(צילום מתוך ההופעה: באדיבות ההורים)
זעזוע בקרב הורים ובני נוער בצפון תל אביב: הקומיקאי ירון ברלד הגיע להופעה של סמינר פתיחת השנה בשבט הצופים אביב, חשף את ישבנו בפני החניכים, שפך עליהם חומר נוזלי ועשה לטענתם תנועות בוטות.
"חלק מהחניכות הזדעזעו וחזרו בוכות הביתה, חשו כאילו עברו הטרדה מינית", סיפרה אחת האימהות. בשבט אביב מנהלים בימים אלו תחקיר, ואילו ברלד אמר בתגובה: "לא עשיתי שום דבר לא חוקי או מיני".
לפני כשנתיים נשמעו טענות דומות בנוגע להופעה של ברלד. בין השאר נטען אז כי הוא הוציא אביזרי מין בהופעה בפני בני נוער בהיכל התרבות בפתח תקוה.
ביום שבת בצהרי היום בשבט אביב שבשכונת נווה אביבים בצפון תל אביב הוזמן הסטנדאפיסט ירון ברלד לסמינר פתיחת השנה של השכבה הבוגרת, לשם הגיעו עשרות חניכים בשכבת י', י"א ו- י"ב. זאת במטרה לקיים אטרקציה שתשבור את השגרה.
1 צפייה בגלריה
ירון ברלד. צילום מתוך ההופעה: באדיבות ההורים
ירון ברלד. צילום מתוך ההופעה: באדיבות ההורים
ירון ברלד. צילום מתוך ההופעה: באדיבות ההורים
על פי סרטונים שהגיעו למיינט, ברלד חשף את ישבנו אל מול החניכים. בין השאר, הוא גם הצמיד למכנסיו קרטון או בקבוק שממנו נשפך נוזל לבן והחל לעשות תנועות בוטות.
אחת האימהות: "זה היה מזעזע וקשה. חלק מהחניכות בכו, נמלטו מהמקום וברחו לבתיהן. לא הבינו איך לא עצרו את זה בזמן, וסיפרו מייד להורים. אחת האימהות אמרה שהילדה שלה התנהגה כאילו היא אחרי הטרדה מינית ממש היתה בטראומה מההתנהלות שלו".
בעקבות האירוע נשלח להורים מייל משבט אביב ובו נכתב: "בשבת האחרונה הוזמן סטנדאפיסט העונה לשם ירון ברלד אשר מופיע ב'ארץ נהדרת' במטרה לקיים מופע סטנדאפ. טרם ההופעה תודרך פעמיים סוכנו של ברלד בבקשה שהמופע שלא יכלול תכנים פוגעניים, מיניים, קשורים בסמים ואמירות עם שמות גנאי. בתחילתו של המופע ברלד החל להתפרע קלות, דבר שהדליק נורה אדומה אך ללא צורך בהתערבות. לקראת סוף המופע החלו התנהגויות לא מקובלות והסוכן שניהל את המופע הונחה לעצור את ההופעה ולסיים".
(צילום מתוך ההופעה: באדיבות ההורים)
מהשבט הוסיפו כי הם מנהלים תחקיר והוא יפורסם באופן מסודר: "אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מההתנהגות הלא ראויה של הסטנדאפיסט. כאשר הוזמן אמן בסכום וסדר גודל כזה לא ידענו ולא תיארנו ולא נאמר לנו שככה יהיה מההופעה ועל כך אנו מצרים, מתביישים ולומדים את הלקח".
עוד נכתב להורים: "המופע הוא אינו דוגמא לערכים ולתהליך אשר עליו דיברנו רבות בתחילת השנה ובמהלך הסמינר. נשמח שגם אתם ההורים תוכל לדבר עם הילדים על ההופעה. אם יש מישהו שמרגיש שהוא נפגע באופן אישי נבקש שידווחו לנו כדי שנוכל לטפל כל ילד שנפגע באופן מקצועי ואישי".
ירון ברלד מסר בתגובה: "לא חשפתי את הישבן, עשיתי אינסטלטור מוגזם בצורה מאוד מבוקרת ומינון נכון, אני עושה את זה כל הופעה. כן, אני שופך חלב בהופעות. לא הורדתי את ראשו של אף אחד לכיוון איבר מיני! ולא שמתי שום דבר על איבר מיני!".
עוד הוסיף ברלד: "לא עשיתי שם דבר לא חוקי או מיני. אני בסך הכל בא לעשות שמח ויש לי שליחות לשמח את הילדים ולהצחיק אותם. השליחות שלי זה גם לגרום שמחה ואושר לאנשים. זה שליחות הכל היה במינן נכון לא היה שם דבר לא חוקי או גס".
סוכנו של ירון ברלד מסר בתגובה: "בראש ובראשונה אנו מתנצלים אם מישהו נפגע מההופעה. ירון מגיע על מנת לשמח ולא להיפך. לגבי תגובת הצופים יש לציין. שלפני תחילת המופע התקיימה שיחת הבהרה מול ירון של מה מותר ומה אסור מבחינת תוכן. לירון נאמר מפי המדריכים ואנו מצטטים: 'לא לצחוק על אוטיסטים או הומואים כל השאר מותר הם ילדים בני 16 הם יודעים יותר מאיתנו'. חשוב להדגיש כי אין בכוונתינו להצדיק פגיעה באף אחד ושוב אם מישהו נפגע מהמופע בכל צורה אנו מתנצלים מעומק ליבנו".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בפעילות של תנועת הצופים ולמיטב ידיעתנו התנועה עורכת תחקיר בנושא. יש לפנות לתנועת הצופים הארצית לקבלת תגובה".
מתנועת הצופים נמסר בתגובה: "האירוע היה ביוזמת חניכי השכבה הבוגרת של התנועה ונעשתה שיחת תיאום ציפיות עם הסוכן של האמן טרם המופע ובה הוסבר כי מדובר בחניכים בגילאי 15-16 ועל התכנים להיות ראויים, ללא קללות וללא טקסטים סקסיסטיים. באירוע נכחו גם מרכזים בוגרים שהפסיקו את האירוע באמצעו והודעה בנושא אף נשלחה להורים. אנו למדים את פרטי המקרה על מנת להפיק לקחים להבא".