צפון
טיול סוסים בחוות ורד הגליל
מסלול רכיבה מעגלי על שיפולי רמת כורזים לנופי הכנרת, הגולן ובקעת גנוסר. בדרך תוכלו לפגוש חיות בר, כמו שפני סלע, צבאים ועופות דורסים. הפעילות מתאימי לגילאי 10 ומעלה.
10 צפייה בגלריה
אתר התיירות רוב רוי. יח"צ
אתר התיירות רוב רוי. יח"צ
אתר התיירות רוב רוי. יח"צ
שבתון פעילויות ב"רוב רוי"
באתר התיירות השוכן על גדות נהר הירדן הדרומי תוכלו לשוט בסירות קאנו, בין איקליפטוסים וצמחיה עשירה, להתנסות בכתב חידה וגם ליהנות מפינת איפור אינדיאני. הפעילות מתאימה לגילאי שנתיים ומעלה.
שבתון מתוק ב"גליתא"
סניפי חוות השוקולד "גליתא" הממוקמים בקיבוץ דגניה ב' ובקיבוץ צובה מזמינים את הקהל הרחב לצלול לעולמו המתוק של השוקולד בסדנאות שוקולד לכל המשפחה. בסיום הביקור כל משתתף מקבל את יצירותיו הטעימות באריזה אישית.
חגיגת בחירות בחוות דרך התבלינים
הורים וילדים מוזמנים להגיע לבית לחם הגלילית וליהנות מסיור בטרקטור בשדות התבלינים של החווה, במהלכו יוכלו ללמוד על הגידולים השונים, להריח וגם לטעום.
10 צפייה בגלריה
חוות דרך התבלינים. צילום: הדס נועה אבן חיים
חוות דרך התבלינים. צילום: הדס נועה אבן חיים
חוות דרך התבלינים. צילום: הדס נועה אבן חיים
הפנינג בחירות במתחם חוצות המפרץ אאוטלט
חגיגת יום הבחירות בהופעה מיוחדת של צמד הכוכבים, טיילור מלכוב ובן זיני (שעה 12:00), סדנאות ביוטי של קעקועים, מריחת לק, איפור וקישוטי שיער. בצמוד לעמדות ביוטי יתקיימו סדנאות יצירה בנושא יום הבחירות. לאירוע תגיע גם מיתר קרני – מלכת הסליים. מיתר קרני תציג מגוון רחב של סליימים צבעוניים במרקמים חדשים ותקים יריד מכירות וסדנאות סליים.
10 צפייה בגלריה
הפנינג בחירות במתחם חוצות המפרץ אאוטלט עם בן זיני וטיילור מלכוב ר. צילום: דניאל אלסטר
הפנינג בחירות במתחם חוצות המפרץ אאוטלט עם בן זיני וטיילור מלכוב ר. צילום: דניאל אלסטר
הפנינג בחירות במתחם חוצות המפרץ אאוטלט עם בן זיני וטיילור מלכוב ר. צילום: דניאל אלסטר
מוזיאון אסירי המחתרות עכו
מוזיאון אסירי המחתרות בעכו ממוקם בתוך מצודה שנבנתה בתקופת השלטון העות'מני . בתקופת שלטון המנדט הבריטי הוסבה המצודה לבית סוהר, שבו נכלאו לוחמי המחתרות ה"הגנה", האצ"ל ולח"י בעת המאבק על ארץ ישראל. המוזיאון מספר את המאורעות ההיסטוריים שהתרחשו במקום, וממחיש את חייהם של אסירי המחתרות ואת פריצת כלא עכו באמצעות חיזיון אור-קולי. יש להירשם מראש.
מוזיאון בית השומר בכפר גלעדי
התצוגה במוזיאון מספרת את תולדות ארגון "השומר" ופעילותו למען ההתיישבות בארץ ישראל וההגנה על היישוב היהודי, באמצעות אמצעים אור-קוליים, אמצעי מולטימדיה שונים, קטעי סרטים של התקופה ותמונות של צלמים ידועים.
מוזיאון ההעפלה וחיל הים בחיפה
המוזיאון מציג את סיפור ההעפלה והמאבק למען עלייה לארץ ישראל בין השנים 1948-1934, שהיווה אחת מאבני הדרך להקמת המדינה, בתצוגה חדשנית ומרתקת. אגף מיוחד מוקדש לתולדות חיל הים, ששורשיו נטועים במפעל ההעפלה. בחצר המוזיאון נמצאות גם ספינת טילים וצוללת שבהן ניתן לבקר.
