בכינוס משותף במסיבת עיתונאים הודיעו הבוקר עילאי הרסגור הנדין והדר לביא כי הם תומכים במועמד יוסי סדבון לקראת הסיבוב השני. לאור ריבוי הקולות בסיבוב הראשון שקיבלו לביא והרסגור, מהווים השניים קלף משמעותי הצפוי להשפיע על תוצאות הסיבוב השני, לטובתו של סדבון.
דברי המועמד יוסי סדבון הבוקר: "חתמנו אתמול (ב') בלילה על הסכם קואליציוני של שלושת הסיעות - כפר סבא בראש בראשותו, כפר סבא מתקדמת בראשותה של הדר לביא ומרצ בראשותו של עילאי הרסגור-הנדין. אין ספק שמדובר פה בהישג גדול שלנו לקראת הסיבוב השני לבחירת ראש העיר.
3 צפייה בגלריה
השלישייה היום בראשות סדבון | צילום:דניאלה קונטיני
השלישייה היום בראשות סדבון | צילום:דניאלה קונטיני
השלישייה היום בראשות סדבון | צילום:דניאלה קונטיני
"ההסכם שגובש בנינו אתמול ונחתם הוא על בסיס המצע של שלושת הסיעות. יש לנו תפיסת עולם דומה, הציבור הביע את דעתו במהלך הבחירות האחרונות שהוא מבקש לראות עיר חופשית, סובלנית וחדשנית.
"במתכונת הזאת שאנחנו מציגים כאן נוכל לבצע את מה שהציבור רוצה באמצעות הנהגה מנוסה בעלת ניסיון מוכח בניהול ארגונים גדולים ומשני צידי הנהגה ישרה, נמרצת וחדשנית ויחד נוכל להגיע ליעדנו. נפעל ביושר ובשקיפות לעיר שנעים לגור בה ולהתחנך בה, לעבוד ולבלות בה. נעבוד בשיתוף פעולה ובהרמוניה ונשמור על המרקם העדין שבין חילונים ודתיים, ללא כפייה".
דברי הדר לביא בעת הכינוס: "לאורך הקמפיין שלי וגם באופן כללי היה לי חשוב לעשות פה עיר אחרת. בחזון שלי אנחנו עיר שקופה, נגישה, יוזמת ויצירתית ומשתפת את הציבור בקבלת ההחלטות. מתוך תחושת אחריות עמוקה לציבור שבחר בי הלכתי ובדקתי עם מי מהמועמדים אני יכולה ליצור את האמון והשותפות הזאת בדרך, ומצאתי אותה ביוסי ועל כך אני שמחה".
עילאי הרסגור-הנדין: "זאת הזדמנות להגיד לתושבי ותושבות כפר סבא קודם כל תודה על האמון. רבים מתושבי כפר סבא בחרו בדרך שאנחנו הובלנו. אני מודה לכם על כך ואני אעשה הכל על מנת להגשים זאת. לא הצבעתם לנו ללא סיבה, הצבעתם מפני שדיברנו ברור. משום שהובלנו אג'נדה ברורה ורציתם שנביא את הנושאים האלה, לקדמת הבמה. היום זאת ההזדמנות שלנו
"נפגשתי עם שני המועמדים לראשות העירייה, הצגתי את החזון שלי והקשבתי למה שהיה להם להגיד. אני שמח לבשר שיוסי סדבון הסכים לקבל את התנאים שלנו וללכת יחד איתנו ועם כל מה שחשוב לנו. הבטחתי אחרי הבחירות לא לזרוק את המנדט שקיבלנו מכם, נעשה הכל על מנת להוציא ממנו את המקסימום. השותפות הזאת היא הדרך להגשים את ההבטחה".
3 צפייה בגלריה
רפי סער | צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
רפי סער | צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
רפי סער | צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
רפי סער מסר בתגובה למסיבת העיתונאים:
"יוסי סדבון הציג היום את עסקת המסחרה של כפר סבא. מעולם לא חולק אתנן פוליטי גבוה כל כך על מנת להשיג תמיכה אישית. הניסיון של סדבון להלהיט את היצרים תוך יצירת מלחמת תרבות מדומה בין חילונים לדתיים היא ההוכחה הטובה ביותר לחוסר הכשירות ואי ההתאמה של יוסי לתפקיד.
"כפר סבא תמיד הייתה עיר שחיו בה בשלום ובשכנות טובה על פי העיקרון של חיה ותן לחיות. צר לי שיוסי מוכן להרוס את האופי הכפר סבאי בשביל ג'וב לפנסיה. מי שיחליטו מי יהיה ראש העיר הבא של כפר סבא הם עשרות אלפי הבוחרים שלא יהיו מוכנים לקחת חלק בדיל המסריח שנרקם על הגב שלהם".
