כבר מספר חודשים שעיריית כפר סבא בשיתוף פעולה עם תאגיד פלגי שרון, מבצעת עבודות שדרוג נרחבות במטרה לשדרג את תשתית הביוב העירונית. מטרת העבודות היא למנוע את בעיות הניקוז ואת מכת ההצפות, שמופיעות בכל חורף מחדש. אין ספק ששדרוג תשתיתיות הביוב יועיל רבות לכולנו. עם זאת, גם קווי הביוב האיכותיים ביותר, לא יעזרו לנו במקרה של סתימות בצנרת הביתית.
מובן שצנרת ביתית ישנה, נמצאת בסיכון גבוה יותר לבעיות בהשוואה לצנרת חדשה. אך גם הצנרת החדישה והאיכותית ביותר, צפויה לסבול משלל בעיות, כאשר מעמיסים עליה קשיים שלא לצורך. בכתבה שלפניכם תמצאו את כל הדרכים שבהן תוכלו למנוע מהצנרת שלכם להיסתם. על הדרך, תוכלו לחסוך כמה מאות שקלים - עלות הביקור של אינסטלטורים בכפר סבא.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב צנרת כפר סבא
דפי זהב צנרת כפר סבא
דפי זהב צנרת כפר סבא
(צילום:shutterstock)
הפסיקו להתייחס לכיור שבמטבח כאל פח אשפה
הדבר הראשון שעליכם להפנים על מנת לעשות חסד עם הצנרת הביתית שלכם, זה שהכיור במטבח הוא לא פח אשפה. גם אם אתם מקפידים לפנות את שאריות המזון באופן קבוע מהכיור, עדיין ישנן פיסות וחתיכות קטנות שמצליחות לעשות את דרכן לפתח הניקוז וממנו לצנרת הביתית. במהלך הזמן, שאריות המזון עשויות להצטבר ולהוביל לסתימה רצינית. לפיכך הכלל הראשון הוא להימנע בכל מחיר מהשלכת שאריות מזון או הנחת כלים עם שאריות מזון, בכיור.
חסמו את פתחי הניקוז עם מסננים ייעודיים
כדי למנוע מעבר של שאריות מזון זעירות לצנרת הביתית כמו גרגירי אורז או גרגירי תירס, כל שעליכם לעשות זה לרכוש מסננים ייעודיים לפתחי הניקוז, שעולים כעשרה שקלים ליחידה. מדובר באביזרים קטנים ופשוטים להפליא, שללא ספק שווים את משקלם בזהב.
כמו כן מומלץ לרכוש מסננים ממתכת המיועדים עבור פתח הניקוז במקלחת ופתח הניקוז בכיור שבחדר השירותים או האמבטיה. מסנן מתכת שיותקן על פתח הניקוז במקלחת, ימנע חדירה של שערות לצנרת הביתית ולא צריך להיות אינסטלטור ברמת השרון עם וותק של עשרים שנה בתחום, כדי לדעת ששערות הן בין הגורמים המרכזיים לסתימות במקלחת.
הימנעו מלשפוך את שמן הטיגון לכיור
לא רק מוצקים עשויים לגרום לסתימות בכיור אלא גם נוזלים שונים, בדגש על שמנים. לכן אם למשל סיימתם זה עתה לטגן ערימת שניצלים מרשימה, במקום לשפוך את השמן לכיור, המתינו בסבלנות עד שהשמן יגיע לטמפרטורת החדר. לאחר מכן, העבירו את השמן לכלי אטום ושפכו את השמן לפח האשפה של הבניין. לחילופין, באפשרותכם להעביר את השמן למכל מחזור שניתן למצוא בחלק ניכר מהמסעדות בימינו. אם תעשו זאת, לא רק הצנרת הביתית שלכם תודה לכם, אלא גם הסביבה.
המגבונים הלחים הם האויבים הגדולים ביותר של הצנרת שלכם
בתחילת 2019, שמונה עובדים עבדו במשך שלושה ימים כדי לפנות 45 טון של מגבונים לחים בתחנת השאיבה איילון. בעוד שבמקומות רבים בעולם חוקקו חוקים נגד השלכת מגבונים לחים לאסלה, בישראל עדיין אין מודעות לסכנות הטמונות בהרגל המזיק הזה. אם אתם עושים שימוש קבוע במגבונים לחים ולא מעוניינים להיגמל, נמליץ לכם לכל הפחות להצטייד בפח ייעודי למגבונים לחים, שמאפשר להיפטר מהמגבונים מבלי להזיק לצנרת הביתית.
השורה התחתונה
אלא אם כן אתם מעוניינים להזמין אינסטלטור כפר סבא אחת למספר חודשים, טוב תעשו אם תפסיקו להשליך מגבונים לחים לאסלה ושאריות מזון לכיור ותדאגו להתקנת מסננים על פתחי הניקוז בכיורים ובמקלחת. בהצלחה!