בין כל הפסטיגלים והצגות הילדים עמוסות בכוכבי הילדים שנערכים במהלך חג החנוכה, נדמה לפעמים שהרעש והצלצולים גוברים על המהות והתוכן. פסטיבל "מדעטק" של המוזיאון הלאומי למדע נועד לאפשר לילדים ליהנות מפעילות שהיא גם מהנה וגם חינוכית ומחכימה ולגלות ולחקור עולם מדעי מופלא בדרך חווייתית, אינטראקטיבית ומלמדת.
2 צפייה בגלריה
צילום: איל אמיר
צילום: איל אמיר
צילום: איל אמיר
הפסטיבל, שיתקיים בתאריכים 24-29 בדצמבר במתחם אושלנד בכפר סבא, שם לו למטרה להנגיש את המדע בצורה מהנה, מקיפה ומעשירה עם מגוון עם פעילויות המותאמות לטווח גילאים רחב – והכל ללא תשלום.
במקום כוכבי הילדים, הילדים יוכלו להכיר את הכוכבים האמיתיים שבשמיים, לזהות את הכוכבים, לבקר בפלנטות ולהבין איך מבחינים בכוכב הצפון. באוהל פלנטריום מתנפח שיוקם במתחם הילדים וההורים ייצאו אל מסע בין גלקטי בו יכירו יקום עצום עם מיליארדי כוכבים שמשתנים כל הזמן, חיים, מתים ונולדים מחדש.
אחרי שיחזרו מהחלל, הם יצטרכו לנחות במהירות האור למופע מדעי, תיאטרלי ומשעשע של פרופסור אור, בו תגלו ממה נוצרים הצבעים, מהו אור לבן, כיצד נוצרת קרן לייזר, על מנסרות, סריגים ועוד.
מופע נוסף שייערך בפסטיבל ילמד טריקים על סודות הקסמים במופע קסמי מדע המבוסס על הסיפור 'מעשה בחמישה בלונים' שיחשוף את ההסברים המדעיים שעומדים מאחוריהם בליווי תצוגת אור, קול, אש, מים וצבע.
2 צפייה בגלריה
צילום: אמיר מושון טמיר
צילום: אמיר מושון טמיר
צילום: אמיר מושון טמיר
במהלך כל שעות הפסטיבל, תוכלו לבקר בעשרות מיצגים אינטראקטיביים אשר מגלים בפשטות את כל עקרונות המדע: פיזיקה, כימיה, אופטיקה, קסמי מדע ועוד. המבקרים יוכלו לעבור ליד כל מיצג, להבין מה מסתתר מאחורי כל ניסוי פיזיקלי וכיצד בפועל הוא משפיע על חיינו. משם יוכלו הילדים להמשיך לעולם מעשי של בנייה בסדנת יצירה: הרכבת ספינר, בניית שבשבת רוח, בניית טיסן ועוד.
הפסטיבל מתקיים בין התאריכים- 24/12-29/12 שלישי עד שבת (לא כולל שישי ) בשעות 12:00-15:00 ו16:00-19:00.