ספר לי על עצמך
נולדתי בקיבוץ בעמק יזרעאל. בקיבוץ התחלתי בגיל 13 ללמוד אומניות לחימה, בעיקר קרטה וג'ודו. מה שהתחיל ככלי להוצאת אנרגיה הפך לאהבה גדולה. עסקתי באומניות אלו עד שהתגייסתי לצבא. בצבא שירתי כקצין. בזמן השירות הצבאי התמקצעתי באומנות ה-"קרב מגע ישראלי" ובנוסף לתפקידי הדרכתי את החיילים שלי בקרב מגע.
1 צפייה בגלריה
משה כרמל, מחבר הספר "דרך הלוחם המרפא (רמה 1)"
משה כרמל, מחבר הספר "דרך הלוחם המרפא (רמה 1)"
משה כרמל, מחבר הספר "דרך הלוחם המרפא (רמה 1)"
(צילום: משה כרמל)
לאחר השירות הצבאי עבדתי במסגרת השב"כ באירופה ובארצות הברית, ושם המשכתי לעסוק באומנויות לחימה כמו קונג פו, טאי צ'י, שינג יי וג'יו ג'יצו. לאחר שנים בחו"ל חזרתי לארץ והשתלבתי בתעשיית ההיי טק. בתחילת שנות האלפיים פתחתי חברת מחשבים עצמאית שניהלתי אותה עד 2020. במקביל המשכתי לעסוק באומנות הלחימה בעיקר ב- CMA ולאחר פציעה קשה התחלתי לפתח בתחילה עבורי, ובהמשך לכיתות של תלמידים מכל הגילאים את שיטת "דרך הלוחם המרפא" המבוססת על תורות הלחימה המזרחיות בשילוב נקודות לחיצה לריפוי ותרגילים לשיפור איכות החיים. אני נשוי 37 שנים לקרי ואב לשני ילדים בוגרים, בת ובן. מתגורר בכוכב יאיר.
האם תמיד דמיינת שתכתוב ספר?
אני מגיע ממשפחה של סופרים. סבי רבי היה אשר בראודס, מהסופרים החשובים של תנועת ההשכלה. גם אבי פרסם ספר שמספר את סיפור חייו על רקע עליית הנאצים, מלחמת העולם השנייה והקמת המדינה. כך שחיידק הכתיבה כנראה קינן בי מאז ומתמיד. עם זאת לחץ החיים מעולם לא אפשר לי לפני כן להתפנות לכתיבה, רק לאחר שמכרתי את החברה שלי, התפניתי לכתוב את הספר.
מאין הגיעה ההשראה לספר?
במסגרת השיעורים שאני מעביר בשיטת "דרך הלוחם המרפא" נתקלתי, לא אחת, בפערים הגדולים בין התרגילים עצמם ובין הידע התיאורטי הנדרש להבנה עמוקה של התהליכים הגופניים הקשורים אליהם. ועם זאת לא הצלחתי למצוא ספרים מקיפים ונגישים שיעבירו את הידע לאנשים. עולמות שלמים של ידע קסום של אלפי שנות ניסוי, תצפיות, מחקרים ותהיות אינם זמינים לקהל הרחב בצורה פשוטה ונגישה לכול. הספר נכתב על מנת לאפשר לכל אחד ואחת להתמצא באומנויות המורכבות והעשירות האלה. אני רואה בספר זה הזדמנות להפיץ את האומניות האלה, שאינן פופולרית היום כמו השיטות האחרות, אך יתרונותיהן הם ללא שיעור. מגפת הקורונה והקשיים הגופניים והנפשיים שבאו איתה, חידדה אצלי את הצורך שיש לאנשים לתרגל את השיטה "דרך הלוחם המרפא", שיטה נגישה לכל טווח הגילאים וניתנת לתרגול בכל מקום: בטבע, בבית, ביחידות או בקבוצות קטנות.
האם כל הקטעים שבספר לקוחים מהמציאות?
הקטעים בספר מבוססים על שנים של למידה, אצל מאסטרים בארץ ובעולם, של קריאה במאות ספרים ומקורות ידע. את התרגילים ואת התהליכים ניסיתי על עצמי בתהליך הריפוי שעשיתי אחרי הפציעה וגם על המפגש שלי עם אנשים והבעיות הבריאותיות והרגשיות שאיתם הם מגיעים לקבוצות התרגול. כל הדוגמאות בספר מגיעים דרך אנשים שפגשתי, אם במסגרת הלימודים שהעברתי או במפגשים טיפוליים.
האם נתקלת באתגרים/ קשיים במהלך הכתיבה?
תהליך כתיבת הספר היה מאתגר מאוד ואף מתסכל לא אחת. איך מכווצים כמויות עצומות של ידע לספר אחד. איך שומרים על תכנים מורכבים ועמוקים עדיין קריאים ונגישים לכל אחד, גם אם אין לו ידע מוקדם בנושא. מכאן גם יצאה ההחלטה שלי שספר זה "דרך הלוחם המרפא רמה 1" יהיה אחד מתוך מספר ספרים שיצאו בעתיד.
מה המסר שלך לקוראים?
המסר שלי הוא שבאמצעות "דרך הלוחם המרפא" יכול כל אדם להגיע לבריאות נפשית וגופנית באמצעים פשוטים וקצרים, בכל מקום ובכל זמן. אני מאמין שזכותו של כל אדם להגיע לאיכות החיים המיטבית עבורו, והזכות הזו נמצאת עבורו בהישג יד בספר זה.
האם אתה עובד על משהו חדש בימים אלו?
בימים אלו אני עסוק בכתיבת הספר השני. אם הספר הראשון עסק בעיקר בעקרונות הבסיסיים ביותר של השיטה, ומכאן שמו "דרך הלוחם המרפא רמה 1", בספרים הבאים אני מתכוון לצלול לעומק ולהביא בהרחבה תחומים שונים של שיפור איכות החיים באמצעות תרגול השיטה.
מראיינת: אלינור לוגסי
"דרך הלוחם המרפא (רמה 1)" הוא ספר שממחיש שהכל אפשרי אם רק רוצים, ושהדרך לריפוי הגוף והנפש מתחילה עכשיו, ותמיד אפשרית. הספר כתב בצורה נפלאה ואי אפשר שלא להתחבר אליו.
דרך הלוחם המרפא (רמה 1) – משה כרמל
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר NETBOOK