מדוע חשוב לחלק מתנות לעובדים בתקופת הקורונה? אל תשכחו שעד לא מזמן, העובדים היו רגילים לקום בבוקר, לשתות קפה, לשים את הילדים במסגרות ולנסוע לעבודה. עבודה מהבית יכולה להיות שינוי עצום ומהותי בשגרה שאליה העובדים היו רגילים. עכשיו, העובדים מתעוררים, מכינים קפה והולכים לעבוד על שולחן המטבח או במשרד הביתי, קל וחומר פותחים את המחשב כדי לגלות שהיום שלהם עמוס בפגישות זום. שינוי משמעותי כזה באורח החיים יכול לגרום לעובדים רבים להרגיש שחוקים, לגלות פחות עניין בעבודה ובמטלות, להרגיש תחושות לא נעימות ולגלות פחות פרודוקטיביות. לא רק שהשינוי אינו מיטיב עם העובדים, הוא עלול גם לפגוע בעסק, ובתפוקה שלו.
1 צפייה בגלריה
ALLGIFTS - מתנות לארגונים ולחברות
ALLGIFTS - מתנות לארגונים ולחברות
ALLGIFTS - מתנות לארגונים ולחברות
(צילום: אולגיפטס מתנות לחג)
לחלוקת מתנות לעובדים יש המון יתרונות, במיוחד בתקופה זו בה הרבה עובדים נמצאים בבית וזקוקים למעט מורל, חיזוקים והבעת הערכה. והרי ידוע, שאושר מגביר את הפרודוקטיביות. בנוסף, גם האפשרויות המקוונות הרבה יותר נרחבות ואפשר למצוא סוגים שונים של מתנות מקוריות, יצירתיות ומותאמות אישית בטווח מחירים רחב, אשר יעזרו לגרום לעובדים להרגיש מחוברים לארגון, גם ממרחק, ויסייעו לקדם את ערכיו ותדמיתו.
איזה סוג של מתנות כדאי לבחור? כרגע שוררת בעולם אי ודאות. עבודה מהבית, להטוט בין עבודה לבין לימודים של הילדים, טיפול בחולים, חוסר יכולת לראות את המשפחה והאנשים האהובים עלינו במהלך החגים, פחד ועצב, התכנסות ועוד. לכן אין זמן טוב יותר מעכשיו, לחלק מתנות לעובדים, לשמח אותם ולחזק את הקשר אתם. מכיוון שהשהות בבית הפכה לאחד המאפיינים העיקריים של שנת 2020, ורוב האנשים עושים את הכל מהבית, אין זה מפתיע שהרצון להפוך את חלל הבית להרבה יותר נעים הפך למוטיב מרכזי. לכן אם שאלתם את עצמכם מה לקנות, אין ספק שמתנות משפחתיות יהיו בחירה מעולה ומקורית. באמת שיש המון אפשרויות, כמו מארזים מיוחדים לחגים או מותאמים לעונת השנה. אפשר לקנות מארזי מזון, יין ושמן זית תמיד עובדים, מתוקים או כל בחירה שתראו לנכון. הרבה חברות עובדות באופן ישיר עם החברה שמספקת את המתנות ומעניקים לעובדים שלהם את האפשרות לבחור את המתנה המתאימה ביותר עבורם. אין ספק שיש משהו מעט יותר אישי בבחירת מתנות לעובדים ושליחתן עם שליח עד הבית.
חישבו מחוץ לקופסא אינכם חייבים רק לקנות מתנה, אפשר לשלב את המתנה שאתם בוחרים עם הפעלה מיוחדת לקראת החגים. יש המון רעיונות לבחור מהם כמו למשל לערוך טקס הרמת כוסית בזום ולשלוח לפני כן לבית של כל עובד בקבוק יין איכותי עם זוג כוסות יין יפות. אתם יכולים גם לערוך מסיבה וירטואלית לכל העובדים ולשלוח אליהם הביתה מארז עם כיבוד, כך זוהי לא עוד סתם שיחת זום משותפת אלא חוויה הרבה יותר אינטראקטיבית. התזמון הוא אלמנט חשוב ביותר כאשר שולחים מתנות לחגים ועליכם להיות גם אסטרטגיים. קחו בחשבון שבחגים העובדים תמיד מקבלים מתנות, והם יהיו מוצפים בשפע מכל כיוון, כך שאם אתם רוצים לבלוט ולהביע את הערכתם עליכם להיות מחושבים ומתוזמנים. מה גם שבזמן החגים אתם יכולים לגלות שהמתנה שרציתם לקנות כבר סולד אאוט, או שהמשלוחים מתעכבים יותר בגלל עומסים על חברת השליחויות. לכן אם יש לכם תכנון לאיזו הפעלה מיוחדת, או אירוע וירטואלי שתקדם לו חלוקת מתנות, תאמו זאת עם חברת השליחויות מבעוד מועד.
רגע לפני שאתם בוחרים מתנות, שאלו את עצמכם את הדברים הבאים: כדי שהמתנות שלכם יקלעו בול במטרה ולא תצטרכו להתמודד עם אתגרים מיותרים, עליכם לעבוד עם ספקים מקצועיים בתחום המתנות לעובדים. בנוסף, רצוי ומומלץ לשלוח מוצרים ממותגים. רגע לפני שאתם בוחרי במתנה כזו או אחרת, עליכם לחשוב מהן המטרות שלכם, כמה מתנות עליכם לחלק, האם תרצו לבחור במתנות בנושא מסוים, האם תרצו לשלב גם הפעלה נחמדה, מה התקציב שעומד לרשותכם וכיצד תשלחו את המתנות לעובדים שלכם. כמו כן עליכם לחשוב על אריזת המתנה ומיתוגה.
כיצד להגדיר את התקציב? בתקופת הקורונה המון אירועי חברה, טיולים ונופשים בוטלו, מה שמאפשר לכם להשקיע את הכסף שחסכתם על מתנות הרבה יותר מושקעות לעובדים. עליכם לחשב את התקציב כשהוא כולל את המתנה עצמה עבור כל עובד, את האריזה שלפעמים כרוכה בתוספת תשלום, את המיתוג, את כרטיס הברכה וגם את המשלוח לבתים. אל תשכחו שאתם קונים בכמויות גדולות, לכן המחיר עבור כל מתנה יורד במידה משמעותית. לאחר שיש לכם תקציב בסיסי אתם יכולים לדעת איזה מתנות לבחור.
מילים אחרונות לסיום חישבו על עצמכם מקבלים מתנה מפתיעה בעונת החגים! אין ספק שזה ממש משמח. בתקופה שבה נכפה עלינו חוסר וודאות יש דבר אחד בטוח: מתנות יעלו את מצב הרוח, ישמחו את העובדים, יחזקו את הקשר שלהם עם המותג, יעלו את הפרודוקטיביות ויעזרו לעובדים להרגיש מוערכים. לכן להשקיע בהם מחשבה, זו אחת ההחלטות הטובות ביותר שתעשו.