כשהחזרה להיכלי ההופעות לא נראית באופק, יוזמה חדשה של תושבת כפר סבא מבקשת להביא את המוזיקה אל תוך חצרות הבתים הפרטיים. יפעת פאר מספרת איך הכל התחיל: "רציתי להביא את רן דנקר אליי הביתה, פרסמתי פוסט אצלי בפייסבוק והצעתי לאנשים לבוא. ההיענות הייתה מטורפת".
4 צפייה בגלריה
יפעת פאר וחמי רודנר. מתווכת בין האמן למארח
יפעת פאר וחמי רודנר. מתווכת בין האמן למארח
יפעת פאר וחמי רודנר. מתווכת בין האמן למארח
(צילומים: אושר פשינסקי, דנה קופל)
ככל שהלכה והעמיקה בשיחות עם אמנים, הבינה כמה עמוק המשבר העובר על ענף התרבות והמוזיקה: "הבנתי שהמצב קשה נורא בעבורם עכשיו, ואת המצוקה הכל כך גדולה שיש כאן. זה לא רק האמן שנפגע. לכל אמן יש מפיק, תאורן ואיש יחסי ציבור, ואף אחד מהם לא עובד".
4 צפייה בגלריה
עידן חביב
עידן חביב
עידן חביב
(צילום: יובל חן)
ימים מספר התהלכה יפעת עם התחושה הקשה בבטנה. כעצמאית, היא מכירה מקרוב את המצוקה של אובדן ההכנסה וחוסר הפיצויים. לאחר שיחה עם חברה החליטה להרים את הכפפה, ולפתוח קבוצה שתגשר בין אמנים המבקשים להופיע ובין אנשים המבקשים לארח את ההופעות בביתם: "home show – הבית שלך להופעה". כל הופעה, יכולה, כמובן, להכיל עד 20 אנשים, כולל האמן. תוך ארבעה ימים הצטרפו לקבוצה מעל אלפיים אנשים. רבים מהם הביעו עניין באירוח הופעות בחצר ביתם.
"הכל אני עושה לבד, במטרה לתווך בין שני הצדדים ולהגיע לעמק השווה כדי שכולם ייצאו מורווחים, גם הקהל וגם האמנים", היא מספרת. וגם כאן, היא מבהירה, יש לשמור על נהלים קשוחים שיבטיחו את בריאות המשתתפים: ביטוח צד ג', הבהרת הנהלים מול משרד הבריאות וסגירת העניינים בין המארח לסוכן. "חשוב לי להבהיר, אני רק מתווכת בין האמן לבין המארח אצלו בבית", אומרת יפעת.
4 צפייה בגלריה
רן דנקר
רן דנקר
רן דנקר
(צילום: שי גולדמן)
בינתיים מתנהלים מגעים עם יהלי סובול, חמי רודנר ועידן חביב. עדיין לא יצאה הופעה לדרך.
מטרה לא פחות חשובה היא לתת במה לאמנים שטרם פרצו, אך כישרונם מוכח: "גם הם צריכים להתפרנס, גם אצלם הכל נעצר והם רק מחפשים ליצור וקהל שיבוא ויקשיב להם. כל אחד רוצה להביא סלב אליו הביתה, אבל בוא ניתן יד גם לאמנים שפחות שומעים אותם".
4 צפייה בגלריה
יהלי סובול
יהלי סובול
יהלי סובול
(צילום: נועה מגר)
בנפשה, יפעת יודעת שכדי לשרוד את התקופה הקרובה – על רבים להמציא את עצמם מחדש: "זה לא תקף רק לאמנים", היא אומרת. יפעת היא צלמת. לנוכח הגבלות המציאות, התערוכה שאותה הוציאה בנושא ילדים עם אוטיזם, הוקפאה. תקופת הקורונה זימנה לה זמן רב עם בנה בן ה־13, שנמצא על הרצף האוטיסטי – והיא החליטה לנצל את התקופה כדי להרחיב את התערוכה, כך שתעסוק בשאלות שעלו בשיחותיהם: מה הוא יעשה אם לא יתגייס, מי יטפל בו בעתיד, וכיצד תיראה בגרותו: "כרגע, מה שאני עושה זה לעבוד על הגדלת התערוכה. אני מצלמת אנשים בוגרים שיספרו על עצמם ועל החיים שלהם".
ובין ניהול קהילת ההופעות הצומחת לעיסוקה המסור כצלמת, מבטיחה יפעת: "זאת רק ההתחלה, יש לי עוד הרבה רעיונות".