"לעוף עם סולי" - ספר ילדים חדש, דיגיטלי ואינטראקטיבי - מציג בפני קוראיו אתרים בארץ מזווית הראייה של חסידה נודדת ושמה סולי. זוהי גרסה מעודכנת למהדורה המודפסת, שיצאה לאור לפני 13 שנה.
1 צפייה בגלריה
"מי אמר שאי אפשר להפיק גם דברים טובים בימי קורונה?"
"מי אמר שאי אפשר להפיק גם דברים טובים בימי קורונה?"
"מי אמר שאי אפשר להפיק גם דברים טובים בימי קורונה?"
(צילום: צביקה ימי)
סולי החסידה הגיעה עם להקתה לישראל, והלכה לאיבוד. באגמון החולה היא פגשה את גפן, שנאלץ לחזור לאמריקה, שם הוא גר עם הוריו. סבתו של גפן, עפרה, מבטיחה לשלוח אליו מכתבים מכל המקומות שהיא מטיילת בהם.
לפני 13 שנה יצא הספר לאור בגרסה מודפסת. "הוא נולד מתוך געגוע לנכדי שגר בחו"ל, ומתוך רצון לקרב אותו לישראל ולהכיר אתרים בארץ", מספרת כותבת הספר, עפרה ביירך־ימי מכפר סבא. בטרם החלה לכתוב חקרה את אורחות חייהן של החסידות מפי מומחים מובילים בתחום. כך, למשל, למדה שכבר באמצע אוגוסט מגיעות החסידות הראשונות לישראל בדרכן לאפריקה. למהדורה המודפסת צורפו מעטפות שכללו שוברי הנחה לאתרים עצמם. הספר זכה להצלחה רבה ואזל מהמדפים בחנויות הספרים.
לפני כשנה, כשביקשה להדפיס מהדורה נוספת של הספר, התברר לעפרה שכל הקבצים הגרפיים נמחקו. "חיפשתי הוצאת ספרים שתוציא לאור גרסה דיגיטלית ויצרתי קשר עם 'ספרי ניב' מהרצליה", היא מספרת, "לפני ארבעה חודשים, כשנכנסנו לסגר, ביקשתי מההוצאה שתזרז את ההפקה. ילדים רבים ישבו בזמן הסגר בביתם וטיפסו על הקירות מחוסר מעש. הם הרבו לשבת מול הטלוויזיה ולהוריהם לא תמיד היתה סבלנות להקריא להם ספרים. חשבתי שהדרך לחבר את הילדים לספר ובאמצעותו לאתרים שונים בארץ תהיה באופן דיגיטלי ואינטראקטיבי".
עפרה מרבה לטייל בישראל וללמוד על אתרים חדשים, יחד עם בני משפחה וחברים וגם במסגרות לימודיות כמו 'מכון אבשלום'. במהלך הסיפור, עפרה פוגשת את סולי באתרים שונים כמו צוק מנרה, הכנרת, ירושלים וים המלח, וכפי שהבטיחה לנכדה, אחרי כל מפגש כזה היא שולחת לגפן מכתב.
במקום המעטפה שהיתה בספר המודפס, בגרסה הדיגיטלית־אינטראקטיבית מופיעה מעטפה וירטואלית. ניתן ללחוץ על המעטפה, ואז יוצא מכתב ובו פרטים על האתר.
"הפקת הספר בזמן הקורונה והריחוק החברתי הפכה לעיסוק פורה ומהנה", אומרת עפרה, "אז מי אמר שאי אפשר להפיק גם דברים טובים בימי קורונה?".