57,614 ישראלים החליטו להצטרף בשנה האחרונה למכבי שירותי בריאות. בהשוואה לקופות המתחרות, היא היחידה שמסכמת את שנת 2020 כשנת צמיחה וגדילה במספר החברים.
4 צפייה בגלריה
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
(צילום: עופר חג'ייב)
נתוני המעברים בין קופות החולים בכל הארץ:
גם בכפר סבא מכבי ממשיכה את מגמת ההתרחבות והיא היחידה מבין קופות החולים בעיר שרושמת צמיחה במספר החברים בשנת 2020.
שנה עמוסה באתגרים ואירועים דרמטיים פקדה את מערכת הבריאות. התפרצות נגיף הקורונה בישראל הציבה את קופות החולים בחוד החנית של המאבק במגיפה. ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי מספרת :"כבר בחודש מרץ פתחה מכבי את מתחמי הבדיקות הראשונים בארץ הכולל מערך דוגמים שעבדו סביב השעון כדי לשמור על קצב ביצוע בדיקות ולהחזיר תשובה תוך 24 שעות".
גם בכפר סבא מכבי פתחה, עוד בגל התחלואה הראשון, מעבדה לבדיקות קורונה לחברי מכבי בעיר, בשיטת הבדק וסע (דרייב אין), בשותפות ותאום מלא עם עיריית כפר סבא.
מאז התפרצות הנגיף ועד היום בוצעו במעבדת זו מעל 60,000 בדיקות, בטווח תשובה של 24 שעות. מכבי היא הקופה היחידה שמפעילה עבור חבריה מעבדת בדיקות קורונה עצמאית, בזמינות מצוינת, מבוקר עד ערב, כל ימות השבוע, כולל שישי, שבת וחג במסגרת המאמץ הלאומי והעירוני לקטיעת שרשראות ההדבקה, וקיצור בידוד למשפחות רבות בעיר, תוך ביצוע שתי בדיקות.
במקביל למערך בדיקות הקורונה הוקם גם מערך טיפולי מקוון לחולי קורונה, כפי שמסכמת זאת ד"ר אנג'לה עירוני, ראש מחוז השרון במכבי "כ95% מחולי הקורונה לא נדרשו להגיע לבתי החולים וטופלו על ידי רופאי המשפחה של מכבי. בשיא גלי התחלואה טופלו במחוז השרון מעל 5000 חולי קורונה בעת ובעונה אחת" היא מתארת את מערך הטיפול בחולים "המוקד המקוון שליווה וטיפל בחולי הקורונה כלל צוות של רופאים, אחיות, עובדות סוציאליות ועובדי מנהלה ששוחחנו פעם ביום עם החולה, עקבו אחר מדדים, שאלו לשלומו ובדקו האם זקוק לסיוע בשל הבידוד והמחלה".
4 צפייה בגלריה
מתחם החיסונים של מכבי בהרצליה
מתחם החיסונים של מכבי בהרצליה
מתחם החיסונים של מכבי בהרצליה
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
בכל מהלך המגיפה הצוותים של מכבי בעיר עבדו סביב השעון, כדי להעניק שירות למטופלים תוך מתן שירות רפואי במרפאות והובלת מבצע חיסוני הקורונה.
עם פתיחת מבצע חיסוני הקורונה מכבי פתחה בעיר מתחם חיסונים הפעיל מבוקר עד ערב, כולל סופי שבוע. עד כה בוצעו במתחם כ – 40,000 חיסונים. מכבי עמדה בקשר ישיר עם עיריית כפר סבא בזימון שורדי שואה ודאגה להסעה לחולים מרותקי בית.
במהלך השנה גם הורחבו מגוון השירותים הרפואיים לחברי מכבי, בתחומי רפואת משפחה, נשים, עור, קרדיולוגיה, אורתופדיה, עיניים, דיאטניות חדשות ועוד. רופאי מכבי נתנו מענה לחברים כל השנה ובימי הסגר, בביקור פרונטלי במרפאה או ביקור טלפוני וחלקם אף באמצעות ביקור וידאו.
גם המכון להתפתחות הילד בכפר סבא החל לבצע טיפולים מרחוק, באמצעות וידאו, על מנת לשמור על רצף טיפולי לילדים והוריהם.
בתחום קידום בריאות המשכנו וקיימנו פעילויות מגוונות ב"זום". הרצאות להורים צעירים בנושאי התפתחות וקבוצות טיפוליות בתחומי ירידה במשקל, סוכרת וכן קבוצות ייחודיות לתמיכה במחלימים מקורונה, הסובלים מהשפעות ארוכות טווח.
כמו כן קיימנו, בשיתוף עירית כפר סבא, הדרכה להורים צעירים לפני שחרור תינוק מבית החולים ומעבר לטיפת חלב ומרתון בדיקות שד ייחודי להגברת מודעות לסרטן השד וחשיבות ביצוע בדיקות סקר מצילות חיים.
הצמיחה של מכבי בכפר סבא גם בשנת קורונה מצביעה על הבעת אמון ושביעות רצון גבוהה ממגוון השירותים הניתנים בעיר.
נתוני המעברים בין קופות החולים בכפר סבא בשנת 2020:
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי שירותי בריאות: "זאת השנה השישית ברציפות שמכבי היא הקופה המובילה בכמות המצטרפים בכל הארץ וגם במחוז השרון. השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד לאור התפרצות נגיף הקורונה וניהול המשבר על ידי קופות. מדובר בהבעת אמון חסרת תקדים ובנתון שמוכיח שהצרכן הישראלי המגיע לבחור ארגון שיטפל בבריאותו, בוחן בודק ומשווה ובוחר במכבי כקופה עליה הוא סומך כשמדובר בבריאות".