3 צפייה בגלריה
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
אנחנו מודים, הופתענו מאוד מההצעה שכתב רפי סער בבוקר יום חמישי בעמוד הפייסבוק האישי שלו באומרו: "בכוונתי ליזום, מיד לאחר הבחירות, את סיפוחה של הוד השרון לכפר סבא. בעזרת צעד זה , כפר סבא תהפוך לעיר משמעותית וחזקה".
ההצהרה הובילה לסערה ברשת החברתית ובדף הפייסבוק של מיינט כפר סבא התקבלו מעל ל-160 תגובות נרגשות, זועמות ולועגות רובן נגד הרעיון, תושב השכונה הירוקה בתגובה: "לא ברור אם זה ספין פוליטי או חשיבה מעוותת".
גם תושבים נוספים השמיעו פניני חוכמה שלא ישאירו אף כותב טלנובלה אדיש. "אחרי שנכבוש את הוד השרון, נכבוש את מנהטן ואז את ברלין" כתב אורי גורן. "אני מאוד מתפלא על החלטה כזאת יש ספינים אחרים כדי למשוך תשומת לב" ציינה ליקה גולני. ודניאלה תושבת העיר התרגזה וכתבה: "1 באפריל היה לפני 3 חודשים לא?".
3 צפייה בגלריה
כפר סבא (צילום: תומריקו)
כפר סבא (צילום: תומריקו)
כפר סבא (צילום: תומריקו)
כפר השרון או הוד סבא?
עשרות תגובות התעסקו בשאלה מה יהיה שם העיר החדשה, ההצעות היו אחידות " כפר השרון או הוד סבא". על החלק יכולנו לזהות ציניות ולעג על ההצעה שהפכה לשיחת סוף השבוע – בכל בית בכפר סבא. גלית תושבת השכונה הצעירה אמרה למיינט כפר סבא: "זה לא יקרה, כפר סבא בת מעל 100 שנה יש פה אנשים שהם דור שלישי, יש לנו זהות, ה-DNA שלנו הוא כפר סבאי, אי אפשר לקחת את זה".
מלחמה אחת כבר יש בין הוד השרון לכפר סבא הסביר הגולש גבי מזור: "חורשת אוסישקין שהפרידה בין חלון חדר השינה שלי, לחניון תחנת רכבת סוקולוב, לא הצליחה ליצר שיח משותף בין כפר סבא להוד השרון ושילמה בעצם קיומה. ורפי סער מעלה רעיון הזוי של שיח לצורכי איחוד מוניציפאלי. מישהו מכם מאמין באפשרות כזו?"
אחד מבכירי עיריית הוד השרון לשעבר אמר: "אין שום סיכוי שזה יקרה. הוד השרון עיר שרק גדלה ומתפתחת ולספח אותה לכפר סבא זאת טעות אחת גדולה. רפי סער אומר את זה לבוחרים שלו וזה בסדר, אבל ממש לא צריך לקחת אותו ברצינות. כפר סבא והוד השרון הן שתי ערים סמוכות אבל זה לא אומר שצריך לאחד ביניהן".
אך מנגד נשמעו כמה בודדים שלא פסלו את הרעיון, אני בעד איחוד רשויות, זה יעשה רק טוב לטווח הארוך. בטווח הקצר האדם הרגיל בכלל לא ירגיש שום שינוי. וכל טיעון הנגד של "הפגיע בקהילתיות" הוא קשקוש אחד גדול. כתב גיא בעמוד של מיינט כפר סבא. על דבריו הוסיפה לימור: "רעיון מדהים ששווה לחשוב עליו ולבדוק אותו. צעד כזה יכול להביא את כפר סבא לדרך חדשה וטובה יותר כלכלית".
3 צפייה בגלריה
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
רפי סער (צילום: יח"צ רפי סער)
רפי סער, מועמד לראשות העיר - בתגובה: ״עיר במצב של כפר סבא זקוקה למנהיגות אמיתית אשר שמה על הפרק רעיונות אמיצים שמגיעים מניסיון מוניציפאלי עצום, חדשנות ניהולית, חזון וראיית פני העתיד.
בתולדות השלטון המקומי בישראל בוצעו כמה וכמה איחודים של רשויות שהוגדרו כהצלחה. חשוב להבין שבכל איחוד שכזה יש חיסכון כספי עצום שחוזר לציבור בכל תחומי החיים. לדוגמא - במסגרת האיחוד, נהנה מהכנסות גבוהות יותר מארנונה למסחר כך, שלא נצטרך בעתיד לעלות את הארנונה למגורים.
ברגע שהרשויות יאוחדו יהיה קל בהרבה לקדם פתרונות לבעיות קריטיות מהן סובל האזור כולו. בעזרת המהלך נוכל להביא פתרונות תחבורה מתקדמים, להוביל פתרונות לדיור בר השגה לצעירים ולעלות את רמת החיים לתושבים באופן משמעותי. בנוסף, בעזרת מהלך זה כפר סבא תהפוך לעיר משמעותית ותהיה בעלת כושר תחרות עדיף אל מול יתר הערים בשרון. מדובר ביתרון עצום שימקם את כפר במקום בו היא ראויה להיות.
חשוב להדגיש - בכוונתי להיות הראשון שמעמיד את הסוגיה להכרעת התושבים במשאל תושבים ראשון מסוגו. תפקידה של העירייה לתכנן, להמליץ ולהוביל. הבחירה היא תמיד של תושבי העיר ״.
מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "ברעננה, כפר סבא והוד השרון מתמודדים כ- 10 מועמדים בכל עיר, איש איש והבטחותיו, איש איש וסיסמאותיו. אנו בטוחים כי תושבי הערים השונות יודעים להבחין בין עיקר לבין טפל ובין מציאות לבין דמיון".