מרכז
הפנינג בחירות בקניון הגדול בפתח תקוה
עופר הקניון הגדול פתח תקווה חוגג את יום הבחירות בפעילות מיוחדת לילדים. במסגרת הפעילות יוקם בקניון מתחם סדנאות יצירהבנושא יום הבחירות, שיפעל בין השעות 11:00-19:00. מתחם יום הבחירות יכלול בין היתר: סדנת יצירה להכנת תעודת זהות, סדנת בלונים מעוצבים ועמדות חווייתיות של איפור פנים וקעקועי נצנצים לאורך יום הפעילות.
חוויית החלקה ב Ice Peaks חולון
היכל הקרח שבפארק פרס חולון מזמין אתכם ביום הבחירות לרשויות המקומיות ליהנות מחוויית ההחלקה עם כל המשפחה על משטח חצי אולימפי.
יום הבחירות במוזיאון הילדים הישראלי בחולון
מוזיאון הילדים הישראלי, חולון יהיה פתוח על כל מסלוליו ופעילויותיו: התערוכה 'הביטלס- מסע הקסם המסתורי' – מיועדת לגילאי 5 ומעלה ולמבוגרים ומסלולי הילדים המודרכים שמציעים שתי אפשרויות לגילאי שנתיים וחצי עד ארבע: 'בעקבות הפרפרים' ו'טיול עם ינשול'. לילדים בגילאי 4-6 מותאם המסלול 'המסע לתיקון ממלכת הזמן'. 'היער הקסום' מיועד לגילאי 6-8 ומסלול 'החייזרים', שמיועד לגילאי 8-12. פעילות נוספת- 'איפה מיש', מיועדת לגילאי שנתיים וחצי עד חמש. בנוסף יתקיימו סיורים בתערוכות הייחודיות והמוערכות במוזיאון: התערוכה 'דיאלוג עם הזמן', המיועדת למבוגרים ולילדים בגילאי 10 ומעלה והתערוכות 'הזמנה לשקט' ו'דיאלוג בחשיכה', המיועדות גם הן למבוגרים ולילדים בגילאי 9 ומעלה.
10 צפייה בגלריה
העיר שלי - סדנה מיוחדת במוזיאון גוטמן לכבוד הבחירות. צילום: נועה שטיינר
העיר שלי - סדנה מיוחדת במוזיאון גוטמן לכבוד הבחירות. צילום: נועה שטיינר
העיר שלי - סדנה מיוחדת במוזיאון גוטמן לכבוד הבחירות. צילום: נועה שטיינר
העיר שלי במוזיאון נחום גוטמן
לכבוד יום הבחירות לרשויות המקומיות, תתקיים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, סדנת יצירה מיוחדת למשפחות בנושא עירוניות. בסדנה יספרו על הקשר בין נחום גוטמן לעירו תל-אביב, ועל הדרכים המגוונות בהן הנציח אותה. לאחר מכן, המשתתפים יבנו בעצמם מודל תלת ממדי של עירם מחומרים ממוחזרים או יצרו לעצמם עיר מהדמיון. הפעילות מתאימה לגילאי 5-10.
בוחרים בקניון שבעת הכוכבים
המופע של רוי בוי יגיע לקניון (בשעה 11:00) ויקח את הילדים להרפתקה בג'ונגל. בנוסף יתקיימו סדנאות להכנת סליים וסדנאות להכנת אותיות מבצק סוכר.
מופעי תעופה ב FLYBOX ראשון לציון
ביום הבוחר יערכו מופעי תעופה במתחם FLYBOX שבראשון לציון, מנהרת הרוח המאפשרת לכל אחד ואחת הנמצאים במקום לצפות בחוויית התעופה עוצרת הנשימה, ניתן להגיע ולצפות במדריכים אשר יפגינו את כישורי התעופה שלהם במופע מרהיב המשלב אקרובטיקה וכישורי התעופה מהפנטים ולקבל הצצה לעולם תעופת הגוף שאף הוא צובר תאוצה. הכניסה למתחם הינה חינמית ומופעי התעופה יתקיימו בשעה 12:30 ומופע נוסף בשעה 16:00.
10 צפייה בגלריה
Fly Box. צילום: אלעד ניסים
Fly Box. צילום: אלעד ניסים
Fly Box. צילום: אלעד ניסים
בוחרים במוזיאון אגם
מוזיאון אגם בראשון לציון, המציג עשרות יצירות לאורך שישה עשורי עבודה של האמן הבינלאומי יליד העיר ואבי זרם האמנות הקינטית יעקב אגם בן ה-90, ייפתח ביום הבחירות המוניציפליות ויציע הדרכות קצרות ללא תוספת תשלום למבוגרים ולמשפחות, ובנוסף סדנה פתוחה לילדים מגילאי 5 ומעלה לאורך היום החל משעה 10:30 (על בסיס מקום פנוי).
