכב הכרחי מכיוון שעלות הביטוח שונה מרכב לרכב, בהתאם לסוג הרכב, הדגם ושנת הייצור שלו, ומאפיינים נוספים. מידע על הנהגים ברכב – כמה נהגים הולכים לנהוג ברכב? מהם הגילאים שלהם? מהו הוותק של הנהג הצעיר ביותר? לגיל הנהגים והוותק שלהם על הכביש השפעה גדולה מאוד על עלות הפוליסה. פוליסות קודמות – אם כבר היו בבעלותכם פוליסות ביטוח רכב בעבר, תתבקשו לציין האם הן הופעלו. בנוסף, תצטרכו לציין כמה פעמים הייתם מעורבים במקרים ביטוחיים בכל אחת משלוש השנים האחרונות. היסטוריית תאונות –תצטרכו לציין האם הייתם מעורבים בתאונות בשלוש השנים האחרונות הזו והאם נענשתם בשלילת רישיון. כתובת אימייל – הצעת המחיר ופרטי הפוליסה ישלחו אליכם במייל אל הכתובת שהזנתם, וישמשו אתכם גם לאחר הרכישה.