תגובת סדבון לדברי סער תובא כשתתקבל.
שאלות שהוצגו במהלך מסיבת העיתונאים:
מה הובטח לכם?
סדבון: "חילקנו את הדברים לפי סדרי העדיפויות ורצונות השותפים בצורה כזאת שתאפשר לנו ניהול בנושאים החשובים. ההסכם יפורסם מחר, נגיש אותו בהתאם לחוק למזכיר המועצה ולחברי המועצה בתוך שלושה ימים, מחר הוא יוגש והכל יהיה גלוי.
"את תחום החינוך שחשוב לי באופן אישי אנהל יחד עם הדר, תחום ההנדסה יישאר בידיים של כפר סבא בראש, עילאי קיבל אחריות כבדה בכל הקשור למכרזים, תחבורה ונושאים נוספים, שניהם יהיו סגנים ועילאי יהיה מ''מ ראש עיר ומ''מ יו''ר ועדת תכנון ובניה בנוסף לכך.
"ההסכם חתום ומסודר נבדק משפטית ואני משוכנע שגם הציבור יזדהה עם ההסכם הזה, לרבות הציבור הדתי שחושש שבגלל שמרצ נכנסה ישבר הסטטוס קוו, ראשית הם כבר ישבו בעבר בקואליציה, שנית אנחנו מדברים פה על בסיס של שאטלים לים ולתל אביב לא על תחבורה ציבורית בשבת ועל פתיחת מרכז ספיר בשבת".
שאלה לעילאי: בעבר התייחסת לזה שסדבון קיבל תרומות לכאורה מגורמים פליליים שהורשעו בעברות בדין, יצאת נגדו גם בתקשורת הארצית ועכשיו אתה חובר אליו, איך זה מסתדר לך?
סדבון: "אני מקבל תרומות אך ורק על פי חוק, עד 5,000 שקלים. אני מדווח למבקר המדינה מיידית על פי החוק מה שלצערי הרב רפי סער לא עושה ובמשך שבעה חודשים מחביא את התורמים שלו. זו לא עבירה, מי שעבר עבירה פלילית בעבר ושילם את חובו לחברה, מותר לו להצביע ולעשות הכל לרבות לתרום לידידים. אבל מאחר וזה כל כך מטריד אתכם אני אחזיר את הכסף הזה, לא בגלל שהוא לא חוקי אבל מאחר ומציקים לי וזה פשוט לא לעניין".
עילאי: "אני חושב שהדעה שלי מאוד עקבית, יוסי עשה את המעשה הנכון בהתאם לעקרונות שאנחנו הצבנו, והוא ראוי להערכה על כך".
3 צפייה בגלריה
יש לו סיבות לחייך. סדבון (במרכז) עם לביא והרסגור | צילום: דניאלה קונטיני, ליאור פילשטיינר, פרטי
יש לו סיבות לחייך. סדבון (במרכז) עם לביא והרסגור | צילום: דניאלה קונטיני, ליאור פילשטיינר, פרטי
יש לו סיבות לחייך. סדבון (במרכז) עם לביא והרסגור | צילום: דניאלה קונטיני, ליאור פילשטיינר, פרטי
על פי פילוח המצביעים מרבית מצביעי מרצ הצביעו דווקא בעד רפי סער ולא בעד סדבון. האם אתה הולך נגד רצון הבוחרים שלך?
עילאי: "אני לא נכנסתי ובדקתי איזה פתק מצביע כל בוחר של מרצ, אבל על פי הפילוח הברור של ההצבעה מצביעי מרצ חלקם הגדול בחר בי וביוסי וחלקם בחר בהדר ויכול להיות שבחר גם במועמדים אחרים. אנחנו רואים התאמה מאוד ברורה בין הצבעה למרצ ובין הצבעה ליוסי סדבון".
יוסי, בקבלת התוצאות היית מאוד מאוכזב.
"בהחלט. אני הערכתי גם על פי הסקרים שנקבל בין 4-5 מנדטים. ידעתי בוודאות שזה לא ייגמר בסיבוב הראשון, משום שעם שבעה מועמדים ו-14 סיעות, זה כמעט בלתי אפשרי. הדבר היחיד שאכזב אותי זה הפער ביני ובין רפי סער, פער זניח של 3,000 קולות, ואני חושב שבאמצעות החיבור הזה נדביק את הפער כך שהניצחון שלנו יהיה מושלם במאת האחוזים".