כרזות ובחירות במכון ז'בוטינסקי
ביום הבחירות יקיים מכון ז'בוטינסקי בתל אביב תערוכת כרזות של בחירות מוניציפאליות מירושלים בשנת 1950 (הבחירות העירוניות הראשונות של ישראל) ושל הבחירות בתל אביב בשנת 1930 ושנת 1935. בנוסף, המוזיאון יהיה פתוח כרגיל שלא כמו מוסדות תרבות רבים בעיר ותוצב קלפי שבה המבקרים יוכלו להצביע למפלגת חירות (הליכוד של פעם בראשות בגין) או למפא"י של בן גוריון.
10 צפייה בגלריה
כרזת בחירות ישנה, באדיבות מכון ז'בוטינסקי
כרזת בחירות ישנה, באדיבות מכון ז'בוטינסקי
כרזת בחירות ישנה, באדיבות מכון ז'בוטינסקי
ירושלים
פעילות ארכיאולוגית בגן לאומי עמק צורים
יש לכם אהבה לגילוי אוצרות? רוצים לגלות אוצר אמיתי‎ ‎בואו לבקר בחוויה הארכיאולוגית ‏בעמק ‏צורים ותוכלו להצטרף לארכיאולוגים בחשיפת ממצאים אמיתיים!‏. עשרות ממצאים מדהימים ‏כבר התגלו על ידי המבקרים באתר: קמע מצרי מהתקופה הפרעונית, ‏תכשיטים ומטבעות נדירים, ‏אבני פסיפס וראשי חצים.
10 צפייה בגלריה
ארכאולוגים ליום אחד. צילום: חיים צח
ארכאולוגים ליום אחד. צילום: חיים צח
ארכאולוגים ליום אחד. צילום: חיים צח
הפנינג בחירות ספורטיבי בקניון הדר
קניון הדר בירושלים, יערוך ביום הבחירות, הפנינג ספורטיבי, שיתקיים במתחם ספורטלנד, בקומה השנייה. במסגרת זו יופעל "המסלול לאליפות" - מסלול מכשולים מדליק, בו כל ילד יוכל לקחת חלק ולהתחרות. המסלול לאליפות, הינו מתחם מכשולים, בו יתחרו הילדים בקפיצה בצמיגי המחץ, הליכה על קורת עץ, קליעת חישוקים ומכשולים נוספים. הילדים שירצו לנוח מתחרויות הספורט, יוכלו לעשות זאת במתחם יצירה בו יכינו מדליות בעיצוב אישי, אותן יוכלו להעניק למסיימים את המסלול.
הבחירות שלנו – חגיגה של דמוקרטיה במוזיאון המדע
ילדים והוריהם מוזמנים לפעילויות ייחודיות ליום זה בהן המדריכים מעבירים את ה"בחירות" שלהם. מתוך שלל הסיורים ההדגמות והסדנאות הנפלאות שפותחו והוצגו במוזיאון, בוחר הצוות את הטובות והאהובות ביותר. כל ההדגמות והמיצגים מסבירים תופעות מדעיות בדרך פשוטה, אינטראקטיבית ואטרקטיבית. הפעילויות מתאימות לילדים מגיל 4.
רצים בטיילת - משחק ניווט לכל ‏המשפחה
במשחק הניווט של טיילת ארמון – המכשיר הסלולארי ילווה את כל המשפחה במשחק מגבש, ‏מעשיר ומלא בתנועה! לוקחים מפה, פותרים את החידות השונות ומתקדמים מתחנה לתחנה בין ‏שבילי הטיילת הקסומים. בואו ללמוד על ירושלים מזווית חדשה ומלאת דמיון. הפעילות מתאימה לגילאי 6 ומעלה. להזמנת כרטיסים *6033.
מצביעים במגדל דוד
מוזיאון מגדל דוד ריכז בין כתליו שלל תערוכות, פעילויות ואירועים מרתקים, המותאמים למגוון קהלים וגילאים. התערוכה "לונדון בירושלים" מביאה את סיפור חיי היום יום של העיר המנדטורית - מוסדות התרבות והבילוי, התערוכות והירידים, חוגי התיאטרון, אולמות הקולנוע, הקונצרטים הקלאסיים והריקודים הסלוניים, מועדוני הספורט, בתי הקפה, האוכל והאלכוהול בתקופת המנדט הבריטי. בשעה 13:00 יתקיים סיור מודרך על ימי המנדט בירושלים, המשלב בין שתי התערוכות– 'גנרל וג'נטלמן' ו-'לונדון בירושלים'. הסיור מיועד למבוגרים וכלול במחיר הכניסה. בנוסף, תוכלו ליהנות מהתצפית המרהיבה ממגדל דוד המספקת מבט פנורמי של 360 מעלות על העיר וגם ליהנות מחוויית הלילה של מגדל דוד, המשלבת עבר, הווה ועתיד באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.
