1 צפייה בגלריה
יקי ודמני | צילום: מיה קפל
יקי ודמני | צילום: מיה קפל
יקי ודמני | צילום: מיה קפל
החיידק הפוליטי תפס את יקי ודמני כבר לפני כ-4 שנים, אבל הוא החליט להמתין. "אני שכן של בילסקי", מסביר ודמני, שהכריז השבוע על מועמדותו לראשות העיר. "בבחירות הקודמות כששמעתי שהוא רץ, לקחתי רוורס. החלטתי שאני רוצה לשנות את העיר כשהבת שלי החליטה לעזוב את רעננה לטובת כפר סבא. כפר סבא הירוקה היא המודל שלי. היא נבנתה כשכונה מדהימה, מתוכננת בחכמה. בנווה זמר הבטיחו לתושבים את המודל הזה ולא עמדו בהבטחה. הבנתי שרעננה נשארה מאחור".
ודמני (66), תושב רעננה מזה 36 שנה, נשוי ואב לחמישה, פרש לאחרונה מתפקידו כמנכ"ל חברת "קופיקס" בתום כהונה קצרה ומורכבת, והחליט לצלול לפוליטיקה המקומית. בקורות החיים שלו רקורד של ניהול חברות רבות במשק, בין היתר בחברת "עלית", "טמפו", "רשת אייס" וחברת "אלקטרה מוצרי צריכה".
איך תתמודד עם המעבר החד מניהול חברות במשק לפוליטיקה?
"ניהול הוא ניהול ומנהל טוב שעומד בראש הפירמידה צריך למצוא לו את צוות המנהלים מתחתיו, שכל אחד בתחומו יותר טוב ממנו. כשיצאתי משירות הביטחון, מוניתי לסמנכ"ל לוגיסטיקה ומכירות של עלית. הפער הזה הוא הרבה יותר גדול בקריירה האישית שלי. אספתי סביבי את האנשים הכי טובים שהיו לי, וגם כאן בחרתי את הטובים ביותר בתחומם, בצורה מאוזנת וא-פוליטית".
העשייה הציבורית לא חדשה לודמני. שמו נקשר בזה של עוזי כהן ז"ל, עמו היה מיודד. "תרמתי בעיקר למשפחות נזקקות. עם עוזי כהן ז"ל הייתי יושב פעם בשבועיים אצלו במשרד", הוא מספר. "עזרתי לילדים שיצאו לאולימפיאדה וסייעתי במרוץ. אני רענני גאה, התא המשפחתי והתא העירוני זה דבר שאני חי אותו ומחבק אותו".
"לשמור על הסטטוס קוו"
הנושא הרגיש של דתיים-חילונים בעיר עשה הרבה הדים בשנה האחרונה, בעיקר בעקבות חוק המרכולים. ודמני סבור שהתסיסה תשפיע גם על ההצבעה בבחירות הקרובות. "המשפחה שלי חילונית, אבל לדעתי הסטטוס קוו צריך להישמר", הוא נזהר בדבריו. "בפרברים ובאזורי התעשייה יכולה להיות פעילות בשבת. צריך לשמור על הצביון המסורתי במרכז העיר ובמעגל החיצוני של העיר לתת לאנשים חיי תרבות ובילוי שלא יפריעו לשומרי המסורת והדתיים. צריך לשלב, יש כאן חיים מעורבים מדהימים".
אילו נושאים אתה מעוניין לקדם בעיר?
"ניהול נכון של העיר מבחינתי הוא שילוב של ניהול חברתי, עם כלכלי ועסקי. ישבתי בשנה האחרונה עם רואי חשבון מתמחים וירדתי לפרטי פרטים בתקציבי העיר. יצאתי עם המון שאלות שאשאל את האנשים הרלוונטיים בבוא היום. לדוגמה, בנושא המיסים. העיר שילשה את תשלום המיסים בשנה האחרונה. יש תכנית להגדיל את העיר ל- 140 אלף תושבים לערך. צריך לבדוק האם העיר מוכנה לזה. מה שהיה הקש ששבר את גב הגמל, הייתה מבחינתי תוכנית הנת"צ העירונית, שמתנהלת בסודיות מוגזמת. מעט מאוד היו מעורבים, מועמדים שאמרו שהם נגד הצביעו בעד. רעננה הולכת להיות גשר יבשתי בין הרצליה לכפר סבא".
בעקבות חוסר הניסיון שלך בתחום המוניציפלי, תצטרך להוכיח לתושבים את יכולותיך בפן החברתי.
"יש לי את הזמן לחרוש את העיר. אני נפגש עם אנשים, בקרוב אערוך כנס ואני הולך להוכיח את זה. אנשים תופסים ממני איש עסקים, ההגדרה הזאת היא לא נכונה. לא נולדתי מנכ"ל ולא אמות מנכ"ל. השגתי הכל בשתי הידיים שלי, ואני מעיד על עצמי שנולדתי עם המון רצון להצליח. ואני הולך לעבוד הרבה בשביל להטביע את חותמי. אם ילך לי טוב, אני אהיה מאושר".