10 צפייה בגלריה
תצפית מגדל דוד. צילום: איתי מוניקנדם
תצפית מגדל דוד. צילום: איתי מוניקנדם
תצפית מגדל דוד. צילום: איתי מוניקנדם
חוגגים בחירות בגן החיות התנ"כי בירושלים
לא פחות מ-5 מפלגות יתמודדו על הנהגת גן החיות, ביניהם מפלגת הפילים והקרנפים, האריות התנשמות, השקנאים וגם הג'ירפות. השנה, עם פתיחתו של אקווריום ישראל, נוספה מפלגה חדשה למערך הכוחות – מפלגת המדוזות והתמנונים. ברחבת הגן יפוזרו המצעים של המפלגות השונות – איך להפוך את ירושלים למדהימה יותר, כיפית יותר ומתאימה יותר לכולם. המבקרים מוזמנים לטייל וליהנות בגן, להתרשם מהמצעים ולהצביע לפלגה התואמת ביותר לתפישת עולמם. כל מבקר רשאי לבחור פעם אחת בלבד. זכות הבחירה מגיל 3 ומעלה. התוצאות יפורסמו כשעתיים לאחר סגירת הקלפי.
בוחרים את העיר האהובה בפארק מיני ישראל
בואו לבחור את העיר האהובה בישראל ותוכלו לזכות בפרסים, מופע מוזיקלי מקפיץ לכל המשפחה, סיור מודרך בין המודלים, אתגר משימות חווייתי עם פרסים משפחתיים שווים ביותר, סדנת יצירה להכנת מזכרת אישית מהפארק, וכמובן מעל 300 מיניאטורות מרהיבות – הסתובבו ברחבי הפארק וגלו את האטרקציות הנמצאות בו.
דרום ונגב
בוחרים בנאות קדומים
ברחבי הפארק אתם מוזמנים לצאת לשני מסלולי טיול עצמאיים, העוברים דרך מתקנים חקלאיים משוחזרים ומקוריים כמו, גורן, בית בד וגת יין ומתקנים להעלאת מים מבריכה ומבור מים. הטיול עובר דרך צמחייה עשירה ומגוונת המספרת על האחדות שבין אדם טבע ומורשת. לאורך שני המסלולים בתחנות המסומנות ישנם שלטי תוכן והסבר על כל תחנה, כמו כן לרשות המטיילים פינות ישיבה לפיקניק, שירותים ומתקני שתיה.
10 צפייה בגלריה
בוחרים בנאות קדומים. צילום: איתי מרקסון
בוחרים בנאות קדומים. צילום: איתי מרקסון
בוחרים בנאות קדומים. צילום: איתי מרקסון
בוחרים בחוויה מתוקה ביד מרדכי
לכבוד הבחירות המקומיות קיבוץ יד מרדכי מזמין לחוויה קיבוצית אמיתית: בית הדבש והדבורה, נסיעה בטרקטור הקיבוצי לסיור בין ענפי המשק, ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם" המציג אוסף נוסטלגי של פריטים מראשית ימי הקיבוץ בארץ וביקור באתר שחזור הקרב ובנוסף פינות יצירה לילדים.
בוחרים במדע בפארק קרסו
פארק קרסו למדע מזמין אתכם ביום הבחירות לפעילות מדעית לכל המשפחה: דימה הממותה הסיבירית אומנם חזר החודש לרוסיה אבל עשרות מיצגי ענק של תערוכת הממותה האחרונה – מסע לעידן הקרח עדיין מציגות, חפש את המטמון ברחבי הפארק ברוח הבחירות, סדנאות תלת ממד במעבדת הפאב לאב, סדנאות צילום במתחם היצירה החדש "מייקר ספייס".
10 צפייה בגלריה
פעילות במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח. צילום: מישל אמזלג
פעילות במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח. צילום: מישל אמזלג
פעילות במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח. צילום: מישל אמזלג
סיורים במתחם מוזיאוני הנגב בבאר שבע
צוות ההדרכה במוזאונים מחכה לכם עם סיורים מיוחדים - שנועדו למשפחות עם ילדים בתערוכה החדשה "חלומות מבטון" ובתערוכה "בסוף מערב". הסיורים יתקיימו בשעות: 10:30, 12:30, 14:30- וללא תוספת תשלום. בנוסף כל משפחה תקבל במתנה ערכת גלויות ובה תוכלו לצאת להרפתקה בחצר הייחודית של מוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, ולגלות יחד צורות מעניינות המסתתרות בין המוצגים העתיקים, ולהשלים את הציור בצבעים.